Στους ρυθμούς των γιορτών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς αλλά και των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου χορεύει ο ναυτιλιακός κλάδος που ελπίζει ότι η Χρονιά του Τίγρη, στην οποία εισέρχεται η αχανής αυτή χώρα, θα καταστήσει τίγρη και τη ναυτιλία, που επηρεάζεται σημαντικά από τις κινεζικές επιδόσεις.
Τόσο οι πρωτοχρονιάτικες αργίες (31 Ιανουρίου – 6 Φεβρουαρίου) όσο και οι Αγώνες (4 Φεβρουαρίου 2022 – 20 Φεβρουαρίου 2022) σηματοδοτούν μία πτώση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Κίνα με επιπτώσεις σε όλους σχεδόν τους ναυτιλιακούς κλάδους καθώς η Κίνα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο στην παραγωγή αγαθών, άρα επηρεάζει σημαντικά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το χύδην ξηρό φορτίο, σύμφωνα με τον Γιάννη Παργαντά από τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, «η κινεζική Πρωτοχρονιά που έχει σχεδόν φτάσει βρίσκει την αγορά σε μια συνεχιζόμενη καθοδική πορεία. Τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία, τα Capes, έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες μειώσεις με τον μέσο ναύλο να αγγίζει χθες τα 5.826 δολ. ανά ημέρα, μία μείωση κατά 13.664 δολ. (-70,01%) από την αρχή του έτους. Η είσοδος του Ετους της Τίγρης, όπως ονομάζεται το νέο έτος στην Κίνα, θα οδηγήσει σε μία επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητας της Κίνας, το οποίο σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2022 του Πεκίνου θα συμβάλει σε μια γενικότερη ηρεμία της κινέζικης παραγωγικής δραστηριότητας».
Πάντως μετά το πέρας των Χειμερινών Αγώνων, οι βιομηχανίες, οι οποίες θα βρίσκονται σε περιορισμένη λειτουργεία ενόψει των Αγώνων, θα επαναφέρουν την παραγωγικότητά τους, ενώ τα αυστηρότερα όρια ελέγχου στις εκπομπές αερίων ρύπων, τα οποία έχουν επιβληθεί σε εργοστάσια χάλυβα, άνθρακα, αλουμίνιου, θα αρθούν, εκτιμά η Intermodal. Την ίδια στιγμή, η κινεζική κυβέρνηση θα οδηγήσει σε ώθηση της οικονομικής της δραστηριότητας με την απόφασή της να μειώσει το βασικό επιτόκιο τόσο του ετήσιου όσο και του πενταετούς αλλά και με τη χορήγηση αυξημένων ομολόγων σε εταιρείες που βρίσκονται υπό καθεστώς πίεσης.
Η περίοδος αυτή θα συμπέσει με την περίοδο ανεφοδιασμού και τον τερματισμό των περιορισμών εξαγωγής άνθρακα από την Ινδονησία, με προφανή τα οφέλη για τον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου. Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον Παργαντά, η παραδοσιακή «ήρεμη» περίοδος κατά τη διάρκεια των διακοπών της κινεζικής Πρωτοχρονιάς σε συνδυασμό με τους Χειμερινούς Αγώνες θα φρενάρει βραχυπρόθεσμα την αύξηση της δραστηριότητας και ως αποτέλεσμα την επίδραση που αυτή θα έχει στο ναυτιλιακό εμπόριο, όμως τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν ότι η ανάκαμψη δεν είναι πολύ μακριά.
Τα τάνκερ
Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναμένει να επιβεβαιωθούν οι φήμες ότι η Κίνα συμφώνησε σε ένα σχέδιο που συντονίστηκε από τις ΗΠΑ να απελευθερώσει εθνικά στρατηγικά αποθέματα αργού πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τις παγκόσμιες τιμές και αυτό μπορεί κάλλιστα να συμβεί γύρω από τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, που σημαίνει αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια.
Σχετικά με τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με μια έρευνα μεταξύ 500 μεταφορέων που διεξήχθη από το Container xChange, το 60% των ερωτηθέντων είχε αυξήσει τις παραγγελίες πριν από τις γιορτές προκειμένου να αποφύγει το κλείσιμο των διακοπών καθώς περιμένει ότι η κινεζική Πρωτοχρονιά θα διαταράξει περαιτέρω την αλυσίδα εφοδιασμού. Το γεγονός άλλωστε ότι τον Ιανουάριο καταγράφηκε αυξημένη κινητικότητα σε φορτία, λόγω των διακοπών που ακολουθούν, ήταν μία από τις αιτίες ανόδου των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνουν οι αναλυτές.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου