Μέχρι τον Αύγουστο του 2022 όλα τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν επιστρέψει στην ενεργό δράση σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα, ενώ η πλήρης ανάκαμψη του κλάδου τοποθετείται το 2023.
Ήδη όπως επισημαίνει η έκθεση από τα κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA περισσότερο από το 75% της χωρητικότητας σε κλίνες έχει επιστρέψει σε λειτουργία και σταδιακά καλύπτεται το κενό που δημιούργησε στον κλάδο η πανδημία. Ένα κενό δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων καθώς σύμφωνα με την έκθεση σε σύγκριση με το 2019, το 2020 η συνολική συνεισφορά του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία ανήλθε σε μόλις 63,4 δισ. δολ από 154 δισ. δολ το 2019 σημειώνοντας μία πτώση κατά 59%.
Επίσης πτώση κατά 81% σημειώθηκε στις επιβιβάσεις κρουαζιέρας που ανήλθαν σε μόλις 5,8 εκατ. ενώ κατά 51% στις 576.000 σημειώθηκε και στις θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από την κρουαζιέρα.
Πάντως καταγράφεται μια πρόοδος στην επανέναρξη λειτουργίας του κλάδου το 2021, καθώς τα κορυφαία πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας του κλάδου διευκολύνουν την επανεκκίνηση του τουρισμού κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, φέρνοντας χιλιάδες ανθρώπους πίσω στην εργασία τους και προσφέροντας αναζωογόνηση των τοπικών και εθνικών οικονομιών, τονίζει η Clia.
Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη «Και στην Ελλάδα, η επανέναρξη της κρουαζιέρας αποτέλεσε μία ευπρόσδεκτη εξέλιξη που έδωσε ώθηση τόσο στους περισσότερους από 11.000 ανθρώπους που απασχολούνται στον κλάδο, όσο και σε εκείνους που η δουλειά τους εξαρτάται από την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών γραφείων, ξενοδοχείων, τουριστικών οδηγών, λιμανιών και πολλών ακόμα παρόχων υπηρεσιών σε ολόκληρη τη χώρα».
Προσφορά στην οικονομία
H έκθεση αναφέρεται ακόμη στις θετικές επιπτώσεις της κρουαζιέρας ευρύτερα στην οικονομία και κοινωνία, επισημαίνοντας ότι σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης, ενώ ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσο όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας
Ακόμη 6 στα 10 άτομα που συμμετείχαν σε κρουαζιέρα λένε ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω του κρουαζιερόπλοιου
Ο στόλος του μέλλοντος
Έως το 2027, ο στόλος των εταιρειών-μελών της CLIA θα αντικατοπτρίζει τη σημαντική πρόοδο στην επιδίωξη του κλάδου της κρουαζιέρας για ένα καθαρότερο, πιο αποδοτικό μέλλον.
-26 κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG)
-81% του στόλου παγκοσμίως θα χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων
-174 κρουαζιερόπλοια με δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την ξηρά
Όσον αφορά το 2022, οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA σχεδιάζουν το ντεμπούτο 16 νέων κρουαζιερόπλοιων μέσα στο 2022, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και εννέα εξερευνητικών σκαφών. Η «Τάξη» του 2022 θα είναι 100% εξοπλισμένη με προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων.
«Η Έκθεση για τις Προοπτικές του Κλάδου της Κρουαζιέρας το 2022 παρέχει την ευκαιρία να εξετάσουμε όσα έχει πετύχει ο κλάδος μας το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι εταιρείες-μέλη της CLIA έχουν υποδεχθεί περισσότερους από έξι εκατομμύρια επιβάτες στα πλοία τους από την επανέναρξη της λειτουργίας τους τον Ιούλιο του 2020. Και ενώ η υγεία και η ασφάλεια παραμένουν οι απόλυτες προτεραιότητες μας, την ίδια ώρα ο κλάδος οδηγεί τις εξελίξεις στις πολιτικές αειφορίας για το περιβάλλον και τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών», δήλωσε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
«Ο παράκτιος και ναυτικός τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη για την οικονομία και εμείς συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους προορισμούς κρουαζιέρας, έτσι ώστε οι τοπικές κοινότητες να επωφεληθούν από τον υπεύθυνο τουρισμό. Τα μέλη μας επενδύουν, επίσης, σε νέες τεχνολογίες και νέα πλοία, επιδιώκοντας το στόχο της ουδετερότητας του στόλου της κρουαζιέρας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε η ίδια.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου