Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετώπισε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Υπήρξε σημαντική μείωση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών. Ωστόσο, κάποιες συγκεκριμένες χρωματικές αποχρώσεις αναδεικνύονται σταθερές αξίες, διαχρονικές επιλογές και δεν επηρεάστηκαν από το αρνητικό κλίμα.
Διαβάστε επίσης: Δύσκολο το 2022 για την αυτοκινητοβιομηχανία
Τα αχρωματικά χρώματα, δηλαδή το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, εξακολουθούν να είναι τα δημοφιλέστερα. Διαθέτουν κλασική, διαχρονική ομορφιά και συνδέονται τόσο με το περιβάλλον όσο και με την υψηλή τεχνολογία. Όμως εμφανίζονται νέοι χρωματισμοί που αρχίζουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις και τις προτιμήσεις των οδηγών.
Όπως προέβλεψαν οι σχεδιαστές της BASF πριν από χρόνια, το μπλε αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Το ίδιο συμβαίνει και με το κόκκινο, που αρχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς από τα αχρωματικά χρώματα σε πολλά μέρη του κόσμου. Αν και οι αριθμοί είναι μικρότεροι, το πράσινο και το μπεζ εξακολουθούν να εμφανίζονται στα δεδομένα και τα χρώματα δεν είναι στις συνηθισμένες, αναμενόμενες αποχρώσεις
Στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη υπάρχει μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και αποχρώσεων. Το μπλε, πλην των αχρωματικών επιλογών, αποτελεί τη δημοφιλέστερη χρωματική πρόταση. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 180 αποχρώσεις του μπλε, από το γαλάζιο του ουρανού μέχρι το σκούρο μπλε της νύχτας, που είναι ελκυστικές φρέσκιες και νεανικές, ενώ εμφανίζονται σε όλους τους τύπους αμαξώματος και σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Το κόκκινο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μακριά από το μπλε και ακολουθεί ένας μικρός αριθμός αποχρώσεων του πράσινου.
Όσον αφορά στις αχρωματικές επιλογές, το λευκό συνεχίζει να είναι το δημοφιλέστερο, αλλά το γκρι κερδίζει έδαφος. Στο γκρι υπάρχουν αρκετές επιλογές, με διαφορετικά εφέ και συστάσεις που ενισχύουν την παρουσία του. Η γκάμα των 160 αποχρώσεων του γκρι κυμαίνεται από κομψά, σκούρα και αστραφτερά χρώματα μέχρι ανοιχτά και σπορτίφ χρώματα.
Ασία και Ωκεανία
Αν και το λευκό εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο χρώμα σε Ασία και Ωκεανία, η δημοφιλία του άρχισε να υποχωρεί. Το μαύρο και το γκρι συνεχίζουν να βελτιώνονται, διατηρώντας την αυξητική τάση της τελευταίας τετραετίας, που αλλάζει την παρουσία λευκών οχημάτων στους δρόμους. Ένα ποσοστό 79% των νέων αυτοκινήτων που παρήχθησαν σε Ασία και Ωκεανία βάφτηκαν αχρωματικά το 2021. Το μπλε ως χρωματική πρόταση, αυξάνεται, αντικατοπτρίζοντας έτσι παγκόσμια δεδομένα από άλλες περιοχές. Πήρε ένα μερίδιο του κόκκινου, το οποίο μειώθηκε. Το καφέ και το χρυσαφί εμφανίζονται σε ικανοποιητικούς αριθμούς, ενώ τα μπεζ, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βιολετί βρίσκονται περίπου στο 1% το καθένα.
Αμερική
Οι χρωματικές προτιμήσεις αλλάζουν ταχύτατα σε ολόκληρη την Αμερική. Το μπλε φαίνεται να ξεπερνιέται, καθώς το μερίδιό του παρουσίασε μείωση κατά 4%, σε σύγκριση με πέρσι, φτάνοντας στα επίπεδα του 2017. Οι αχρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένου του λευκού, παρουσίασαν απότομη άνοδο στη Βόρεια Αμερική, ενώ μειώθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα, κάτι που δεν συνέβη με το ασημί και το γκρι, που βρίσκονται χαμηλά στις επιλογές. Μεταξύ των χρωματικών επιλογών, το κόκκινο είχε αύξηση της τάξης του 1%. Το κόκκινο και το μπλε αποτελούν σήμερα τις δημοφιλέστερες χρωματικές επιλογές.
Τέλος, στη Νότια Αμερική το μπλε αυξήθηκε κατά 3% το 2021, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από το κόκκινο. Ενώ οι αγοραστές αυτοκινήτων σε αυτήν την περιοχή τείνουν να είναι συντηρητικοί, κάποιες νέες αποχρώσεις αρχίζουν να προσελκύουν τους αγοραστές.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Γιατί ένας γίγαντας των ομολόγων βλέπει ακόμη και άνοδο επιτοκίων από την Fed
Η Pimco είναι σίγουρη για σταθερά επιτόκια στο άμεσο μέλλον, όμως δεν αποκλείει και την άνοδο λόγω πολιτικών του Τραμπ
Η Primark «χάνει τη λάμψη της» - Απογοητευτικές οι πωλήσεις τα Χριστούγεννα
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον... κακό καιρό
Να σε κάψω Γιάννη, να σ΄ αλείψω λάδι - Η ανέξοδη υποστήριξη Tesco και Lidl στους βρετανούς αγρότες
Ο εμπορικός διευθυντής της Tesco, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στη Βρετανία «κατανοεί πλήρως» τις ανησυχίες που εγείρονται από «πολλές μικρότερες φάρμες»
Μοιράζουν «χρήμα» και φέτος οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Τι βλέπουν UBS, Citigroup
Τι μερίσματα και εξαγορές τίτλων θα ανακοινώσουν οι μεγαλύτερες εισηγμένες ευρωπαϊκές και βρετανικές τράπεζες
Το μεγάλο στοίχημα της Ισπανίας - Γιατί βάζει φρένο στις αγορές ακινήτων από ξένους [γράφημα]
Το ποσοστό του εισοδήματος που δίνουν οι ευρωπαίοι για στέγαση – πρωτιά της Ελλάδας
Γιατί ο Τραμπ κατηγορεί την Bank of America και την JPMorgan
Οι δυο τράπεζες αρνήθηκαν την κατηγορία λέγοντας ότι ακολουθούν το νόμο και τις οδηγίες από τις ρυθμιστικές αρχές
Σε νέα αύξηση των επιτοκίων προχωρά η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας
Το διοικητικό συμβούλιο της κεντρικής τράπεζας στην Ιαπωνία είναι πιθανό να αυξήσει τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια στο 0,5% από 0,25%
«Καμπάνα» στην PayPal από την Νέα Υόρκη για αποτυχίες στον κυβερνοχώρο
Πρόστιμο 2 εκατομμυρίων δολαρίων καλείται να πληρώσει η PayPal στην πολιτεία της Νέας Υόρκης για αστοχίες στον κυβερνοχώρο
Ο Ρούμπιο πάει Παναμά, ο Τραμπ μεθοδεύει «επιστροφή» της διώρυγας
Ο Ρούμπιο αναμένεται να αναχωρήσει στις 31 Ιανουαρίου και να ταξιδέψει την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου
Οι απαιτήσεις - στόχοι της ΕΕ θα στοιχίσουν 1,5 δισ. στη Volkswagen
Μεγάλο το κόστος για τη VW απο την εφαρμογή των κλιματικών στόχων της ΕΕ