![Με αλκοολόμετρο στον βασικό εξοπλισμό τα νέα μοντέλα ΙΧ – Δείτε από πότε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/headlamp-g4d147feb6_1280.jpg)
Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στους νέους, ενώ στους δρόμους της Ευρώπης χάνονται κάθε χρόνο χιλιάδες ζωές, με βασικές αιτίες την υπερβολική ταχύτητα αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λοιπόν, λαμβάνει ακόμη πιο σκληρά μέτρα με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με το νομικό πλαίσιο να αναμένεται να γίνει ακόμη πιο αυστηρό για όσους αψηφούν τους κινδύνους που ελλοχεύει η πλέον επικίνδυνη συνήθεια χιλιάδων οδηγών – να κρατούν τιμόνι υπό την επήρεια αλκοόλ. Οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι μάρτυρες. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένας στους τέσσερις θανάτους στην άσφαλτο οφείλεται στην οδήγηση υπό την επήρεια μέθης. Στην Ελλάδα, το αλκοόλ αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων και σοβαρών τραυματισμών και την πρώτη αιτία θανάτων στους νέους.
Από τον ερχόμενο Ιούλιο, σύμφωνα με σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας τα ΝΕΑ, όλα τα νέα μοντέλα που θα αποκτούν έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα πρέπει να έχουν στον βασικό εξοπλισμό τους υποχρεωτικά το αλκοολόμετρο. Η συγκεκριμένη συσκευή θα υπάρχει ως ενσωματωμένο σύστημα σε όλα τα καινούργια-μελλοντικά αυτοκίνητα και ο ρόλος της θα είναι να εντοπίζει αν ο οδηγός έχει καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.
Θα κλειδώνει τον κινητήρα
Ειδικότερα, κατά την είσοδο του οδηγού στο αυτοκίνητο και πριν εκκινήσει το όχημα με το κλειδί, το αλκοολόμετρο θα απαιτεί από τον οδηγό να φυσήξει στο ειδικό στόμιο ενός αναπνευστήρα ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσον έχει κάνει χρήση αλκοόλ και αν είναι σε θέση να οδηγήσει, σύμφωνα και με τα όρια που ισχύουν σε κάθε χώρα. Στην περίπτωση που ο οδηγός βρεθεί να έχει καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από όσο προβλέπει ο νόμος, τότε ο κινητήρας δεν θα παίρνει μπροστά και το αυτοκίνητο θα μένει ακινητοποιημένο.
Το Alcohol Interlock έρχεται στον απόηχο της θλιβερής έρευνας που έδειξε ότι, παρόλο που στην Ευρώπη περισσότεροι από 30.000 οδηγοί έχουν στερηθεί το δίπλωμά τους εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, πάνω από το 30% αυτών (περίπου 10.000) συνεχίζουν να οδηγούν χωρίς δίπλωμα.
Μάλιστα, το 2024 τα συστήματα εντοπισμού κατανάλωσης αλκοόλ θα είναι υποχρεωτικά για όλα τα νέα αυτοκίνητο που θα πωλούνται στα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Μηδενική ανοχή
Κάθε χρόνο στους δρόμους της Ευρώπης χάνονται πάνω από 20.000 άνθρωποι, με το 25% των θανάτων να οφείλεται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Γι’ αυτόν τον λόγο εξετάζεται ακόμα και ο εκμηδενισμός των ορίων αλκοόλ και κατά συνέπεια το κλείσιμο των «παραθύρων» σε όσους συνεχίζουν να οδηγούν έχοντας καταναλώσει έστω και ελάχιστο. Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Ρουμανία, δε, έχουν ήδη θεσπίσει το μηδενικό όριο. Οσον αφορά την Ελλάδα, ένας οδηγός θεωρείται υπό την επήρεια μέθης όταν ανιχνεύεται αλκοόλ 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 200 ευρώ και μπορούν να φθάσουν – ανάλογα με τα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα του παραβάτη – έως και τις 2.000 ευρώ, ενώ κατά περίπτωση προβλέπεται μέχρι και ποινή φυλάκισης.
«Υπερθεματίζουμε το Alcohol Intelock, μιας και θα συμβάλει ώστε να μειωθούν οι οδηγοί που οδηγούν σε κατάσταση μέθης. Δυστυχώς, πολλοί οδηγοί δεν έχουν ακόμη συνείδηση ότι δεν πρέπει να πίνουμε και να οδηγούμε», σημειώνει στα «ΝΕΑ» η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά και εξηγεί: «Ουσιαστικά, τα νέα αυτοκίνητα θα έχουν προεγκατάσταση του συστήματος, ενώ είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι το αλκοολόμετρο εφαρμόζεται ήδη σε πολλές χώρες και για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών (π.χ. Σουηδία). Στο Βέλγιο, από την άλλη, αν ένας οδηγός που έχει δεχθεί πρόστιμο επειδή οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ εντοπιστεί κατά τη διάρκεια της ποινής του να οδηγεί – και μάλιστα χωρίς δίπλωμα επειδή του έχει αφαιρεθεί – τότε, εκτός από το πολύ βαρύ πρόστιμο, θα πρέπει όταν αποκτήσει εκ νέου δικαίωμα οδήγησης να εγκαταστήσει το συγκεκριμένο σύστημα στο αυτοκίνητο με δικό του κόστος».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Sam-Altman-1-600x400.jpg)
Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο
Ο Σαμ Άλτμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της OpenAI, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιείται συχνότερα καθώς το κόστος της θα συνεχίζει να πέφτει κατακόρυφα.
![Τεχνητή νοημοσύνη: Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον Christie’s](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AI-art-600x338.jpg)
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
![Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/macron-600x400.jpg)
Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν για AI
Ο Γάλλος πρόεδρος μιλά πριν από τη σύνοδο κορυφής AI στο Παρίσι για το 109 δισ. ευρώ όραμα του
![InvestAI: Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
![ICEYE: Συνεργασία με την SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PR_Satim-x-ICEYE-600x422.png)
Συνεργασία ICEYE και SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI
Η ICEYE και η SATIM θα ενισχύσουν τη χρήση δεδομένων SAR συνδυάζοντας δορυφορικές εικόνες SAR και προηγμένες λύσεις ανάλυσης
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![NXP: Με 307 εκατ. δολ. αποκτά την Kinara, που αναπτύσσει τεχνολογία νευρωνικών μονάδων επεξεργασίας (NPUs)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Eindhoven-Netherlands-600x338.jpg)
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
![Μασκ: Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολάρια για την OpenAI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/mask-1-600x400.jpg)
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
![Μητσοτάκης: Επαφές με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι – Στο επίκεντρο τα data centers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sdf-600x400.jpg)
Επαφές Μητσοτάκη με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι - Στο επίκεντρο τα data centers
Σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης είχε συνάντηση μεταξύ άλλων με τον Demis Hassabis, Νομπελίστα, συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Deepmind, εταιρείας η οποία ανήκει στην Google
![Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2017-11-27T182719Z_121180323_RC111A62D430_RTRMADP_3_BLOCKCHAIN-REGULATION-TOKENS-600x400.jpg)
Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin
Σκληρός δίσκος με 8.000 bitcoin κατέληξε στα σκουπίδια πριν από 11 χρόνια. Η αναζήτηση ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.