Στους ρυθμούς των γιορτών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς αλλά και των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου χορεύει ο ναυτιλιακός κλάδος που ελπίζει ότι η Χρονιά του Τίγρη, στην οποία εισέρχεται η αχανής αυτή χώρα, θα καταστήσει τίγρη και τη ναυτιλία, που επηρεάζεται σημαντικά από τις κινεζικές επιδόσεις.
Τόσο οι πρωτοχρονιάτικες αργίες (31 Ιανουρίου – 6 Φεβρουαρίου) όσο και οι Αγώνες (4 Φεβρουαρίου 2022 – 20 Φεβρουαρίου 2022) σηματοδοτούν μία πτώση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Κίνα με επιπτώσεις σε όλους σχεδόν τους ναυτιλιακούς κλάδους καθώς η Κίνα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο στην παραγωγή αγαθών, άρα επηρεάζει σημαντικά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το χύδην ξηρό φορτίο, σύμφωνα με τον Γιάννη Παργαντά από τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, «η κινεζική Πρωτοχρονιά που έχει σχεδόν φτάσει βρίσκει την αγορά σε μια συνεχιζόμενη καθοδική πορεία. Τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία, τα Capes, έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες μειώσεις με τον μέσο ναύλο να αγγίζει χθες τα 5.826 δολ. ανά ημέρα, μία μείωση κατά 13.664 δολ. (-70,01%) από την αρχή του έτους. Η είσοδος του Ετους της Τίγρης, όπως ονομάζεται το νέο έτος στην Κίνα, θα οδηγήσει σε μία επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητας της Κίνας, το οποίο σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2022 του Πεκίνου θα συμβάλει σε μια γενικότερη ηρεμία της κινέζικης παραγωγικής δραστηριότητας».
Πάντως μετά το πέρας των Χειμερινών Αγώνων, οι βιομηχανίες, οι οποίες θα βρίσκονται σε περιορισμένη λειτουργεία ενόψει των Αγώνων, θα επαναφέρουν την παραγωγικότητά τους, ενώ τα αυστηρότερα όρια ελέγχου στις εκπομπές αερίων ρύπων, τα οποία έχουν επιβληθεί σε εργοστάσια χάλυβα, άνθρακα, αλουμίνιου, θα αρθούν, εκτιμά η Intermodal. Την ίδια στιγμή, η κινεζική κυβέρνηση θα οδηγήσει σε ώθηση της οικονομικής της δραστηριότητας με την απόφασή της να μειώσει το βασικό επιτόκιο τόσο του ετήσιου όσο και του πενταετούς αλλά και με τη χορήγηση αυξημένων ομολόγων σε εταιρείες που βρίσκονται υπό καθεστώς πίεσης.
Η περίοδος αυτή θα συμπέσει με την περίοδο ανεφοδιασμού και τον τερματισμό των περιορισμών εξαγωγής άνθρακα από την Ινδονησία, με προφανή τα οφέλη για τον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου. Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον Παργαντά, η παραδοσιακή «ήρεμη» περίοδος κατά τη διάρκεια των διακοπών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Αγώνες θα φρενάρει βραχυπρόθεσμα την αύξηση της δραστηριότητας και ως αποτέλεσμα την επίδραση που αυτή θα έχει στο ναυτιλιακό εμπόριο, όμως τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν ότι η ανάκαμψη δεν είναι πολύ μακριά.
Τα τάνκερ
Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναμένει να επιβεβαιωθούν οι φήμες ότι η Κίνα συμφώνησε σε ένα σχέδιο που συντονίστηκε από τις ΗΠΑ να απελευθερώσει εθνικά στρατηγικά αποθέματα αργού πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τις παγκόσμιες τιμές και αυτό μπορεί κάλλιστα να συμβεί γύρω από τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, που σημαίνει αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια.
Σχετικά με τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με μια έρευνα μεταξύ 500 μεταφορέων που διεξήχθη από το Container xChange, το 60% των ερωτηθέντων είχε αυξήσει τις παραγγελίες πριν από τις γιορτές προκειμένου να αποφύγει το κλείσιμο των διακοπών καθώς περιμένει ότι η κινεζική Πρωτοχρονιά θα διαταράξει περαιτέρω την αλυσίδα εφοδιασμού. Το γεγονός άλλωστε ότι τον Ιανουάριο καταγράφηκε αυξημένη κινητικότητα σε φορτία, λόγω των διακοπών που ακολουθούν, ήταν μία από τις αιτίες ανόδου των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνουν οι αναλυτές.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International