
Μέχρι τον Αύγουστο του 2022 όλα τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν επιστρέψει στην ενεργό δράση σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα, ενώ η πλήρης ανάκαμψη του κλάδου τοποθετείται το 2023.
Ήδη όπως επισημαίνει η έκθεση από τα κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA περισσότερο από το 75% της χωρητικότητας σε κλίνες έχει επιστρέψει σε λειτουργία και σταδιακά καλύπτεται το κενό που δημιούργησε στον κλάδο η πανδημία. Ένα κενό δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων καθώς σύμφωνα με την έκθεση σε σύγκριση με το 2019, το 2020 η συνολική συνεισφορά του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία ανήλθε σε μόλις 63,4 δισ. δολ από 154 δισ. δολ το 2019 σημειώνοντας μία πτώση κατά 59%.
Επίσης πτώση κατά 81% σημειώθηκε στις επιβιβάσεις κρουαζιέρας που ανήλθαν σε μόλις 5,8 εκατ. ενώ κατά 51% στις 576.000 σημειώθηκε και στις θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από την κρουαζιέρα.
Πάντως καταγράφεται μια πρόοδος στην επανέναρξη λειτουργίας του κλάδου το 2021, καθώς τα κορυφαία πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας του κλάδου διευκολύνουν την επανεκκίνηση του τουρισμού κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, φέρνοντας χιλιάδες ανθρώπους πίσω στην εργασία τους και προσφέροντας αναζωογόνηση των τοπικών και εθνικών οικονομιών, τονίζει η Clia.
Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη «Και στην Ελλάδα, η επανέναρξη της κρουαζιέρας αποτέλεσε μία ευπρόσδεκτη εξέλιξη που έδωσε ώθηση τόσο στους περισσότερους από 11.000 ανθρώπους που απασχολούνται στον κλάδο, όσο και σε εκείνους που η δουλειά τους εξαρτάται από την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών γραφείων, ξενοδοχείων, τουριστικών οδηγών, λιμανιών και πολλών ακόμα παρόχων υπηρεσιών σε ολόκληρη τη χώρα».
Προσφορά στην οικονομία
H έκθεση αναφέρεται ακόμη στις θετικές επιπτώσεις της κρουαζιέρας ευρύτερα στην οικονομία και κοινωνία, επισημαίνοντας ότι σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης, ενώ ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσο όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας
Ακόμη 6 στα 10 άτομα που συμμετείχαν σε κρουαζιέρα λένε ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω του κρουαζιερόπλοιου
Ο στόλος του μέλλοντος
Έως το 2027, ο στόλος των εταιρειών-μελών της CLIA θα αντικατοπτρίζει τη σημαντική πρόοδο στην επιδίωξη του κλάδου της κρουαζιέρας για ένα καθαρότερο, πιο αποδοτικό μέλλον.
-26 κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG)
-81% του στόλου παγκοσμίως θα χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων
-174 κρουαζιερόπλοια με δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την ξηρά
Όσον αφορά το 2022, οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA σχεδιάζουν το ντεμπούτο 16 νέων κρουαζιερόπλοιων μέσα στο 2022, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και εννέα εξερευνητικών σκαφών. Η «Τάξη» του 2022 θα είναι 100% εξοπλισμένη με προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων.
«Η Έκθεση για τις Προοπτικές του Κλάδου της Κρουαζιέρας το 2022 παρέχει την ευκαιρία να εξετάσουμε όσα έχει πετύχει ο κλάδος μας το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι εταιρείες-μέλη της CLIA έχουν υποδεχθεί περισσότερους από έξι εκατομμύρια επιβάτες στα πλοία τους από την επανέναρξη της λειτουργίας τους τον Ιούλιο του 2020. Και ενώ η υγεία και η ασφάλεια παραμένουν οι απόλυτες προτεραιότητες μας, την ίδια ώρα ο κλάδος οδηγεί τις εξελίξεις στις πολιτικές αειφορίας για το περιβάλλον και τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών», δήλωσε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
«Ο παράκτιος και ναυτικός τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη για την οικονομία και εμείς συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους προορισμούς κρουαζιέρας, έτσι ώστε οι τοπικές κοινότητες να επωφεληθούν από τον υπεύθυνο τουρισμό. Τα μέλη μας επενδύουν, επίσης, σε νέες τεχνολογίες και νέα πλοία, επιδιώκοντας το στόχο της ουδετερότητας του στόλου της κρουαζιέρας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε η ίδια.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία