
Στην ειδική μέριμνα που λαμβάνεται για το πράσινο, τα δέντρα και τις πλατείες όπου αναπτύσσονται προσωρινά εργοτάξια της Αττικό Μετρό για την κατασκευή της Γραμμής 4, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή που κατέθεσε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Φωτεινή Πιπιλή.
• Επιπλέον 2.000 δέντρα και φυτά στην Αθήνα
Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη μνεία στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων σχετικά με το ζήτημα των δέντρων και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Όπως τόνισε: «μαζί με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και την ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε. προχωράμε στη σύνταξη μνημονίου που περιλαμβάνει την αγορά και φύτευση επιπλέον 2.000 δέντρων στο Δήμο Αθηναίων. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, η πρώτη φορά που αυξάνουμε το πράσινο ισοζύγιο αφού κάνουμε ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής».
Μάλιστα, τόνισε ότι «τα δέντρα επιλέγονται, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, ώστε να είναι εγκλιματισμένα στο Αττικό Περιβάλλον, με καλή αντίδραση στην καταπόνηση που προκαλούν σε αυτά οι ρύποι του αστικού χώρου και λαμβάνοντας υπόψη, το “φυτικό παρελθόν” κάθε χώρου σε μια προσπάθεια σύνδεσης και υπενθύμισης της προτέρας συνθήκης του».
Διαβεβαίωσε ότι «και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής και ο Δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης ενδιαφέρονται για την ουσιαστική αύξηση του πράσινου ισοζυγίου στο Δήμο της Αθήνας».
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός, το ίδιο το Μετρό στα χρόνια λειτουργίας του «έχει αλλάξει ριζικά τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων με συνέπεια να αλλάξουν το ίδιο ριζικά και οι συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος της πρωτεύουσας, καθώς πλέον οι μετακινούμενοι έχουν έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης, περιβαλλοντικά φιλικό, αντί να χρησιμοποιούν τα ρυπογόνα οχήματα οδικής κυκλοφορίας».
Ειδικά η λειτουργία της Γραμμής 4 του Μετρό αναμένεται να μειώσει ακόμα περισσότερο την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 53.000 ημερησίως, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 318 τόνους την ημέρα, ενώ επιπλέον 340.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά.
Σε ό,τι αφορά τους σταθμούς που θα αναπτυχθούν, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι η αναγκαιότητά τους έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά.
Ιδιαίτερα ο σταθμός στο Κολωνάκι, σύμφωνα με τον Υφυπουργό: «Αναμένεται να εξυπηρετεί μεγάλο πλήθος κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής, να αποσυμφορήσει τους φόρτους επιβατών του Σταθμού Συντάγματος που ήδη σήμερα αποτελούν στοιχείο ιδιαίτερης ανησυχίας και προβληματισμού για το επιβατικό κοινό. Επιπλέον, η τυχόν κατάργηση των σταθμών αυτών θα οδηγούσε σε σημαντική χειροτέρευση των συνθηκών κυκλοφορίας, στάθμευσης και περιβάλλοντος στη περιοχή τους».
• Συνολικά 162 μεταφυτεύσεις από την πλατεία Κολωνακίου
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι για τον σταθμό που θα κατασκευαστεί στο Κολωνάκι και προκειμένου να στηθεί το εργοτάξιο, έγιναν 162 μεταφυτεύσεις, με το ποσοστό να κινείται πολύ υψηλά και να ξεπερνάει το 75%.
Σύμφωνα με την Ειδική Μελέτη Προστασίας Αστικού Πρασίνου και Χλωρίδας από τα 212 δέντρα και θάμνους της πλατείας Κολωνακίου:
• 146 έχουν μεταφυτευθεί στο Φυτώριο του Δήμου Αθηναίων
• 10 στο πάρκο Μαιάνδρου (Μιχαλακοπούλου) – (Νεραντζιές, Λιγούστρα, Πορτοκαλιές)
• 2 στην Πλατεία Μαδρίτης (ελιές)
• 2 στην Πάρκο Ελευθερίας (μποχίνιες)
• και 2 πλατάνια βρίσκονται προσωρινά στο Φυτώριο του Δήμου Αθηναίων και θα μεταφυτευθούν στο Τρίγωνο Δρομέα σύντομα.
Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό ο Υφυπουργός, «κατά το πέρας της κατασκευής του έργου Της Γραμμής 4, η πλατεία επαναφυτεύεται με νέα δέντρα και φυτά από τη ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, λαμβάνοντας υπόψη την προϋπάρχουσα βλάστηση και τις κλιματικές συνθήκες ώστε να βελτιωθεί το ισοζύγιο πρασίνου».
Ο Υφυπουργός υπενθύμισε ότι διαχρονικά η Αττικό Μετρό παραδίδει διαμορφωμένες πλατείες πάνω από το μετρό, με μεγάλη περιβαλλοντική και αισθητική αξία. Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η πλατεία πάνω από τον εν λειτουργία σταθμό Πανόρμου που αποτελεί πνεύμονα πρασίνου για την περιοχή.
Ξεκαθάρισε, κλείνοντας, ότι «το Υπουργείο Υποδομών και η κυβέρνηση εργάζεται σταθερά για την ανάπτυξη των υποδομών στη χώρα μας. Με σεβασμό στο περιβάλλον και με βλέμμα στις γενιές που έρχονται. Η απάντηση λοιπόν είναι και Μετρό και δέντρα. Και ανάπτυξη και σεβασμό στο περιβάλλον. Άλλωστε το ένα δίχως το άλλο δεν έχει καμία απολύτως αξία».


Latest News

«Κλειδώνουν» έξτρα μπόνους για τα έργα στην αποθήκευση ενέργειας
Αποφασίζονται την Πέμπτη 3 Απριλίου από την Ολομέλεια της Αρχής τα νέα κίνητρα για τα έργα στην αποθήκευση ενέργειας

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα