Βρισκόμαστε στη μέση της ενεργειακής μετάβασης. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται φθηνότερα, το δίκτυο γίνεται πιο πράσινο και οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι πλέον αντιμέτωπες με νέες σημαντικές προκλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταποκριθούν.
Και για αυτό, οι κολοσσοί των ορυκτών καυσίμων στρέφουν πλέον το βλέμμα τους προς τα πετροχημικά, και ιδιαίτερα τα πλαστικά, ως το επόμενο πεδίο για ανάπτυξη
«Τα πλαστικά είναι το Σχέδιο Β για τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων», δήλωσε η Judith Enck, Ιδρύτρια και Πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής ομάδας υπεράσπισης Beyond Plastics .
Τα πλαστικά, τα οποία κατασκευάζονται από ορυκτά καύσιμα, αναμένεται να οδηγήσουν σχεδόν το ήμισυ της αύξησης της ζήτησης πετρελαίου μέχρι τα μέσα του αιώνα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. Αυτό ξεπερνά ακόμη και τομείς που είναι δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα όπως η αεροπορία και η ναυτιλία.
«Κάθε εταιρεία που ασχολείται επί του παρόντος με την παραγωγή πλαστικών, αν κοιτάξετε τους προϋπολογισμούς κεφαλαίων της για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, μιλάνε για σχέδια επέκτασης», δήλωσε στο CNBC, ο Ramesh Ramachandran, Διευθύνων Σύμβουλος της No Plastic Waste , μια πρωτοβουλία από την Mindaroo Foundation που εργάζεται για να δημιουργήσει μια προσέγγιση βασισμένη στην αγορά σε μια κυκλική οικονομία πλαστικών.
Ωστόσο, μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου είναι ήδη πλημμυρισμένο από πλαστικά. Έτσι, όπως αναφέρει το CNBC, οι εταιρείες ορυκτών καυσίμων και πετροχημικών βασίζονται στις αναδυόμενες οικονομίες στην Ασία και την Αφρική για να οδηγήσουν την ανάπτυξη.
Το πλαστικό πλημμυρίζει τον αναπτυσσόμενο κόσμο
Ο Άλαν Γκέλντερ της Wood Mackenzie προβλέπει ότι κάθε χρόνο έως το 2050, θα σημειώνονται 10 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι ανάπτυξης στην αγορά πετροχημικών, τα οποία χρησιμοποιούνται για την κατασκευή πλαστικών και άλλων προϊόντων. Λέει ότι πολλά από αυτά θα αποσταλούν στο εξωτερικό.
Μαζί με τους πετρελαϊκούς γίγαντες της Μέσης Ανατολής όπως το Κατάρ, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι κορυφαίος παραγωγός και εξαγωγέας πλαστικών πρώτων υλών και πολυμερών. Η Ασία γενικά, και η Κίνα συγκεκριμένα, είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς αυτών των πλαστικών δομικών στοιχείων.
Αλλά ο Enck αμφιβάλλει ότι οι καταναλωτές θέλουν στην πραγματικότητα περισσότερο πλαστικό.
Πράγματι, μια έρευνα της Ipsos σε περισσότερους από 19.000 ενήλικες διαπίστωσε ότι το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως τάσσεται υπέρ της απαγόρευσης των πλαστικών μιας χρήσης.
Το πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα πλαστικά καταλήγουν σε χωματερές ή ως απορρίμματα στη στεριά ή στη θάλασσα. Μόνο το 9% όλων των πλαστικών που έχουν κατασκευαστεί ποτέ έχει ανακυκλωθεί , γιατί γενικά, η κατασκευή «παρθένου» πλαστικού είναι η φθηνότερη επιλογή.
Η Κίνα συνήθιζε να ανακυκλώνει επικερδώς μεγάλο μέρος του πλαστικού του κόσμου, αλλά σταμάτησε να δέχεται εισαγωγές πλαστικών απορριμμάτων το 2018, καθώς μεγάλο μέρος τους ήταν πολύ μολυσμένο για να επαναχρησιμοποιηθεί. Έτσι τώρα, αυτά τα απόβλητα διοχετεύονται σε φτωχότερα έθνη που δεν έχουν την υποδομή για να τα επεξεργαστούν ή να τα ανακυκλώσουν .
Η Αφρική σημείωσε τετραπλάσια αύξηση στις εισαγωγές πλαστικών απορριμμάτων το 2019, το έτος αφότου η Κίνα έκλεισε τις πόρτες της. Πλαστικά πλημμύρισαν επίσης την Ινδία, τη Μαλαισία, την Ταϊλάνδη, την Ινδονησία και το Βιετνάμ, τα οποία έκτοτε έχουν εφαρμόσει τους δικούς τους περιορισμούς στις εισαγωγές. Αλλά οι ΗΠΑ εξακολουθούν να στέλνουν τα απόβλητά τους εκεί ούτως ή άλλως.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας