Για την εξαγορά τεσσάρων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου θα διατεθούν τα έσοδα από το ομόλογο των 100 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει η SAFE BULKERS PARTICIPATIONS PLC, θυγατρική της Safe Bulkers.
Την Δευτέρα 31 Ιανουαρίου το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς κατά την 944η/31.1.2022 συνεδρίασή του ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού της δελτίου της εταιρείας με την επωνυμία «SAFE BULKERS PARTICIPATIONS PLC» για τη δημόσια προσφορά και την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση στην κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της ρυθμιζόμενης αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών έως 100.000 άυλων, κοινών, ανώνυμων ομολογιών της, με την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου και την εγγύηση της «SAFE BULKERS INC».
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο το χρονοδιάγραμμα της έκδοσης είναι το παρακάτω:
26.01.2022 Έγκριση Εισαγωγής προς διαπραγμάτευση των Ομολογιών από το Χ.Α.
31.01.2022 Έγκριση Ενημερωτικού Δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
31.01.2022 Δημοσίευση ανακοίνωσης για τη διάθεση του Ενημερωτικού Δελτίου και την έναρξη της Δημόσιας Προσφοράς και εγγραφής των επενδυτών στο Ημερήσιο Δελτίο Τιμών του Χ.Α. και στην ιστοσελίδα της Εκδότριας.
31.01.2022 Δημοσίευση του Ενημερωτικού Δελτίου.
04.02.2022 Ανακοίνωση του εύρους απόδοσης του υπό έκδοση ομολογιακού δανείου.
07.02.2022 Έναρξη Δημόσιας Προσφοράς – εγγραφής επενδυτών στην έκδοση του ΚΟΔ μέσω του Η.ΒΙ.Π. (ώρα 10:00 π.μ. ώρα Ελλάδος)
09.02.2022 Λήξη Δημόσιας Προσφοράς – εγγραφής επενδυτών στην έκδοση του ΚΟΔ μέσω του Η.ΒΙ.Π. (ώρα 16:00 ώρα Ελλάδος).
09.02.2022 Ανακοίνωση της πλήρωσης των προϋποθέσεων έκδοσης του ΚΟΔ, της τελικής απόδοσης και του Επιτοκίου στο Η.Δ.Τ. του Χ.Α. και στην ιστοσελίδα της Εκδότριας.*
11.02.2022 Δημοσίευση αναλυτικής ανακοίνωσης για την έκβαση της Δημόσιας Προσφοράς.
11.02.2022 Πιστοποίηση της καταβολής των αντληθέντων κεφαλαίων και έκδοσης του ΚΟΔ από την Εκδότρια. Παράδοση των Ομολογιών στους επενδυτές μέσω καταχώρισης στους Λογαριασμούς Αξιογράφων στο Σύστημα Άυλων Τίτλων. Δημοσίευση ανακοίνωσης για την έναρξη διαπραγμάτευσης.
14.02.2022 Έναρξη διαπραγμάτευσης των Ομολογιών στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χ.Α
Τα κεφάλαια
Τα κεφάλαια θα διατεθούν για την εξαγορά τεσσάρων πλοίων. Ειδικότερα όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο:
-Τα αντληθησόμενα κεφάλαια, σε περίπτωση πλήρους κάλυψης της Έκδοσης, ύψους έως 100 εκατ. ευρώ, αφαιρουμένων των εκτιμώμενων δαπανών έκδοσης του ΚΟΔ ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, θα ανέλθουν σε καθαρό ποσό 97,5 εκατ. ευρώ.
Τα ως άνω καθαρά αντληθησόμενα κεφάλαια, θα χρησιμοποιηθούν ανεξαρτήτως πλήρους ή μερικής κάλυψης, αρχής γενομένης από την ημερομηνία της Εισαγωγής, για την απόκτηση των Υπό Εξαγορά Πλοίων σύμφωνα με τους όρους εκάστου Μνημονίου Συμφωνίας εντός μέγιστου διαστήματος 132 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία έναρξης διαπραγμάτευσης των Ομολογιών, με την επιφύλαξη τυχόν παράτασης για την παράδοση των Υπό Εξαγορά Πλοίων (βλ. σχετικά σημείο (ii) της ενότητας 3.3.12.3 «Μνημόνια συμφωνίας για την αγοραπωλησία των Υπό Εξαγορά Πλοίων») . Σημειώνεται ότι οι Διοικήσεις της Εκδότριας και της Εγγυήτριας δεσμεύονται ότι η εν λόγω παράταση δεν θα υπερβεί την 31.07.2022.
Ειδικότερα:
α) ποσό 25,2 εκατ. δολάρια (ή, κατά προσέγγιση 22,3 εκατ. ευρώ (15) θα διατεθεί από την εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εταιρείας «Stalem Shipping Corporation» στην εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εγγυήτριας «Kyotofriendo Two Shipping Corporation» για την αγορά του πλοίου Koulitsa 2,
β) ποσό 22,4 εκατ. δολαρίων (ή, κατά προσέγγιση 19,8 εκατ. ευρώ (15) θα διατεθεί από την εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εταιρείας «Napalem Shipping Corporation» στην εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εγγυήτριας «Kyotofriendo One Shipping Corporation» για την αγορά του πλοίου Paraskevi 2,
γ) ποσό 36,0 εκατ. δολαρίων (ή, κατά προσέγγιση 31,8 εκατ. ευρώ (15) θα διατεθεί από την εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εταιρείας «Kastrolem Shipping Corporation» στην εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εγγυήτριας «Shikokuexi Shipping Inc.» για την αγορά του πλοίου Troodos Air,
δ) ποσό 27,0 εκατ. δολαρίων (ή κατά προσέγγιση 23,9 εκατ. ευρώ (15) θα διατεθεί από την εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εταιρείας «Vaslem Shipping Corporation» στην εξ ολοκλήρου (100%) Θυγατρική της Εγγυήτριας «Armonikos Shipping Corporation» για την αγορά του πλοίου Venus Harmony.
Το τίμημα για την αγορά των Υπό Εξαγορά Πλοίων, δυνάμει των Μνημονίων Συμφωνίας, χωρίς να περιλαμβάνονται επιπλέον κόστη, ανέρχεται σε ποσό 110,6 εκατ. δολαρίων (ή, κατά προσέγγιση 97,8 εκατ. ευρώ)16.
Πιο αναλυτικά, ανέρχεται για το πλοίο Koulitsa 2 σε ποσό 25,2 εκατ. δολαρίων (ή, κατά προσέγγιση 22,3 εκατ. ευρώ), για το πλοίο Paraskevi 2 σε ποσό 22,4 εκατ. δολάρα (ή, κατά προσέγγιση 19,8 εκατ. ευρώ), για το πλοίο Venus Harmony σε ποσό 27,0 εκατ. δολαρίων (ή, κατά προσέγγιση 23,9 εκατ. ευρώ) και για το πλοίο Troodos Air σε ποσό 36,0 εκατ. δολαρίων (ή κατά προσέγγιση 31,8 εκατ. ευρώ), τα οποία έχουν προκύψει ως ο μέσος όρος των δύο (2) αποτιμήσεων, που διενεργήθηκαν από δύο (2) εξειδικευμένους ανεξάρτητους οίκους εκτιμητών για κάθε ένα από τα Υπό Εξαγορά Πλοία, οι οποίοι επιλέχθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εκδότριας.
Δαπάνες Έκδοσης του ΚΟΔ
Οι συνολικές δαπάνες έκδοσης (προμήθεια Συντονιστών Κυρίων Αναδόχων και Κυρίου Αναδόχου, αμοιβή Συμβούλου Έκδοσης, δαπάνες Οικονομικού και Νομικού Ελέγχου, δαπάνες εκτύπωσης και διανομής του Ενημερωτικού Δελτίου, ανακοινώσεις στον Τύπο, πόρος υπέρ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς κ.λπ.) εκτιμώνται σε ποσό της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ και αναλύονται ως εξής:
Ποσό 1,96 εκατ. ευρώ (υπό την παραδοχή της πλήρους κάλυψης) για τις προμήθειες Αναδοχής και Διάθεσης των Ομολογιών, για την αμοιβή του Συμβούλου Έκδοσης και για τις προμήθειες Συντονισμού. Ποσό 10,24 χιλ. ευρώ ως τέλος υπέρ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Ποσό 3 χιλ. ευρώ υπέρ Χ.Α., ποσό έως 22 χιλ. ευρώ υπέρ ΕΛ.ΚΑΤ. Ποσό 50 χιλ. ευρώ υπέρ του Χ.Α. για τη χρήση της Υπηρεσίας Η.Β.Ι.Π. Ποσό [0,5 εκατ. για δαπάνες που σχετίζονται με τους έκτακτους ελέγχους (Νομικός Έλεγχος για την Εκδότρια, Νομικός Έλεγχος για το ΚΟΔ, Αποτίμηση των Υπό Εξαγορά Πλοίων, προσυμφωνημένες διαδικασίες της DELOITTE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ) και για λοιπές δαπάνες που σχετίζονται με την Έκδοση, όπως κόστος εκτύπωσης και διανομής του Ενημερωτικού Δελτίου, προβολή της Έκδοσης κ.λπ. Σημειώνεται ότι το ανωτέρω ποσό έχει υπολογιστεί κατά προσέγγιση και αποτελεί εκτίμηση του ύψους στο οποίο δύνανται να ανέλθουν οι δαπάνες της Έκδοσης, οι οποίες ενδέχεται να διαφέρουν από την ως άνω εκτίμηση.
Η Safe Bulkers
Η Εγγυήτρια αποτελεί μία ναυτιλιακή εταιρεία και μέσω του στόλου των πλοίων που ελέγχει, δραστηριοποιείται διεθνώς στην ποντοπόρο ναυτιλία παρέχοντας υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών.
Η Εγγυήτρια ναυλώνει πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων χύδην ξηρού φορτίου σε πολυεθνικές εταιρείες παραγωγής και διανομής τροφίμων και πρώτων υλών σε παγκόσμια κλίμακα κυρίως σιτηρά, σιδηρομεταλλεύματα και άνθρακα, για μακροπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη και βραχυπρόθεσμη διάρκεια.
Τα Μέλη της Οικογένειας Χατζηωάννου έχουν περισσότερα από 60 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση πλοίων στην αγορά ξηρού φορτίου. Η πρώτη επένδυση της οικογένειας Πόλυ Β. Χατζηωάννου στην ναυτιλία, πραγματοποιήθηκε από τον κ. Βάσο Χατζηωάννου, πατέρα του κ. Πόλυ Χατζηωάννου, μαζί με τον αδερφό του κ. Λουκά Χατζηωάννου, το 1958 με την αγορά πλοίου ξηρού φορτίου και έκτοτε η δραστηριοποίηση στην αγορά ξηρού φορτίου είναι αδιάκοπη.
Η Εγγυήτρια με ημερομηνία αναφοράς την 20 Ιανουαρίου 2022, συμμετείχε με ποσοστό 100% σε 58 θυγατρικές εταιρείες, από τις οποίες 23 εδρεύουν στη Λιβερία, 34 στις Νήσους Μάρσαλ και 1 στην Κύπρο.
Την 20 Ιανουαρίου 2022, ο στόλος του Ομίλου της Εγγυήτριας αριθμούσε 39 πλοία με συνολική χωρητικότητα 3,7 εκατ. dwt περίπου, εκ των οποίων όλα βρίσκονταν υπό ναύλωση. Αναλυτικότερα, από τον εν λόγω στόλο, α) 12 πλοία ανήκουν στην κατηγορία «Panamax» με συνολική χωρητικότητα 920.400 dwt, β) 7 πλοία ανήκουν στην κατηγορία «Kamsarmax», με συνολική χωρητικότητα 576.400 dwt περίπου, γ) 15 πλοία ανήκουν στην κατηγορία «Post Panamax» με συνολική χωρητικότητα 1.349.100 dwt και δ) 5 πλοία ανήκουν στην κατηγορία «Capesize» με συνολική χωρητικότητα 898.300 dwt.
Επιπλέον, η Εγγυήτρια την 20 Ιανουαρίου 2022, είχε 9 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου υπό ναυπήγηση, 2 εκ των οποίων είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν το 2022, 5 το 2023 και 2 το 2024. Όλα τα υπό ναυπήγηση πλοία θα κατασκευαστούν σε Ιαπωνικά ναυπηγεία βάσει νέων περιβαλλοντικών προδιαγραφών καλύπτοντας τις απαιτήσεις των κανονισμών του IMO και ιδιαίτερα αυτών που αφορούν στη μειωμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% σε σύγκριση με το 2008 με εφαρμογή μετά το 2025 (GHG IMO EEDI – Phase 3), καθώς και αυτών που αφορούν στις μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx-Tier III).
Η Εγγυήτρια έχει πραγματοποιήσει δαπάνες περιβαλλοντικής αναβάθμισης του στόλου της το 2019 και το 2020, οι οποίες αφορούν κυρίως στην εγκατάσταση Συστήματος Διαχείρισης Θαλασσινού Έρματος (BWTS) 126 σε 30 πλοία του στόλου της και συσκευών καθαρισμού καυσαερίων (Scrubbers) σε 17 εκ των υφιστάμενων 39 πλοίων του στόλου της. Η στρατηγική ναυλώσεων της Εγγυήτριας συνίσταται σε ένα μείγμα μεταξύ μακροπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων χρονοναύλωσεων («period time charter») των πλοίων της απο τη μία πλευρά, και άμεσων/βραχυπρόθεσμων χρονοναύλωσεων («spot charter») από την άλλη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της για τις συνθήκες της αγοράς.
Οι μακροπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες χρονοναυλώσεις παρέχουν στην Εγγυήτρια σχετικά σταθερές ταμειακές ροές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και υψηλά επίπεδα χρησιμοποίησης του στόλου, ενώοι άμεσες/βραχυπρόθεσμες χρονοναυλώσεις παρέχουν στην Εγγυήτρια τις βέλτιστες άμεσες ταμειακές ροές διατηρώντας ευελιξία.
Τα επίπεδα αξιοποίησης του στόλου της Εγγυήτριας, εξαιρουμένων προγραμματισμένων δεξαμενισμών, ανήλθαν σε 97,49% για το έτος που έληξε 31 Δεκεμβρίου 2019, 92,45% για το έτος που έληξε 31 Δεκεμβρίου 2020, και σε 98,2% για το διάστημα από 01.01.2021 έως και τις 30.09.202113 .
Την 30 Σεπτεμβρίου 2021, η μέση εναπομένουσα διάρκεια των ναυλώσεων, βάσει του αριθμού των ημερών αυτων των ναυλώσεων προς των σύνολο των διαθέσιμων ημερών των πλοίων προς ναύλωση, για τον υφιστάμενο στόλο των 39 πλοίων της Εγγυήτριας ήταν 1,14 έτη.
Τα συνολικά προβλεπόμενα έσοδα ναυλώσεων, καθαρά από προμήθειες, με βάση τα πλοία που δεσμεύονται απο συμφωνηθείσες μη ακυρώσιμες συμβάσεις ναύλωσης, υπολογιζόμενα μέχρι τη συντομότερη ημερομηνία επαναπαράδοσης του κάθε πλοίου από τον εκάστοτε ναυλωτή και λαμβάνοντας υπόψη τυχόν δικαιώματα της Εγγυήτριας για μονομερή επέκταση της διάρκειας των χρονοναυλώσεων, στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, ανήρχοντο σε 430,9 εκατ. δολάρια.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη