Με ρυθμό 10% αυξήθηκε η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στον κλάδο των online φαρμακείων το 2021 συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 241 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 92 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 303 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, διαφαίνεται ξεκάθαρα η διαρκής ισχυροποίηση των 12 μεγάλων ηλεκτρονικών φαρμακείων και του Skroutz Marketplace, μέσω του οποίου πωλούνται παραφάρμακα, τα οποία γνώρισαν αύξηση +34% στην αξία των πωλήσεων τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σε σχέση με τα μικρότερα, τα οποία ανταγωνίζονται με δυσκολία πλέον τους κολοσσούς του κλάδου.
Εντυπωσιακό εύρημα της ετήσιας μελέτης που κοινοποίησε σήμερα η Convert Group, αποτελούν οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 2021: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 38,2% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Οι καταναλωτές αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος φθηνότερα κατά 45,1%, πάνες φθηνότερα κατά 39,9%, πολυβιταμίνες φθηνότερα κατά 39,3%, κρέμες αντιγήρανσης φθηνότερα κατά 38,1% και βρεφικό γάλα για συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες φθηνότερα κατά 17,1%.
Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή μάλιστα αυξήθηκαν σε σχέση με το 2020, όπου η μέση έκπτωση των προϊόντων είχε διαμορφωθεί στο 36,1% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Φυσικά και το κόστος online αγοράς χειρουργικών και φαρμακευτικών μασκών έπεσε κατακόρυφα το 2021 με την μέση έκπτωση να κυμαίνεται στο εντυπωσιακό 61,2%.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2021 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020: +34% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +32% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +21% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +9% σε διάφορα προϊόντα.
Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Επιπροσθέτως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους διατηρήθηκε στα ίδια ακριβώς επίπεδα με 43,20 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 7% φτάνοντας στα 4,6 τεμάχια, με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά -6% επιφέροντας την παραπάνω σταθεροποίηση του αγοραστικού καλαθιού στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.
Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 36% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 21%, τα οργανικά αποτελέσματα με 16% και οι direct επισκέψεις με 8%.
Η χρήση των mobile & tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Latest News
Στα 665,8 εκατ. τα καθαρά κέρδη της Alpha στο 9μηνο
Η διοίκηση της Alpha Bank ανέφερε ότι θα προχωρήσει σε νέα αναβάθμιση της πρόβλεψης για κέρδη ανά μετοχή στα 0,34 ευρώ
Ανεβάζει τον πήχη για το σήμα ΜΑΚΒΕΛ η Eurimac - Στόχος οι 80.000 τόνοι πωλήσεων
Μέσα από εξαγωγές, νέα προϊόντα, PL και επενδύσεις, η Eurimac ταξιδεύει το brand ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ σε όλο τον κόσμο
Με σπασμένα φρένα στα κέρδη θα μπουν στο γεμάτο προκλήσεις 2025 οι τράπεζες
Το καθαρό αποτέλεσμα της εφετινής χρήσης για τις ελληνικές τράπεζες, σύμφωνα με τις παρουσιάσεις των διοικήσεών τους, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 4,3 δισ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές τους προβλέψεις
Ρήγας (Energean): «Το αέριο μας στο Ισραήλ θωρακίζει την ασφάλεια σε Μ. Ανατολή και Αν. Μεσόγειο»
Ο CEO της Energean Μαθιός Ρήγας έστειλε μήνυμα κατά τη συμμετοχή του στην ADIPEC για τη σημασία της παραγωγής από τα κοιτάσματα του Ισραήλ
Vodafone: Έργο για την ασφάλεια των ψηφιακών υποδομών του Δήμου Πειραιά
Με την υλοποίηση του έργου ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης σχεδίων πολιτικής προστασίας, καθώς και σύγχρονα συστήματα Κυβερνοασφάλειας με λειτουργίες AI
Ανεβάζει τον πήχη η Εθνική: Καθαρά κέρδη 1,3 δισ. ευρώ και δείκτη αποδοτικότητας άνω του 16% για το 2024
Τον ερχόμενο μήνα θα ξεκινήσει στην Εθνική Τράπεζα ένα νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, διαμήνυσε ο CEO του ομίλου
Hellenic Cables: Υπογραφή σύμβασης για την υποβρύχια διασύνδεση των νησιών του Ιονίου
Τα υποβρύχια καλώδια θα παραχθούν στο εργοστάσιο της Hellenic Cables στην Κόρινθο, οι παραγωγικές δυνατότητες του οποίου αυξήθηκαν πρόσφατα
Απογειώνει τη Eurobank η εξαγορά της Ελληνικής Τράπεζας – Μέρισμα 50% από εφέτος
Για την εποχή των χαμηλότερων επιτοκίων, ο CEO της Eurobank εκτίμησε ότι ο δείκτης απόδοσης ιδίων κεφαλαίων θα διαμορφωθεί στη ζώνη του 15%
Νέες παραγγελίες 50 εκατ. δολ. για τη THEON - Κερδίζει έδαφος το νέο θερμικό σύστημα Clip-On IRIS
Ισχυρή συνεχής ροή πωλήσεων σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Μέση Ανατολή ανακοίνωση η THEON - Αύξηση στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών
Μνημόνιο Συνεργασίας ΤΕΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ
Με τη θεσμική συνεργασία των δύο φορέων δημιουργείται ένα ευρύτερο πλέγμα συνεργειών