Με ρυθμό 10% αυξήθηκε η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στον κλάδο των online φαρμακείων το 2021 συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 241 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 92 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 303 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, διαφαίνεται ξεκάθαρα η διαρκής ισχυροποίηση των 12 μεγάλων ηλεκτρονικών φαρμακείων και του Skroutz Marketplace, μέσω του οποίου πωλούνται παραφάρμακα, τα οποία γνώρισαν αύξηση +34% στην αξία των πωλήσεων τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σε σχέση με τα μικρότερα, τα οποία ανταγωνίζονται με δυσκολία πλέον τους κολοσσούς του κλάδου.
Εντυπωσιακό εύρημα της ετήσιας μελέτης που κοινοποίησε σήμερα η Convert Group, αποτελούν οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 2021: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 38,2% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Οι καταναλωτές αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος φθηνότερα κατά 45,1%, πάνες φθηνότερα κατά 39,9%, πολυβιταμίνες φθηνότερα κατά 39,3%, κρέμες αντιγήρανσης φθηνότερα κατά 38,1% και βρεφικό γάλα για συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες φθηνότερα κατά 17,1%.
Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή μάλιστα αυξήθηκαν σε σχέση με το 2020, όπου η μέση έκπτωση των προϊόντων είχε διαμορφωθεί στο 36,1% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Φυσικά και το κόστος online αγοράς χειρουργικών και φαρμακευτικών μασκών έπεσε κατακόρυφα το 2021 με την μέση έκπτωση να κυμαίνεται στο εντυπωσιακό 61,2%.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2021 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020: +34% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +32% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +21% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +9% σε διάφορα προϊόντα.
Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Επιπροσθέτως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους διατηρήθηκε στα ίδια ακριβώς επίπεδα με 43,20 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 7% φτάνοντας στα 4,6 τεμάχια, με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά -6% επιφέροντας την παραπάνω σταθεροποίηση του αγοραστικού καλαθιού στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.
Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 36% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 21%, τα οργανικά αποτελέσματα με 16% και οι direct επισκέψεις με 8%.
Η χρήση των mobile & tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Latest News
Πώς το athleisure φέρνει τα πάνω κάτω στην αγορά των καταστημάτων
Η υψηλή ζήτηση για athleisure look ανατρέπει τα δεδομένα στην αγορά των καταστημάτων – Ποιες περιοχές μπαίνουν στο top5
Από τον χαλκό στην οπτική ίνα - Η νέα εποχή στο διαδίκτυο
Αν τα δεδομένα είναι η ζωογόνος δύναμη της AI απαιτείται και ένα «καρδιαγγειακό σύστημα» που θα τα μεταφέρει. Δηλαδή οι οπτικές ίνες
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια
Πόσο πωλούνται τα εργοστάσια της ΙΟΝ και της Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Μέσω της νεοσύστατης Bespoke Real Estate ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αγοράζει πέντε βιομηχανικά ακίνητα της ΙΟΝ και της Νίκας - Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της εταιρείας
Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025
Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή
Ο Μιχάλης Τσαμάζ στον όμιλο Quest - Τι αναλαμβάνει στην Uni Systems
Η Uni Systems, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη, αποκτήθηκε από τον Όμιλο Quest το 2007
Αύξηση 7,9% στον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου τον Οκτώβριο [πίνακες]
Τον Οκτώβριο φέτος ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,92 δισ. ευρώ, έναντι 3,63 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2023
Στη Motor Oil και με τη βούλα η TWENTY 4 SHOPEN
Τι αναφέρει η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού - Οι επόμενες κινήσεις