Ενοικιάζονται σε τιμές γκαρσονιέρας και πωλούνται σε τιμές διαμερισμάτων. H έλλειψη χώρων στάθμευσης, όχι μόνο στις γειτονιές της Αθήνας αλλά σε όλες τις μεγάλες πόλεις, έχει εκτοξεύσει τις τιμές ενοικίασης ή πώλησης των πάρκινγκ στα ύψη.

Είναι ενδεικτικό ότι στον Λυκαβηττό μία θέση πάρκινγκ πωλείται σήμερα μέχρι και 65.000 ευρώ, όσο μια παλαιά γκαρσονιέρα σε μια από τις γειτονιές του Λεκανοπεδίου. Με τους οδηγούς να χαρακτηρίζουν «τραγική» την υπόθεση του πάρκινγκ στις μεγάλες πόλεις, καθώς οι ατέλειωτες βόλτες με το αυτοκίνητο μέχρις ότου βρεθεί μία θέση αποτελούν καθημερινό εφιάλτη τους, οι τιμές πώλησης των κλειστών αλλά και ανοιχτών χώρων στάθμευσης έχουν τραβήξει την ανηφόρα καταγράφοντας αύξηση ακόμα και πάνω από 40% σε σχέση με το 2020.

«Στον Δήμο Αθηναίων οι πολυκατοικίες είναι παλαιές με αποτέλεσμα σε πολλές από αυτές να μην είχε προβλεφθεί η δημιουργία θέσεων parking στην πυλωτή ή/και κλειστή υπόγεια θέση στάθμευσης. Δεν είναι λίγοι οι κάτοικοι του Δήμου Αθηναίων που αναγκάζονται να κάνουν βόλτες τα τετράγωνα ακόμα και 30 και 40 λεπτά για να βρουν μια θέση στάθμευσης πλησίον της κατοικίας τους» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο Θεμιστοκλής Μπάκας, πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates.

Οπως αναφέρει, «το κόστος μίσθωσης μιας θέσης στάθμευσης σε επιχείρηση parking 24ωρης εξυπηρέτησης στις καλές περιοχές του κέντρου της Αθήνας αγγίζει και τα 200 ευρώ τον μήνα, αν φυσικά βρεθεί «ελεύθερη» θέση μόνιμης διάρκειας, καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις στοχεύουν στη στάθμευση με την ώρα και διαθέτουν για μόνιμη στάθμευση περιορισμένο αριθμό θέσεων».

Η διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης είτε προς ενοικίαση είτε προς πώληση είναι αρκετά περιορισμένη σε σχέση με το 2020. Συγκεκριμένα, σε περιοχές όπως τα Ανω Πετράλωνα, η Ακαδημία Πλάτωνος, το Κουκάκι, η Ανω Κυψέλη, ο Αγιος Ελευθέριος, η Νεάπολη, το Γουδή, το Μετς – Καλλιμάρμαρο και το Α’ Νεκροταφείο, η διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης 10 τ.μ. – 22 τ.μ. είναι σχεδόν μηδενική. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στη Θεσσαλονίκη στις περιοχές Ροτόντα, Καμάρα, Αγία Σοφία και Λιμάνι.

Στις περιοχές που διαθέτουν θέσεις στάθμευσης, οι ζητούμενες τιμές πώλησης καταγράφουν μεγάλες αυξήσεις, όπως στου Γκύζη, όπου αγγίζουν ακόμα και το 42% για αγορά 15 τ.μ., με την τιμή να φθάνει τις 15.000 ευρώ έναντι των 10.500 ευρώ το 2020. Παρόμοια η εικόνα και σε άλλες περιοχές.

Στο Πολύγωνο, μία θέση στάθμευσης 15 τ.μ. από 10.500 ευρώ που πωλούνταν το 2020 έφθασε το 2021 να έχει αγγίξει τις 14.000 ευρώ. Η μικρότερη αύξηση 8,33% καταγράφεται στον Λυκαβηττό, αλλά στη συγκεκριμένη περιοχή ένα πάρκινγκ 20 τ.μ. πωλείται ακόμα και 65.000 ευρώ.

Στους Αμπελοκήπους το κόστος μίσθωσης θέσης στάθμευσης 25 τ.μ. το 2020 ήταν 100 ευρώ τον μήνα και πλέον έχει αγγίξει τα 150 ευρώ τον μήνα, καταγράφοντας αύξηση 50%.

Παρόμοια η εικόνα και στον Αγιο Ελευθέριο, όπου το μηνιαίο κόστος για θέση στάθμευσης 15 τ.μ. ήταν 50 ευρώ και πλέον αγγίζει τα 75 ευρώ, ενώ στην πλατεία Αμερικής η αύξηση του κόστους μίσθωσης αγγίζει το 35,71% για θέση στάθμευσης 15 τ.μ., όπου από 70 ευρώ τον μήνα πλέον έχει φθάσει τα 95 ευρώ τον μήνα. Το κόστος αγοράς ή/και ενοικίασης της θέσης στάθμευσης διαφοροποιείται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, αν είναι θέση πιλοτής, υπόγεια κλειστή ή/και ισόγεια κλειστή ανεξάρτητη θέση στάθμευσης.

Μεταβιβάσεις

Οπως αναφέρουν οι ειδικοί της αγοράς ακινήτων, το είδος του ακινήτου που καταγράφει διαχρονικά αύξηση των μεταβιβάσεων είναι οι θέσεις στάθμευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Μητρώου Μεταβίβασης Ακινήτων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, το 2019 οι μεταβιβάσεις θέσεων στάθμευσης αποτελούσαν το 2,09% (127 μεταβιβάσεις) του συνόλου των μεταβιβάσεων, το 2020 το 4,32% (137 μεταβιβάσεις) και το 2021 το 5,32% (209 μεταβιβάσεις) του συνόλου.

Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία, οι μεταβιβάσεις για θέσεις στάθμευσης καταγράφουν αύξηση κατά 52,5% σε σχέση με το 2020 και 64,5% σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με τον Θεμιστοκλή Μπάκα, «λόγω του μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί σχεδόν στο σύνολο των περιοχών του Δήμου Αθηναίων, οι μεταβιβάσεις και οι τιμές πώλησης των θέσεων στάθμευσης το επόμενο χρονικό διάστημα θα αυξάνονται συνεχώς, ενώ η διαθεσιμότητα θα καταγράφεται συνεχώς μειούμενη. Παράλληλα, δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές νεόδμητων πολυκατοικιών που προσπαθούν να “βγάλουν” περισσότερες θέσεις στάθμευσης με στόχο τη μεμονωμένη πώλησή τους»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ακίνητα
«Διατηρώ»: Με καθυστέρηση και ψαλιδισμένο budget το «λίφτινγκ» στα διατηρητέα κτίρια
Ακίνητα |

Με ψαλιδισμένο budget το λίφτινγκ στα διατηρητέα κτίρια – «Καμπανάκι» από φορείς

Συρρικνώθηκε το πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων και μαζί το «Διατηρώ» - Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος – Δεύτερη επιστολή διεθνών φορέων στον πρωθυπουργό

Αντικειμενικές αξίες: Τι αλλάζει στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων
Ακίνητα |

Αντικειμενικές αξίες: Τι αλλάζει στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων

Νέα απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ξεκαθαρίζει το τοπίο για ακίνητα εντός και εκτός του συστήματος – Τι ισχύει για προσόψεις, υπόγεια, παλαιότητα, συντελεστές αξιοποίησης οικοπέδου