Το 65% των οδηγών που επιθυμούν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο είναι πρόθυμο να πληρώσει έως και 500 ευρώ επιπλέον, προκειμένου να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που θα ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και θα συμβάλλει στη βελτίωση της κακής ποιότητας του αέρα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία yougov για λογαριασμό του μη κερδοσκοπικού οργανισμού της Ευρώπης με στόχο τις καθαρότερες μεταφορές, Transport and Environment (T&E), με συμμετοχή άνω των 8.000 πολιτών σε επτά χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τσεχία).
Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ιταλούς και τους Ισπανούς που είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για να ρυπαίνει το αυτοκίνητό τους λιγότερο είναι 71%, των Γερμανών 57% και των Γάλλων 56%. Στην συγκεκριμένη ερώτηση έλαβαν μέρος 2.112 ερωτηθέντες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.
Στην ερώτηση αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να υποχρεούνται με νόμο να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων, όσο είναι τεχνικά δυνατόν, περίπου τα τρία τέταρτα (76%) όσων ερωτήθηκαν ανέφεραν πως οι κατασκευαστές πρέπει να το πράξουν. Συγκεκριμένα το 89% των Ιταλών ήταν θετικοί στην απάντησή τους, όπως το 88% των Ισπανών, το 80% των Ρουμάνων, το 78% των Πολωνών, το 76% των Γάλλων, το 66% των Γερμανών και το 61% των Τσέχων. Σε αυτή την ερώτηση έλαβαν μέρος 8.228 ενήλικες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.
Εξετάζει προτάσεις η ΕΕ
Να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει προτάσεις για νέους κανόνες σχετικά με τη μείωση των εκπομπών των ρύπων, εκτιμώντας ότι το επιπλέον κόστος για τα αυτοκίνητα θα κυμαίνεται από 100-500 ευρώ. Η εφαρμογή των προτάσεων προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που φοβούνται πως τα καθαρότερα οχήματα θα επηρεάσουν τα περιθώρια κέρδους τους.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται πως η μείωση των εκπομπών ενός οχήματος κοστίζει πολύ, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μειώσει απλά το κόστος από την βαφή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων της T&E, Fabian Sperka.
Το 50% των ερωτηθέντων τόνισαν ότι ακόμη και αν αγόραζαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα περίμεναν το όχημα να πληροί το ελάχιστο νόμιμο όριο ρύπανσης. Μόνον μια μικρή μειονότητα (12%) δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Όλα αυτά όταν τους επόμενους μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει νέους κανόνες για το Euro7, που θα εφαρμοστούν από το 2025-2026 και ουσιαστικά θα κάνει τα αυτοκίνητα περισσότερο καθαρά και τα συμβατικά πιο ακριβά. Αλλωστε είναι γνωστό ότι οι εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό την ατμοσφαιρική ρύπανση και αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων των υπευθύνων η μείωσή τους.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα