Στο MEGA μίλησε ο καθηγητής Φυσικής Ατμόσφαιρας, και γ.γ. της Ακαδημίας Αθηνών Χρήστος Ζερεφός, αναφορικά με τα ακραία καιρικά φαινόμενα που «χτύπησαν» τη χώρα, και τις καταστροφές που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Ελπίδα.
«Υπάρχουν άνθρωποι που λένε ότι αυτά είναι από την ίδια τη φύση. Η συχνότητα εμφάνισης των φαινομένων που αυξάνει, και η έντασή τους, που επίσης αυξάνει, δεν είναι τυχαία. Γίνεται μέσα σε λίγες δεκαετίες. Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ, είναι μαζί μας, πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτήν. Μαθαίνουμε σταδιακά, όπως κάνουν τα μικρά παιδιά», είπε ο κ. Ζερεφός.
«Η χιονοκαταιγίδα είναι μια κακοκαιρία που συνέβαινε κάθε 40-50 χρόνια, πλέον θα συμβαίνει πιο συχνά, και επομένως καλό είναι να αρχίσουμε να προσαρμοζόμαστε σε αυτές τις νέες καταστάσεις. Να προφυλαχτούμε, με πρόληψη. Είμαστε στη φάση όπου όταν μας ειδοποιούν οι ειδικοί ότι θα γίνει μεγάλη διαταραχή στην ατμόσφαιρα, παίρνουμε τα ανάλογα μέτρα. Υπάρχουν αλατιέρες, στόλος από μπουλντόζες που ανοίγουν τους δρόμους, απαγορεύεται η κίνηση στα φορτηγά, όπως έγινε στην ΕΟ. Απλώς η Αττική Οδός ατύχησε», συνέχισε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι «Αμφιβάλλω αν η Αττική Οδός έχει μηχανήματα για να αντιμετωπίσει τέτοιας έκτασης φαινόμενα».
Στην Αττική Οδό δεν είχαν ρίξει αλάτι
«Υπάρχει παντού συντονιστικό όργανο, όπως έχουμε και εμείς, που συνεργάζεται σε αρμονία με όλες τις άλλες υπηρεσίες όπως η περιφέρεια και οι δήμοι, και πρέπει να υπάρχει διαθεσιμότητα των μέσων που θα προστατεύσουν τους δρόμους και τους κατοίκους. Για αυτό έγινε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, που αποσκοπεί στο να τακτοποιήσει αυτό το μεγάλο κενό σε απλές καταστάσεις. Εδώ είναι πιο πολύπλοκη η κατάσταση, είναι σπάνιο φαινόμενο και συνέβη στο πιο πυκνοκατοικημένο μέρος της Ελλάδας. Το αλάτι είναι βασικό στοιχείο για το λιώσιμο των πάγων στους δρόμους. Στην Αττική Οδό δεν είχαν ρίξει αλάτι, και εγκλωβίστηκαν τόσοι άνθρωποι», εξήγησε ο κ. Ζερεφός.
«Το καιρικό lockdown έμμεσα επεβλήθη, απλώς δεν επεβλήθη σε ορισμένες αρτηρίες που ήταν πολύ ευάλωτες, πιστεύω επειδή δεν υπήρξε η έγκαιρη ενημέρωση για τη σφοδρότητα της χιονόπτωσης που ήταν εκπληκτική», τόνισε κλείνοντας ο καθηγητής.
Latest News
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».