
Στους ρυθμούς των γιορτών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς αλλά και των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου χορεύει ο ναυτιλιακός κλάδος που ελπίζει ότι η Χρονιά του Τίγρη, στην οποία εισέρχεται η αχανής αυτή χώρα, θα καταστήσει τίγρη και τη ναυτιλία, που επηρεάζεται σημαντικά από τις κινεζικές επιδόσεις.
Τόσο οι πρωτοχρονιάτικες αργίες (31 Ιανουρίου – 6 Φεβρουαρίου) όσο και οι Αγώνες (4 Φεβρουαρίου 2022 – 20 Φεβρουαρίου 2022) σηματοδοτούν μία πτώση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Κίνα με επιπτώσεις σε όλους σχεδόν τους ναυτιλιακούς κλάδους καθώς η Κίνα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο στην παραγωγή αγαθών, άρα επηρεάζει σημαντικά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το χύδην ξηρό φορτίο, σύμφωνα με τον Γιάννη Παργαντά από τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, «η κινεζική Πρωτοχρονιά που έχει σχεδόν φτάσει βρίσκει την αγορά σε μια συνεχιζόμενη καθοδική πορεία. Τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία, τα Capes, έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες μειώσεις με τον μέσο ναύλο να αγγίζει χθες τα 5.826 δολ. ανά ημέρα, μία μείωση κατά 13.664 δολ. (-70,01%) από την αρχή του έτους. Η είσοδος του Ετους της Τίγρης, όπως ονομάζεται το νέο έτος στην Κίνα, θα οδηγήσει σε μία επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητας της Κίνας, το οποίο σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2022 του Πεκίνου θα συμβάλει σε μια γενικότερη ηρεμία της κινέζικης παραγωγικής δραστηριότητας».
Πάντως μετά το πέρας των Χειμερινών Αγώνων, οι βιομηχανίες, οι οποίες θα βρίσκονται σε περιορισμένη λειτουργεία ενόψει των Αγώνων, θα επαναφέρουν την παραγωγικότητά τους, ενώ τα αυστηρότερα όρια ελέγχου στις εκπομπές αερίων ρύπων, τα οποία έχουν επιβληθεί σε εργοστάσια χάλυβα, άνθρακα, αλουμίνιου, θα αρθούν, εκτιμά η Intermodal. Την ίδια στιγμή, η κινεζική κυβέρνηση θα οδηγήσει σε ώθηση της οικονομικής της δραστηριότητας με την απόφασή της να μειώσει το βασικό επιτόκιο τόσο του ετήσιου όσο και του πενταετούς αλλά και με τη χορήγηση αυξημένων ομολόγων σε εταιρείες που βρίσκονται υπό καθεστώς πίεσης.
Η περίοδος αυτή θα συμπέσει με την περίοδο ανεφοδιασμού και τον τερματισμό των περιορισμών εξαγωγής άνθρακα από την Ινδονησία, με προφανή τα οφέλη για τον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου. Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον Παργαντά, η παραδοσιακή «ήρεμη» περίοδος κατά τη διάρκεια των διακοπών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Αγώνες θα φρενάρει βραχυπρόθεσμα την αύξηση της δραστηριότητας και ως αποτέλεσμα την επίδραση που αυτή θα έχει στο ναυτιλιακό εμπόριο, όμως τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν ότι η ανάκαμψη δεν είναι πολύ μακριά.
Τα τάνκερ
Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναμένει να επιβεβαιωθούν οι φήμες ότι η Κίνα συμφώνησε σε ένα σχέδιο που συντονίστηκε από τις ΗΠΑ να απελευθερώσει εθνικά στρατηγικά αποθέματα αργού πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τις παγκόσμιες τιμές και αυτό μπορεί κάλλιστα να συμβεί γύρω από τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, που σημαίνει αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια.
Σχετικά με τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με μια έρευνα μεταξύ 500 μεταφορέων που διεξήχθη από το Container xChange, το 60% των ερωτηθέντων είχε αυξήσει τις παραγγελίες πριν από τις γιορτές προκειμένου να αποφύγει το κλείσιμο των διακοπών καθώς περιμένει ότι η κινεζική Πρωτοχρονιά θα διαταράξει περαιτέρω την αλυσίδα εφοδιασμού. Το γεγονός άλλωστε ότι τον Ιανουάριο καταγράφηκε αυξημένη κινητικότητα σε φορτία, λόγω των διακοπών που ακολουθούν, ήταν μία από τις αιτίες ανόδου των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνουν οι αναλυτές.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.