Από τον κ. Σακελλάριο Τηλιακό, αναπληρωτή διευθυντή ΑΕΝ Καλύμνου και πρώην αντιδήμαρχο Δήμου Καλυμνίων, λάβαμε και δημοσιεύουμε στη συνέχεια επιστολή σχετική με την κατάσταση στην ΑΕΝ Καλύμνου. Να σημειώσουμε από την πλευρά μας ότι η αναφορά του ρεπορτάζ σε προβλήματα στη σχολή ήταν σε συνάρτηση επισημάνσεων της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για αποσπασματικές αποφάσεις που λαμβάνονται για ίδρυση ΑΕΝ σε διάφορες περιοχές της χώρας και στην ανάγκη να ακολουθείται «ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης ολόκληρου του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας».
Υπενθυμίζουμε την συγκεκριμένη αναφορά: «Η αποσπασματική αντιμετώπιση και η έλλειψη μακροχρόνιου στρατηγικού σχεδιασμού είναι μία από τις αιτίες των καθυστερήσεων που καταγράφονται στην ανάπτυξη μιας σύγχρονης ναυτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποσπασματικής αντιμετώπισης είναι και η πρόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας να ιδρυθεί Σχολή Μηχανικών Ε.Ν. στην Κάλυμνο, και ενώ η ήδη λειτουργούσα εκεί τα τελευταία χρόνια Σχολή Πλοιάρχων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.
Η ίδρυση των Ακαδημιών Ε.Ν. θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης ολόκληρου του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, και όχι να βασίζεται σε αποσπασματικές πρωτοβουλίες με έντονα τοπικιστικά χαρακτηριστικά και προβληματική βιωσιμότητα, επεσήμανε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης στα τέλη Νοεμβρίου για να εγκρίνει την ίδρυση της νέας Σχολής».
Η επιστολή
Διαβάζοντας το άρθρο σας με ημερομηνία 10/01/2022 στον ιστότοπο του Οικονομικού Ταχυδρόμου, με θέμα : ΑΕΝ – Βάση παραγωγής αξιωματικών υψηλής επαγγελματικής κατάρτισης, μου προκάλεσε θλίψη η αναφορά σας στην ΑΕΝ Καλύμνου. Ιδιαίτερα με προβλημάτισε η αναφορά σας στην νεοσύστατη ΑΕΝ Καλύμνου, Σχολή πλοιάρχων, ότι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κατά τα χρόνια λειτουργίας της.
Δεν γνωρίζω από που πηγάζει η πληροφόρηση σας σχετικά με την άποψη που διατυπώνεται για την σχολή μας, όμως είμαι υποχρεωμένος να σας γνωρίσω ότι αυτός ο ισχυρισμός σας δεν ισχύει. Τα όποια προβλήματα είναι το ίδιο κοινά με τις υπόλοιπες σχολές και θα τολμούσα να πω σε μικρότερη ένταση σε σχέση με τις άλλες. Επιτρέψτε μου λοιπόν, σαν ένας από τους ανθρώπους που έζησα και ζω από πάρα πολύ κοντά την σχολή, να σας ενημερώσω για την κατάσταση της προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον αναφορές οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.
Η σχολή μας ξεκίνησε την λειτουργία της Δεκέμβριο του 2018. Όπως όλοι οι νέοι οργανισμοί πέρασε από ένα μικρό διάστημα μέχρι να βρει τον βηματισμό της. Σε όλο αυτό το αρχικό στάδιο, κατάφερε να ανταπεξέλθει πλήρως στο εκπαιδευτικό της έργο, χάρη στα αγαστή συνεργασία διοίκησης και καθηγητών, χωρίς να χαθεί ούτε μία ώρα μαθήματος, χωρίς να στερηθούν τίποτα οι σπουδαστές μας, σε σχέση με ότι διδάσκετε και στις υπόλοιπες σχολές. Από την αρχή η σχολή στεγάστηκε σε ένα από τα καλύτερα νεοκλασικά κτήρια του νησιού το οποίο κτίστηκε με προδιαγραφές για σχολείο. Περιττό να σας πω ότι όσοι το επισκέφθηκαν έμεινα έκπληκτοι από το δέος που προκαλεί το κτήριο. Γι’ αυτό άλλωστε και πολλές φωτογραφίες που κυκλοφορούν πλέον στο διαδίκτυο και αναφέρονται γενικά στις ΑΕΝ, είναι από το δικό μας. Το κτήριο παραχωρήθηκε από τον Δήμο Καλυμνίων, ο οποίος έχει αναλάβει και την όποια συντήρηση του. Από πλευράς εξοπλισμού η σχολή διαθέτει προσομοιωτές τελευταίας τεχνολογία σε ειδικούς χώρους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν πριν ένα χρόνο και οι οποίοι λειτουργούν καθημερινά, συμβάλλοντας στην εκπαίδευση των σπουδαστών μας.
Σε ότι αφορά τα μαθήματα, η σχολή από την έναρξη της δεν αντιμετώπισε προβλήματα εύρεσης εκπαιδευτικού προσωπικού, χάρι στην θέληση που έδειξαν Καλύμνιοι καπετάνιοι να επανδρώσουν την σχολή, βλέποντας ένα όνειρο ζωής τους να παίρνει σάρκα και οστά. Αυτή την στιγμή η σχολή επανδρώνεται από δύο μόνιμους καθηγητές και δέκα ωρομίσθιους καθηγητές) καλύπτοντας πλήρως όλες τις διδακτικές ώρες από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της. Άλλωστε η τοπική κοινωνία έδειξε αμέσως ότι θα σταθεί δίπλα στην σχολή. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω ότι το ποσοστό ναυτικών, κυρίως αξιωματικών που παράγει το νησί μας σε σχέση με τον πληθυσμό του είναι από τα υψηλότερα πανελλαδικά και γι’ αυτό η σχολή δεν δυσκολεύεται να αντλήσει εκπαιδευτικό προσωπικό.
Κατά την διάρκεια τις πανδημίας όταν η όλη εκπαιδευτική διαδικασία μεταφέρθηκε σε τηλεκπαίδευση, η σχολή μας άμεσα προσαρμόστηκε στις νέες απαιτήσεις και όλες οι διαδικασίες έγιναν με τον προβλεπόμενο τρόπο χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα. Σήμερα στην σχολή μας διεξάγονται, συμπληρωματικά με τα μαθήματα των σπουδαστών της ΑΕΝ και τα μαθήματα για το ειδικό τμήμα πλοιάρχων και κυβερνητών. Σημειώνουμε ότι είμαστε η μόνη σχολή μαζί με τον Ασπρόπυργο και ανέλαβε να κάνει το συγκεκριμένο σχολείο, δίνοντας διέξοδο σε αρκετούς ναυτικούς. Το αν το εν λόγο σχολείο λειτουργεί κανονικά, μπορείτε να αποταθείτε, στους σπουδαστές που το παρακολουθούν, για να δείτε πόσο ικανοποιημένοι είναι. Επίσης από την πρώτη στιγμή λειτουργίας μας έχουμε εξυπηρετήσεις πολλούς ναυτικούς οι οποίοι θέλουν να εξεταστούν στα ΚΕΠ του, προκειμένου να αναβαθμίσουν τα πτυχία τους. Ναυτικοί από όλα τα μέρη της Ελλάδος και όχι μόνο της Δωδεκάνησου.
Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά ακόμα παραδείγματα που αποδεικνύουν το αντίθετο του ισχυρισμού σας, σε ότι αφορά την σχολή μας, αλλά νομίζω ότι θα μακρηγορούσα. Σαφώς υπάρχουν προβλήματα κοινά σε όλες τις σχολές, άλλωστε και γι’ αυτό έχουν γίνει συναντήσεις προκειμένου να επιλυθούν, μην ξεχνάμε όμως ότι στο διάστημα αυτό τις πανδημίας έχουν γίνει και άλματα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Κλείνοντας υπογραμμίζω και πάλι ότι αν και η σχολή μας λειτουργεί μόνο τρία χρόνια, έχει καταφέρει να στέκετε ισάξια απέναντι στις άλλες σχολές.
Με την παράκληση να δημοσιεύσετε την απάντηση μου.
Με εκτίμηση,
Σακελλάριος Η. Τηλιακός
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση