Μέχρι τον Αύγουστο του 2022 όλα τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν επιστρέψει στην ενεργό δράση σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα, ενώ η πλήρης ανάκαμψη του κλάδου τοποθετείται το 2023.
Ήδη όπως επισημαίνει η έκθεση από τα κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA περισσότερο από το 75% της χωρητικότητας σε κλίνες έχει επιστρέψει σε λειτουργία και σταδιακά καλύπτεται το κενό που δημιούργησε στον κλάδο η πανδημία. Ένα κενό δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων καθώς σύμφωνα με την έκθεση σε σύγκριση με το 2019, το 2020 η συνολική συνεισφορά του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία ανήλθε σε μόλις 63,4 δισ. δολ από 154 δισ. δολ το 2019 σημειώνοντας μία πτώση κατά 59%.
Επίσης πτώση κατά 81% σημειώθηκε στις επιβιβάσεις κρουαζιέρας που ανήλθαν σε μόλις 5,8 εκατ. ενώ κατά 51% στις 576.000 σημειώθηκε και στις θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από την κρουαζιέρα.
Πάντως καταγράφεται μια πρόοδος στην επανέναρξη λειτουργίας του κλάδου το 2021, καθώς τα κορυφαία πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας του κλάδου διευκολύνουν την επανεκκίνηση του τουρισμού κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, φέρνοντας χιλιάδες ανθρώπους πίσω στην εργασία τους και προσφέροντας αναζωογόνηση των τοπικών και εθνικών οικονομιών, τονίζει η Clia.
Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη «Και στην Ελλάδα, η επανέναρξη της κρουαζιέρας αποτέλεσε μία ευπρόσδεκτη εξέλιξη που έδωσε ώθηση τόσο στους περισσότερους από 11.000 ανθρώπους που απασχολούνται στον κλάδο, όσο και σε εκείνους που η δουλειά τους εξαρτάται από την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών γραφείων, ξενοδοχείων, τουριστικών οδηγών, λιμανιών και πολλών ακόμα παρόχων υπηρεσιών σε ολόκληρη τη χώρα».
Προσφορά στην οικονομία
H έκθεση αναφέρεται ακόμη στις θετικές επιπτώσεις της κρουαζιέρας ευρύτερα στην οικονομία και κοινωνία, επισημαίνοντας ότι σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης, ενώ ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσο όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας
Ακόμη 6 στα 10 άτομα που συμμετείχαν σε κρουαζιέρα λένε ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω του κρουαζιερόπλοιου
Ο στόλος του μέλλοντος
Έως το 2027, ο στόλος των εταιρειών-μελών της CLIA θα αντικατοπτρίζει τη σημαντική πρόοδο στην επιδίωξη του κλάδου της κρουαζιέρας για ένα καθαρότερο, πιο αποδοτικό μέλλον.
-26 κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG)
-81% του στόλου παγκοσμίως θα χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων
-174 κρουαζιερόπλοια με δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την ξηρά
Όσον αφορά το 2022, οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA σχεδιάζουν το ντεμπούτο 16 νέων κρουαζιερόπλοιων μέσα στο 2022, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και εννέα εξερευνητικών σκαφών. Η «Τάξη» του 2022 θα είναι 100% εξοπλισμένη με προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων.
«Η Έκθεση για τις Προοπτικές του Κλάδου της Κρουαζιέρας το 2022 παρέχει την ευκαιρία να εξετάσουμε όσα έχει πετύχει ο κλάδος μας το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι εταιρείες-μέλη της CLIA έχουν υποδεχθεί περισσότερους από έξι εκατομμύρια επιβάτες στα πλοία τους από την επανέναρξη της λειτουργίας τους τον Ιούλιο του 2020. Και ενώ η υγεία και η ασφάλεια παραμένουν οι απόλυτες προτεραιότητες μας, την ίδια ώρα ο κλάδος οδηγεί τις εξελίξεις στις πολιτικές αειφορίας για το περιβάλλον και τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών», δήλωσε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
«Ο παράκτιος και ναυτικός τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη για την οικονομία και εμείς συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους προορισμούς κρουαζιέρας, έτσι ώστε οι τοπικές κοινότητες να επωφεληθούν από τον υπεύθυνο τουρισμό. Τα μέλη μας επενδύουν, επίσης, σε νέες τεχνολογίες και νέα πλοία, επιδιώκοντας το στόχο της ουδετερότητας του στόλου της κρουαζιέρας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε η ίδια.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ