
Στους ρυθμούς των γιορτών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς αλλά και των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου χορεύει ο ναυτιλιακός κλάδος που ελπίζει ότι η Χρονιά του Τίγρη, στην οποία εισέρχεται η αχανής αυτή χώρα, θα καταστήσει τίγρη και τη ναυτιλία, που επηρεάζεται σημαντικά από τις κινεζικές επιδόσεις.
Τόσο οι πρωτοχρονιάτικες αργίες (31 Ιανουρίου – 6 Φεβρουαρίου) όσο και οι Αγώνες (4 Φεβρουαρίου 2022 – 20 Φεβρουαρίου 2022) σηματοδοτούν μία πτώση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Κίνα με επιπτώσεις σε όλους σχεδόν τους ναυτιλιακούς κλάδους καθώς η Κίνα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο στην παραγωγή αγαθών, άρα επηρεάζει σημαντικά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το χύδην ξηρό φορτίο, σύμφωνα με τον Γιάννη Παργαντά από τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, «η κινεζική Πρωτοχρονιά που έχει σχεδόν φτάσει βρίσκει την αγορά σε μια συνεχιζόμενη καθοδική πορεία. Τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία, τα Capes, έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες μειώσεις με τον μέσο ναύλο να αγγίζει χθες τα 5.826 δολ. ανά ημέρα, μία μείωση κατά 13.664 δολ. (-70,01%) από την αρχή του έτους. Η είσοδος του Ετους της Τίγρης, όπως ονομάζεται το νέο έτος στην Κίνα, θα οδηγήσει σε μία επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητας της Κίνας, το οποίο σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2022 του Πεκίνου θα συμβάλει σε μια γενικότερη ηρεμία της κινέζικης παραγωγικής δραστηριότητας».
Πάντως μετά το πέρας των Χειμερινών Αγώνων, οι βιομηχανίες, οι οποίες θα βρίσκονται σε περιορισμένη λειτουργεία ενόψει των Αγώνων, θα επαναφέρουν την παραγωγικότητά τους, ενώ τα αυστηρότερα όρια ελέγχου στις εκπομπές αερίων ρύπων, τα οποία έχουν επιβληθεί σε εργοστάσια χάλυβα, άνθρακα, αλουμίνιου, θα αρθούν, εκτιμά η Intermodal. Την ίδια στιγμή, η κινεζική κυβέρνηση θα οδηγήσει σε ώθηση της οικονομικής της δραστηριότητας με την απόφασή της να μειώσει το βασικό επιτόκιο τόσο του ετήσιου όσο και του πενταετούς αλλά και με τη χορήγηση αυξημένων ομολόγων σε εταιρείες που βρίσκονται υπό καθεστώς πίεσης.
Η περίοδος αυτή θα συμπέσει με την περίοδο ανεφοδιασμού και τον τερματισμό των περιορισμών εξαγωγής άνθρακα από την Ινδονησία, με προφανή τα οφέλη για τον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου. Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον Παργαντά, η παραδοσιακή «ήρεμη» περίοδος κατά τη διάρκεια των διακοπών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Αγώνες θα φρενάρει βραχυπρόθεσμα την αύξηση της δραστηριότητας και ως αποτέλεσμα την επίδραση που αυτή θα έχει στο ναυτιλιακό εμπόριο, όμως τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν ότι η ανάκαμψη δεν είναι πολύ μακριά.
Τα τάνκερ
Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναμένει να επιβεβαιωθούν οι φήμες ότι η Κίνα συμφώνησε σε ένα σχέδιο που συντονίστηκε από τις ΗΠΑ να απελευθερώσει εθνικά στρατηγικά αποθέματα αργού πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τις παγκόσμιες τιμές και αυτό μπορεί κάλλιστα να συμβεί γύρω από τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, που σημαίνει αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια.
Σχετικά με τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με μια έρευνα μεταξύ 500 μεταφορέων που διεξήχθη από το Container xChange, το 60% των ερωτηθέντων είχε αυξήσει τις παραγγελίες πριν από τις γιορτές προκειμένου να αποφύγει το κλείσιμο των διακοπών καθώς περιμένει ότι η κινεζική Πρωτοχρονιά θα διαταράξει περαιτέρω την αλυσίδα εφοδιασμού. Το γεγονός άλλωστε ότι τον Ιανουάριο καταγράφηκε αυξημένη κινητικότητα σε φορτία, λόγω των διακοπών που ακολουθούν, ήταν μία από τις αιτίες ανόδου των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνουν οι αναλυτές.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της