Με ρυθμό 10% αυξήθηκε η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στον κλάδο των online φαρμακείων το 2021 συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 241 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 92 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 303 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, διαφαίνεται ξεκάθαρα η διαρκής ισχυροποίηση των 12 μεγάλων ηλεκτρονικών φαρμακείων και του Skroutz Marketplace, μέσω του οποίου πωλούνται παραφάρμακα, τα οποία γνώρισαν αύξηση +34% στην αξία των πωλήσεων τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σε σχέση με τα μικρότερα, τα οποία ανταγωνίζονται με δυσκολία πλέον τους κολοσσούς του κλάδου.
Εντυπωσιακό εύρημα της ετήσιας μελέτης που κοινοποίησε σήμερα η Convert Group, αποτελούν οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 2021: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 38,2% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Οι καταναλωτές αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος φθηνότερα κατά 45,1%, πάνες φθηνότερα κατά 39,9%, πολυβιταμίνες φθηνότερα κατά 39,3%, κρέμες αντιγήρανσης φθηνότερα κατά 38,1% και βρεφικό γάλα για συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες φθηνότερα κατά 17,1%.
Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή μάλιστα αυξήθηκαν σε σχέση με το 2020, όπου η μέση έκπτωση των προϊόντων είχε διαμορφωθεί στο 36,1% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Φυσικά και το κόστος online αγοράς χειρουργικών και φαρμακευτικών μασκών έπεσε κατακόρυφα το 2021 με την μέση έκπτωση να κυμαίνεται στο εντυπωσιακό 61,2%.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2021 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020: +34% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +32% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +21% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +9% σε διάφορα προϊόντα.
Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Επιπροσθέτως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους διατηρήθηκε στα ίδια ακριβώς επίπεδα με 43,20 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 7% φτάνοντας στα 4,6 τεμάχια, με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά -6% επιφέροντας την παραπάνω σταθεροποίηση του αγοραστικού καλαθιού στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.
Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 36% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 21%, τα οργανικά αποτελέσματα με 16% και οι direct επισκέψεις με 8%.
Η χρήση των mobile & tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Latest News
Σε λειτουργία το νέο PwC x Microsoft Excellence Center στη Θεσσαλία
Το Excellence Center της PwC ξεκινά τη λειτουργία του με 40 εργαζομένους - Θα εστιάσει σε εφαρμογές Data Analytics & AI, Security & Cloud Engineering
Σημαντικά προνόμια από την Πειραιώς στο «Σπίτι μου ΙΙ» – Δωρεάν ο νομικός και τεχνικός έλεγχος
Οι πελάτες της Τράπεζας μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους online μέσω του Piraeus e-banking
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τις ελληνικές επιχειρήσεις - Η έρευνα της Allianz
Η διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας παραμένει επίσης κύρια ανησυχία για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών σύμφωνα με το Αllianz Risk Barometer 2025
Ο Όμιλος AKTOR ανακαίνισε τον χώρο ακτινοθεραπείας στο «Άγιος Σάββας»
Τη δημόσια υγεία και τη μάχη κατά του καρκίνου στηρίζει ο Όμιλος AKTOR
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Η EY Ελλάδος χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Κάμπος Χίου για την πώληση στην Ελληνικά Γαλακτοκομεία
Τι λέει η ΕΥ Ελλάδος για τη συμφωνία
NBG Sec: «Φθηνές» οι μετοχές των ελληνικών τραπεζών - Τι βλέπει για τα κέρδη
Η NBG Securities προσαρμόζει την εκτίμηση για τα μετά φόρων κέρδη στα 3,16 δισ. ευρώ (-5,8% ετησίως) το 2025
Χρονιά ρεκόρ με έσοδα 1,7 δισ. το 2024 για την Energean - Τι λέει για γεωτρήσεις
Στους μετόχους της Energean διανεμήθηκαν μερίσματα ύψους 220 εκατ. δολαρίων - Στα 1,166 δισ. δολάρια τα EBITDAX
Νέο deal της Lavipharm - Διαβατήριο για εξαγωγές σε 60 χώρες
Οι πωλήσεις του νέου αντισηπτικού από τη Lavipharm εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν στο τελευταίο τρίμηνο του έτους
ΑΧΙΑ για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Από τα πιο νέα και ελκυστικά χαρτοφυλάκια παραχωρήσεων
Διατήρηση τιμής-στόχου €27,40 και σύσταση αγοράς με περιθώριο ανόδου 48%