Τις απόψεις των ανθρώπων σχετικά με την κλιματική αλλαγή σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, σκιαγραφεί το δεύτερο μέρος της Έρευνας της ΕΤΕπ για το Κλίμα 2021-2022.
Τα αποτελέσματα για την Ελλάδα έχουν ως εξής:
- Το 79% των Ελλήνων αισθάνονται ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή στην καθημερινή τους ζωή, αλλά οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι συμπατριώτες τους δεν κάνουν το ίδιο.
- Το 81% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα επιλέξουν είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη φορά που θα αγοράσουν όχημα (14 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ), ενώ το 19% εξακολουθεί να προτιμά βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο.
- Το 67% των Ελλήνων δηλώνουν ότι λαμβάνουν υπόψη την κλιματική αλλαγή όταν επιλέγουν προορισμό για τις διακοπές τους.
- Το 48% των νέων Ελλήνων λαμβάνουν υπόψη την κλιματική αλλαγή όταν αναζητούν εργασία.
- Το 44% των νέων Ελλήνων ήδη αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα αντί για καινούργια.
Μεγαλύτερη ζήτηση για υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στην ερώτηση σχετικά με μελλοντική αγορά αυτοκινήτου, το 81% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό το ποσοστό είναι κατά 62 μονάδες υψηλότερο από το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι θα αγόραζαν ντιζελοκίνητο ή βενζινοκίνητο όχημα (19%). Ειδικότερα, το 41% θα αγόραζε υβριδικό όχημα και το 40% θα επέλεγε ηλεκτρικό όχημα.
Εντωμεταξύ, το 14% των Ελλήνων δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν όχημα επί του παρόντος και ότι δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν.
Καθώς το 81% των Ελλήνων αγοραστών αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα επέλεγαν υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα, φαίνεται ότι οι Έλληνες τείνουν περισσότερο να στραφούν σε νέες τεχνολογίες αυτοκινήτου συγκριτικά με τους Γερμανούς (52%) και τους Ευρωπαίους κατά μέσο όρο (67%), αλλά τείνουν ελαφρώς λιγότερο προς αυτήν την κατεύθυνση συγκριτικά με τους Κύπριους (85%).
Ειδικότερα, φαίνεται ότι η κυρίαρχη τάση των Ελλήνων είναι να επιλέξουν υβριδικό όχημα· το 41% των Ελλήνων αγοραστών αυτοκινήτου δηλώνουν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα έχει αυτόν τον τύπο κινητήρα. Φαίνεται ότι τείνουν να επιλέξουν υβριδικό αυτοκίνητο πολύ περισσότερο από ό,τι οι Γερμανοί (29%) και ελαφρώς περισσότερο από ό,τι οι Ευρωπαίοι εν γένει (39%). Ωστόσο, οι Κύπριοι (51%) φαίνεται ότι τείνουν να αγοράσουν υβριδικό όχημα περισσότερο από ό,τι οι Έλληνες.
Οι Έλληνες αγοραστές αυτοκινήτου φαίνεται ότι τείνουν περισσότερο να επιλέξουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (40%) συγκριτικά με τους Γερμανούς (23%), τους Κύπριους (34%) και τους Ευρωπαίους κατά μέσο όρο (28%).
Γενικά, οι Ευρωπαίοι αγοραστές αυτοκινήτου τείνουν να προτιμούν τα υβριδικά οχήματα (39%), ενώ τα βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα οχήματα βρίσκονται στη δεύτερη θέση (33%) και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην τρίτη (το 28% δηλώνει ότι θα αγόραζε ηλεκτρικό αυτοκίνητο). Ενώ οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτου τείνουν περισσότερο από όλους να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (44%), οι Αμερικανοί θα επέλεγαν πρώτα υβριδικό όχημα (38%), ύστερα βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο όχημα (33%) και τέλος ηλεκτρικό αυτοκίνητο (29%).
Προστασία του κλίματος έναντι ταξιδιού με αεροπλάνο στις διακοπές
Το 65% των νέων Ελλήνων δηλώνουν ότι λαμβάνουν υπόψη την κλιματική αλλαγή όταν επιλέγουν προορισμό διακοπών. Ωστόσο, οι μισοί από αυτούς (το 49%, συγκριτικά με το 40% για τα άτομα ηλικίας 30-64 ετών και το 31% για τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω) δηλώνουν ότι θα ταξιδέψουν με αεροπλάνο για τις καλοκαιρινές διακοπές τους το 2022. Ο ένας στους πέντε από αυτούς (το 20%, συγκριτικά με το 18% για τα άτομα ηλικίας 30-64 ετών και το 11% για τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω) δηλώνουν ότι θα ταξιδέψουν με αεροπλάνο προς κάποιον μακρινό προορισμό.
Αγορά ενδυμάτων, αναζήτηση εργασίας, επιλογή τράπεζας
Το 29% των Ελλήνων δηλώνουν ότι αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα αντί για καινούργια (13 μονάδες κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ). Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν τέτοια ρούχα από ό,τι οι άντρες (35% για τις γυναίκες έναντι 23% για τους άντρες).
Το 42% των Ελλήνων λαμβάνουν υπόψη την κλιματική αλλαγή όταν αναζητούν εργασία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους συμμετέχοντες στην έρευνα ηλικίας 15-29 ετών: το 48% από αυτούς λαμβάνουν υπόψη την κλιματική αλλαγή όταν αναζητούν εργασία, συγκριτικά με το 42% για τους ανθρώπους ηλικίας 30-64 ετών (έξι μονάδες χαμηλότερα). Συνολικά, το 50% των Ελλήνων λαμβάνουν υπόψη την κλιματική αλλαγή όταν επιλέγουν τράπεζα ή όταν επενδύουν τις αποταμιεύσεις τους.
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Christian Kettel Thomsen, δήλωσε: «Αν εξαιρέσουμε ορισμένα ευρήματα που αποδίδονται ξεκάθαρα στο χάσμα των γενεών, οι Έλληνες προσαρμόζουν ολοένα και περισσότερο τις συνήθειές τους όσον αφορά την κινητικότητα και τις καταναλωτικές συνήθειές τους σε έναν πιο βιώσιμο τρόπο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Αυτές οι μεταστροφές στην ατομική συμπεριφορά δείχνουν ότι οι άνθρωποι όλων των ηλικιών προτίθενται να αναλάβουν ισχυρότερες δεσμεύσεις στην καθημερινή τους ζωή ώστε να συμβάλουν στον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Αυτές οι προθέσεις διατυπώθηκαν στην 26η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή (COP 26) και αποτελούν σαφή ένδειξη στήριξης των προσπαθειών μας να προωθήσουμε την πράσινη μετάβαση. Ως η κλιματική τράπεζα της ΕΕ, ένας από τους βασικούς ρόλους της ΕΤΕπ είναι να χρηματοδοτεί καινοτόμα έργα τα οποία επικεντρώνονται στην ηλεκτρική κινητικότητα καθώς και σε άλλες βιώσιμες λύσεις κινητικότητας που συμβάλλουν στην οικοδόμηση ενός μέλλοντος χωρίς άνθρακα για όλους».
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα