Η συζήτηση για τις ειρηνικές ή τις φονικές προθέσεις του Ισλάμ δεν κοπάζει. Πολλοί μουσουλμάνοι καλοπροαίρετα υποστηρίζουν πως το Ισλάμ είναι θρησκεία ειρήνης κι αγάπης. Από την άλλη μεριά υπάρχουν πολλοί μελετητές που επιμένουν πως το Ισλάμ αποτελεί μια επιθετική πίστη που στοχεύει στη με κάθε τρόπο επέκτασή του και στην εξουδετέρωση των (πολιτικών και θρησκευτικών) αντιπάλων του.
Στο best seller βιβλίο του «Jihad» («Τζιχάντ», Yale, 2002), ο γνωστός συγγραφέας Ahmed Rashid υπεραμύνεται των καλών προθέσεων της μουσουλμανικής θρησκείας. Με έμφαση υποστηρίζει πως πουθενά το Κοράνι και οι διδασκαλίες (Χαντίντ) δεν υποστηρίζουν την άσκηση βίας κατά αθώων τρίτων. «Πουθενά στα κείμενα και τις παραδόσεις της μουσουλμανικής πίστης», σημειώνει, «η τζιχάντ δεν καλεί σε δολοφονίες αθώων μη μουσουλμάνων ανδρών, γυναικών και παιδιών ή ακόμη και άλλων μουσουλμάνων στη βάση εθνότητας, φράξιας ή πίστης. Είναι ακριβώς αυτή η παρανόηση της τζιχάντ – για τη δικαιολόγηση της σφαγής αθώων – που καθορίζει εν μέρει τον ριζοσπαστικό καινούργιο αρχεγονισμό των σημερινών ακραίων ισλαμικών κινημάτων».
Από την άλλη όμως υπάρχουν δεκάδες αναφορές στα ιερά κείμενα με στόχο την εξόντωση των απίστων ή αλλοπίστων. Στο ίδιο το Κοράνι υπάρχουν τουλάχιστον 109 στίχοι που καλούν σε πολεμική δράση κατά των εχθρών της πίστης. Οι σιίτες μουσουλμάνοι, σαν άθεοι πολυθεϊστές για το σουνιτικό Ισλάμ των Αράβων Βαχαμπιστών ή των Ασιατών Ντεομπαντιστών, θεωρούνται ασυγχώρητοι εχθροί της πίστης που τους ταιριάζει η εξολόθρευση. Συχνά τέτοιες ακρότητες δεν ακούγονται σαν αυθαίρετες καταγγελίες από τα στόματα φανατικών, αλλά θεμελιώνονται από ιερωμένους ή αναλυτές πάνω σε παραδοσιακά κείμενα της πίστης (λ.χ. ο πακιστανός ιερωμένος ηγέτης Mawdudi).
Ο Peter Townsend στο γνωστό του βιβλίο «Nothing to do with Islam» («Δεν έχει τίποτα να κάνει με το Ισλάμ», 2016) επισημαίνει πλήθος διδασκαλιών επιφανών θεωρητικών του Ισλάμ, ακόμα και θεμελιωτών των τεσσάρων μεγάλων νομικών σχολών ερμηνείας της πίστης, που προπαγανδίζουν τη βία κατά αυτών που δεν πιστεύουν ή που δεν τηρούν κάποιους κανόνες. Ανάμεσά τους οι Imam al Shafi’i (Σχολή Σαφί), Ibn Abi Zayd (Σχολή Μαλίκι), Ibn Taymiyya (Σχολή Χανμπάλι), Ibn Kathir (Σχολή Σαφί), Tafsir al Jalalayn (το πιο επιδραστικό σχόλιο – «Tafsir» – πάνω στο Κοράνι για τους πιστούς).
Παρά όμως τις ενστάσεις και την περί του αντιθέτου επιχειρηματολογία, με δεκάδες παραδείγματα από επιθετικούς αφορισμούς κατά των «απίστων», πολύς κόσμος συνεχίζει να πιστεύει πως το Ισλάμ, που σημαίνει μάλιστα «Υποταγή», αποτελεί την κατεξοχήν θρησκεία της πραότητας, της ειρήνης και της αγάπης. Τα τελευταία όμως χρόνια οι πράξεις των φανατικών δείχνουν ακριβώς το αντίθετο.
Latest News
Ζαν Τιρόλ: Ρόλος κομπάρσου για την Ευρώπη;
Σύμφωνα με τον Γάλλο νομπελίστα της οικονομίας, η Ευρώπη πρέπει να αναθεωρήσει την πολιτική της για την καινοτομία, διαφορετικά θα εξαφανιστεί ως γεωπολιτικός παράγοντας.
Η… ευτυχία των ελλειμμάτων
Οι αναρτήσεις Τραμπ εξισώνουν τα εμπορικά ελλείμματα των ΗΠΑ με την επιδότηση άλλων οικονομιών,
Χωρίς αντίκρισμα
Μόνο τυχαία δεν είναι η συζήτηση που πάει να ξανά ανοίξει για τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς ο ίδιος είχε φάει πολύ εσωκομματικό «ξύλο» για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησής του
Γιατί «αγριεύει» ξανά η κατάσταση στην ενέργεια
Το σκηνικό στην ενέργεια «αγριεύει» και θα επηρεάσει και την ελληνική οικονομία.
Χωρίς αποταμίευση
Το πρόβλημα για την οικονομία, παρά τη συγκεκριμένη θετική εξέλιξη, είναι ότι τα παραπάνω χρήματα χρησιμοποιούνται όπως γινόταν και παλαιότερα
Κυβερνητικές αποφάσεις
Υπάρχουν άλλες αποφάσεις που λαμβάνονται απλά για το θεαθήναι, έτσι για να ικανοποιηθεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα
Οι επτά άδειες
Μετά τη φασαρία που δημιουργήθηκε, ο δήμαρχος δήλωσε ότι θα παγώσει κάθε κατασκευή μέχρι να εγκριθούν τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια
Για όσο αντέξουμε
Το πρώτο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία αναμένεται να είναι μια «πύρρειος» νίκη του Τραμπ, που μπορεί να προέλθει από την αύξηση των τιμών της ενέργειας
Οι επιχειρήσεις σε εποχή ανατρεπτικών αλλαγών
Η πρόκληση για τους manager είναι να δημιουργήσουν μία ισορροπημένη κατάσταση μεταξύ σταθερότητας και αστάθειας, αλλά και αλλαγές συμπεριφορών
Μπορούμε καλύτερα
Προφανώς χρειάζεται δουλειά και διάθεση να τα βάλει η κυβέρνηση με καταστάσεις και ανθρώπους ανεπίδεκτους αλλαγών