Ένα-ένα θα αποκαλύπτονται τα έξι σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς που προχωράει η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Η κούρσα για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ, ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα. Σήμερα, ανοίχτηκαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο που θα ολοκληρώσει τον πολυσυζητημένο άξονα από το Ρίο ως το νέο λιμάνι της Πάτρας. Οι φάκελοι των τριών σχημάτων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat, Ακτωρ – Μυτιληναίος και Άβαξ-Alstom, παραδόθηκαν προς έλεγχο στην αρμόδια Επιτροπή.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά στη μελέτη και κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου. Η χάραξη της νέας γραμμής χωροθετείται στο μεγαλύτερο τμήμα της πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, η οποία βρίσκεται και σήμερα σε λειτουργία.
Περιλαμβάνεται το σύνολο των εργασιών για την κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή εργασίες υποδομής, επιδομής, σταθμών και στάσεων, η εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και EΤCS Level 1, ηλεκτροκίνησης και εργασίες περιβαλλοντικής αποκατάστασης. Τμήμα του έργου το οποίο διέρχεται από πυκνό αστικό ιστό εντός της πόλης της Πάτρας, θα υπογειοποιηθεί.
Οι προς κατασκευή νέες επιβατικές σιδηροδρομικές στάσεις θα αντικαταστήσουν τις 8 υφιστάμενες και θα κατασκευασθεί νέα επιφανειακή στάση στον Νέο Λιμένα Πατρών.
Στα επόμενα βήματα της διαδικασίας, η Επιτροπή αναμένεται να ολοκληρώσει τον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων των συμμετεχόντων σε διάστημα περίπου ενάμιση μήνα. Η ΕΡΓΟΣΕ εν συνεχεία, θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτή περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.
Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο στάδιο των δεσμευτικών προσφορών.
Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Latest News
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)
Αυξήθηκε 1,4% η παραγωγή στις κατασκευές στην ευρωζώνη τον Νοέμβριο
Η παραγωγή στις κατασκευές αυξήθηκε κατά 1,6% για την κατασκευή κτιρίων και κατά 4,5% για τα έργα πολιτικού μηχανικού
Διαγωνισμός για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου του ΟΑΚΑ
Ποιες παρεμβάσεις περιλαμβάνονται στο έργο - Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί η Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2025
Κι άλλα έργα 11,5 εκατ. για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ – Ο νέος διαγωνισμός
Για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε νέο διαγωνισμό που αφορά σε έργα στον περιβάλλοντα χώρο του «Σπύρος Λούης»
Πόσο θωρακισμένη είναι η Θεσσαλία από έναν νέο...Daniel - Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα
Τι ανέφερε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας για τα φράγματα σε Πύλη, Μουζάκι και τα έργα στη λίμνη Κάρλα
Το σχέδιο για την ανάκαμψη της Θεσσαλίας - Οι βασικές προτεραιότητες για το 2025
Κουρέτας: Περίπου το 70% των επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel έχει λάβει επιχορηγήσεις
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική