![Η Χρονιά του Τίγρη στο θαλάσσιο εμπόριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/se-eleutheri-ptosi-i-naulagora-me-odigo-ta-capes.jpg)
Στους ρυθμούς των γιορτών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς αλλά και των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου χορεύει ο ναυτιλιακός κλάδος που ελπίζει ότι η Χρονιά του Τίγρη, στην οποία εισέρχεται η αχανής αυτή χώρα, θα καταστήσει τίγρη και τη ναυτιλία, που επηρεάζεται σημαντικά από τις κινεζικές επιδόσεις.
Τόσο οι πρωτοχρονιάτικες αργίες (31 Ιανουρίου – 6 Φεβρουαρίου) όσο και οι Αγώνες (4 Φεβρουαρίου 2022 – 20 Φεβρουαρίου 2022) σηματοδοτούν μία πτώση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Κίνα με επιπτώσεις σε όλους σχεδόν τους ναυτιλιακούς κλάδους καθώς η Κίνα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο στην παραγωγή αγαθών, άρα επηρεάζει σημαντικά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το χύδην ξηρό φορτίο, σύμφωνα με τον Γιάννη Παργαντά από τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, «η κινεζική Πρωτοχρονιά που έχει σχεδόν φτάσει βρίσκει την αγορά σε μια συνεχιζόμενη καθοδική πορεία. Τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία, τα Capes, έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες μειώσεις με τον μέσο ναύλο να αγγίζει χθες τα 5.826 δολ. ανά ημέρα, μία μείωση κατά 13.664 δολ. (-70,01%) από την αρχή του έτους. Η είσοδος του Ετους της Τίγρης, όπως ονομάζεται το νέο έτος στην Κίνα, θα οδηγήσει σε μία επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητας της Κίνας, το οποίο σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2022 του Πεκίνου θα συμβάλει σε μια γενικότερη ηρεμία της κινέζικης παραγωγικής δραστηριότητας».
Πάντως μετά το πέρας των Χειμερινών Αγώνων, οι βιομηχανίες, οι οποίες θα βρίσκονται σε περιορισμένη λειτουργεία ενόψει των Αγώνων, θα επαναφέρουν την παραγωγικότητά τους, ενώ τα αυστηρότερα όρια ελέγχου στις εκπομπές αερίων ρύπων, τα οποία έχουν επιβληθεί σε εργοστάσια χάλυβα, άνθρακα, αλουμίνιου, θα αρθούν, εκτιμά η Intermodal. Την ίδια στιγμή, η κινεζική κυβέρνηση θα οδηγήσει σε ώθηση της οικονομικής της δραστηριότητας με την απόφασή της να μειώσει το βασικό επιτόκιο τόσο του ετήσιου όσο και του πενταετούς αλλά και με τη χορήγηση αυξημένων ομολόγων σε εταιρείες που βρίσκονται υπό καθεστώς πίεσης.
Η περίοδος αυτή θα συμπέσει με την περίοδο ανεφοδιασμού και τον τερματισμό των περιορισμών εξαγωγής άνθρακα από την Ινδονησία, με προφανή τα οφέλη για τον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου. Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον Παργαντά, η παραδοσιακή «ήρεμη» περίοδος κατά τη διάρκεια των διακοπών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Αγώνες θα φρενάρει βραχυπρόθεσμα την αύξηση της δραστηριότητας και ως αποτέλεσμα την επίδραση που αυτή θα έχει στο ναυτιλιακό εμπόριο, όμως τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν ότι η ανάκαμψη δεν είναι πολύ μακριά.
Τα τάνκερ
Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναμένει να επιβεβαιωθούν οι φήμες ότι η Κίνα συμφώνησε σε ένα σχέδιο που συντονίστηκε από τις ΗΠΑ να απελευθερώσει εθνικά στρατηγικά αποθέματα αργού πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τις παγκόσμιες τιμές και αυτό μπορεί κάλλιστα να συμβεί γύρω από τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, που σημαίνει αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια.
Σχετικά με τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με μια έρευνα μεταξύ 500 μεταφορέων που διεξήχθη από το Container xChange, το 60% των ερωτηθέντων είχε αυξήσει τις παραγγελίες πριν από τις γιορτές προκειμένου να αποφύγει το κλείσιμο των διακοπών καθώς περιμένει ότι η κινεζική Πρωτοχρονιά θα διαταράξει περαιτέρω την αλυσίδα εφοδιασμού. Το γεγονός άλλωστε ότι τον Ιανουάριο καταγράφηκε αυξημένη κινητικότητα σε φορτία, λόγω των διακοπών που ακολουθούν, ήταν μία από τις αιτίες ανόδου των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνουν οι αναλυτές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023