Νέα ρεκόρ καταγράφουν οι ναύλοι για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω ξέφρενης ζήτησης για επιπλέον μεταφορική ικανότητα. Όλα τα μεγέθη πλοίων βλέπουν τους ναύλους να κινούνται σε υψηλά επίπεδα αναφέρει η Alphaliner. Τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 3.500 teu ναυλώνονται τώρα στα 60.000 δολ την ημέρα για 36 μήνες απασχόλησης από 45.000 δολ την ημέρα λίγες εβδομάδες πίσω.
Η ίδια τάση παρατηρείται για ελαφρώς μικρότερα μεγέθη. Πλοία μεταφορικής ικανότητας 2.700 teu, για παρόμοιες χρονικές περιόδους ναυλώνονται στα 50.000 δολ την ημέρα από 42.000 δολ στην αρχή του έτους. Στο μεταξύ, ο δείκτης Alphaliner Charter Rate έφτασε σε νέο ιστορικό υψηλό, στις 476 μονάδες.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η ζήτηση είναι μεγάλη σε όλα τα μεγέθη, με κάποιους ναυλωτές να αναζητούν απεγνωσμένα πλοία και να είναι πρόθυμοι να συμφωνήσουν σε οποιοδήποτε μέγεθος και οιασδήποτε ημερομηνία παράδοσης προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μάλιστα καταγράφονται και ναυλοσύμφωνα για πλοία που θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία μετά από ένα έτος. Οι ναυλωτές, σημειώνει η Alphaliner δικαίως ανησυχούν ότι ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων για ναύλωση το 2022 θα είναι σημαντικά μικρότερος από ό,τι συνήθως.
Στο μεταξύ στο μέτωπο του φορτίου, ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) παραμένει σε ιστορικά υψηλά, πάνω από τις 5.000 μονάδες, παρά την κάμψη των δύο τελευταίων εβδομάδων. Αν και προσωρινά λόγω της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς μπορεί να καταγραφεί ενδεχομένως μια ελαφρά μείωση των όγκων, οι πιο μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν, προς το παρόν, λαμπρές, σημειώνει η Alphaliner. Όλα αυτά ακούγονται θετικά για τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ναυλώνουν τους liners.
Latest News
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά