
Νέα ρεκόρ καταγράφουν οι ναύλοι για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω ξέφρενης ζήτησης για επιπλέον μεταφορική ικανότητα. Όλα τα μεγέθη πλοίων βλέπουν τους ναύλους να κινούνται σε υψηλά επίπεδα αναφέρει η Alphaliner. Τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 3.500 teu ναυλώνονται τώρα στα 60.000 δολ την ημέρα για 36 μήνες απασχόλησης από 45.000 δολ την ημέρα λίγες εβδομάδες πίσω.
Η ίδια τάση παρατηρείται για ελαφρώς μικρότερα μεγέθη. Πλοία μεταφορικής ικανότητας 2.700 teu, για παρόμοιες χρονικές περιόδους ναυλώνονται στα 50.000 δολ την ημέρα από 42.000 δολ στην αρχή του έτους. Στο μεταξύ, ο δείκτης Alphaliner Charter Rate έφτασε σε νέο ιστορικό υψηλό, στις 476 μονάδες.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η ζήτηση είναι μεγάλη σε όλα τα μεγέθη, με κάποιους ναυλωτές να αναζητούν απεγνωσμένα πλοία και να είναι πρόθυμοι να συμφωνήσουν σε οποιοδήποτε μέγεθος και οιασδήποτε ημερομηνία παράδοσης προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μάλιστα καταγράφονται και ναυλοσύμφωνα για πλοία που θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία μετά από ένα έτος. Οι ναυλωτές, σημειώνει η Alphaliner δικαίως ανησυχούν ότι ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων για ναύλωση το 2022 θα είναι σημαντικά μικρότερος από ό,τι συνήθως.
Στο μεταξύ στο μέτωπο του φορτίου, ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) παραμένει σε ιστορικά υψηλά, πάνω από τις 5.000 μονάδες, παρά την κάμψη των δύο τελευταίων εβδομάδων. Αν και προσωρινά λόγω της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς μπορεί να καταγραφεί ενδεχομένως μια ελαφρά μείωση των όγκων, οι πιο μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν, προς το παρόν, λαμπρές, σημειώνει η Alphaliner. Όλα αυτά ακούγονται θετικά για τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ναυλώνουν τους liners.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της