Νέα ρεκόρ καταγράφουν οι ναύλοι για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω ξέφρενης ζήτησης για επιπλέον μεταφορική ικανότητα. Όλα τα μεγέθη πλοίων βλέπουν τους ναύλους να κινούνται σε υψηλά επίπεδα αναφέρει η Alphaliner. Τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 3.500 teu ναυλώνονται τώρα στα 60.000 δολ την ημέρα για 36 μήνες απασχόλησης από 45.000 δολ την ημέρα λίγες εβδομάδες πίσω.
Η ίδια τάση παρατηρείται για ελαφρώς μικρότερα μεγέθη. Πλοία μεταφορικής ικανότητας 2.700 teu, για παρόμοιες χρονικές περιόδους ναυλώνονται στα 50.000 δολ την ημέρα από 42.000 δολ στην αρχή του έτους. Στο μεταξύ, ο δείκτης Alphaliner Charter Rate έφτασε σε νέο ιστορικό υψηλό, στις 476 μονάδες.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η ζήτηση είναι μεγάλη σε όλα τα μεγέθη, με κάποιους ναυλωτές να αναζητούν απεγνωσμένα πλοία και να είναι πρόθυμοι να συμφωνήσουν σε οποιοδήποτε μέγεθος και οιασδήποτε ημερομηνία παράδοσης προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μάλιστα καταγράφονται και ναυλοσύμφωνα για πλοία που θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία μετά από ένα έτος. Οι ναυλωτές, σημειώνει η Alphaliner δικαίως ανησυχούν ότι ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων για ναύλωση το 2022 θα είναι σημαντικά μικρότερος από ό,τι συνήθως.
Στο μεταξύ στο μέτωπο του φορτίου, ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) παραμένει σε ιστορικά υψηλά, πάνω από τις 5.000 μονάδες, παρά την κάμψη των δύο τελευταίων εβδομάδων. Αν και προσωρινά λόγω της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς μπορεί να καταγραφεί ενδεχομένως μια ελαφρά μείωση των όγκων, οι πιο μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν, προς το παρόν, λαμπρές, σημειώνει η Alphaliner. Όλα αυτά ακούγονται θετικά για τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ναυλώνουν τους liners.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International