
Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετώπισε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Υπήρξε σημαντική μείωση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών. Ωστόσο, κάποιες συγκεκριμένες χρωματικές αποχρώσεις αναδεικνύονται σταθερές αξίες, διαχρονικές επιλογές και δεν επηρεάστηκαν από το αρνητικό κλίμα.
Διαβάστε επίσης: Δύσκολο το 2022 για την αυτοκινητοβιομηχανία
Τα αχρωματικά χρώματα, δηλαδή το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, εξακολουθούν να είναι τα δημοφιλέστερα. Διαθέτουν κλασική, διαχρονική ομορφιά και συνδέονται τόσο με το περιβάλλον όσο και με την υψηλή τεχνολογία. Όμως εμφανίζονται νέοι χρωματισμοί που αρχίζουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις και τις προτιμήσεις των οδηγών.
Όπως προέβλεψαν οι σχεδιαστές της BASF πριν από χρόνια, το μπλε αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Το ίδιο συμβαίνει και με το κόκκινο, που αρχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς από τα αχρωματικά χρώματα σε πολλά μέρη του κόσμου. Αν και οι αριθμοί είναι μικρότεροι, το πράσινο και το μπεζ εξακολουθούν να εμφανίζονται στα δεδομένα και τα χρώματα δεν είναι στις συνηθισμένες, αναμενόμενες αποχρώσεις
Στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη υπάρχει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και αποχρώσεων. Το μπλε, πλην των αχρωματικών επιλογών, αποτελεί τη δημοφιλέστερη χρωματική πρόταση. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 180 αποχρώσεις του μπλε, από το γαλάζιο του ουρανού μέχρι το σκούρο μπλε της νύχτας, που είναι ελκυστικές φρέσκιες και νεανικές, ενώ εμφανίζονται σε όλους τους τύπους αμαξώματος και σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Το κόκκινο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μακριά από το μπλε και ακολουθεί ένας μικρός αριθμός αποχρώσεων του πράσινου.
Όσον αφορά στις αχρωματικές επιλογές, το λευκό συνεχίζει να είναι το δημοφιλέστερο, αλλά το γκρι κερδίζει έδαφος. Στο γκρι υπάρχουν αρκετές επιλογές, με διαφορετικά εφέ και συστάσεις που ενισχύουν την παρουσία του. Η γκάμα των 160 αποχρώσεων του γκρι κυμαίνεται από κομψά, σκούρα και αστραφτερά χρώματα μέχρι ανοιχτά και σπορτίφ χρώματα.
Ασία και Ωκεανία
Αν και το λευκό εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο χρώμα σε Ασία και Ωκεανία, η δημοφιλία του άρχισε να υποχωρεί. Το μαύρο και το γκρι συνεχίζουν να βελτιώνονται, διατηρώντας την αυξητική τάση της τελευταίας τετραετίας, που αλλάζει την παρουσία λευκών οχημάτων στους δρόμους. Ένα ποσοστό 79% των νέων αυτοκινήτων που παρήχθησαν σε Ασία και Ωκεανία βάφτηκαν αχρωματικά το 2021. Το μπλε ως χρωματική πρόταση, αυξάνεται, αντικατοπτρίζοντας έτσι παγκόσμια δεδομένα από άλλες περιοχές. Πήρε ένα μερίδιο του κόκκινου, το οποίο μειώθηκε. Το καφέ και το χρυσαφί εμφανίζονται σε ικανοποιητικούς αριθμούς, ενώ τα μπεζ, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βιολετί βρίσκονται περίπου στο 1% το καθένα.
Αμερική
Οι χρωματικές προτιμήσεις αλλάζουν ταχύτατα σε ολόκληρη την Αμερική. Το μπλε φαίνεται να ξεπερνιέται, καθώς το μερίδιό του παρουσίασε μείωση κατά 4%, σε σύγκριση με πέρσι, φτάνοντας στα επίπεδα του 2017. Οι αχρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένου του λευκού, παρουσίασαν απότομη άνοδο στη Βόρεια Αμερική, ενώ μειώθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα, κάτι που δεν συνέβη με το ασημί και το γκρι, που βρίσκονται χαμηλά στις επιλογές. Μεταξύ των χρωματικών επιλογών, το κόκκινο είχε αύξηση της τάξης του 1%. Το κόκκινο και το μπλε αποτελούν σήμερα τις δημοφιλέστερες χρωματικές επιλογές.
Τέλος, στη Νότια Αμερική το μπλε αυξήθηκε κατά 3% το 2021, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από το κόκκινο. Ενώ οι αγοραστές αυτοκινήτων σε αυτήν την περιοχή τείνουν να είναι συντηρητικοί, κάποιες νέες αποχρώσεις αρχίζουν να προσελκύουν τους αγοραστές.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Τρία χρόνια πολέμου: Επιπτώσεις και προοπτικές στις οικονομίες Ουκρανίας και Ρωσίας
Σήμερα συμπληρώνονται τρία χρόνια από την ημέρα που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία

Το email Μασκ έσπειρε... διχόνια στο αμερικανικό Δημόσιο - Σε σύγχυση οι κρατικοί υπάλληλοι
Ο Μασκ ζητά από τους εργαζόμενους να απαντήσουν εξηγώντας τα επιτεύγματά τους από την περασμένη εβδομάδα

Όταν ένα αστέρι Michelin γίνεται η κατάρα ενός εστιατορίου
Κάθε χρόνο, η εταιρεία παρουσιάζει τους περιφερειακούς οδηγούς της σε τελετές σε όλο τον κόσμο

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα - Άδοξο το τέλος της Forever 21
Ορισμένα καταστήματα Forever 21 που πρόκειται να κλείσουν, εμφνίζουν ζημία εδώ και χρόνια - Τι συμβαίνει με τον πιθανό αγοραστή

Ποιος μπορεί να σώσει την πολυτέλεια από τον... εαυτό της; Τι «είδαν» Burberry και LVMH
Η απότομη αύξηση των τιμών των ειδών πολυτελείας τα τελευταία χρόνια έχει κοστίσει σε ορισμένες μάρκες μια βασική ομάδα πελατών - Τι κάνουν Burberry και LVMH

Πώς ο πρώτος πρόεδρος των ΗΠΑ έστρωσε το χαλί στη βιομηχανία... αλκοόλ
Ο Τζορτζ Ουάσινγκτον δεν ήταν απλώς ο «πατέρας» των ΗΠΑ - Βοήθησε επίσης στη γέννηση της βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών

Τα «τρελά» οικονομικά πίσω από τη διαχρονική επιτυχία της Ferrari
H Ferrari βασίζεται σε ένα μοντέλο υπερ-σπανιότητας, το οποίο την ωθεί σε μια νέα χρυσή εποχή

New York Times: Πιο... ζόρικη Γερμανία θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι ΗΠΑ μετά τις εκλογές
Η New York Times εκτιμά πως μια Γερμανία υπό τον Φρήντριχ Μερτς θα είναι πιο σκληρή έναντι του Λευκού Οίκου

Γερμανία: Οι κρίσιμες εκλογές και οι προσδοκίες των αγορών για περισσότερες δαπάνες
Η πολιτική κατεύθυνση που θα λάβει η Γερμανία τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα θέσει παραμέτρους για την Ευρωπαϊκή Ένωση

«Για την ειρήνη, μόνο» - Έτοιμος να παραιτηθεί ο Ζελένκσι
Η ουκρανική νομοθεσία απαγορεύει εκλογές σε περίοδο που βρίσκεται σε ισχύ στρατιωτικός νόμος