Το 65% των οδηγών που επιθυμούν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο είναι πρόθυμο να πληρώσει έως και 500 ευρώ επιπλέον, προκειμένου να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που θα ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και θα συμβάλλει στη βελτίωση της κακής ποιότητας του αέρα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία yougov για λογαριασμό του μη κερδοσκοπικού οργανισμού της Ευρώπης με στόχο τις καθαρότερες μεταφορές, Transport and Environment (T&E), με συμμετοχή άνω των 8.000 πολιτών σε επτά χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τσεχία).

Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ιταλούς και τους Ισπανούς που είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για να ρυπαίνει το αυτοκίνητό τους λιγότερο είναι 71%, των Γερμανών 57% και των Γάλλων 56%. Στην συγκεκριμένη ερώτηση έλαβαν μέρος 2.112 ερωτηθέντες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

Στην ερώτηση αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να υποχρεούνται με νόμο να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων, όσο είναι τεχνικά δυνατόν, περίπου τα τρία τέταρτα (76%) όσων ερωτήθηκαν ανέφεραν πως οι κατασκευαστές πρέπει να το πράξουν. Συγκεκριμένα το 89% των Ιταλών ήταν θετικοί στην απάντησή τους, όπως το 88% των Ισπανών, το 80% των Ρουμάνων, το 78% των Πολωνών, το 76% των Γάλλων, το 66% των Γερμανών και το 61% των Τσέχων. Σε αυτή την ερώτηση έλαβαν μέρος 8.228 ενήλικες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

Εξετάζει προτάσεις η ΕΕ

Να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει προτάσεις για νέους κανόνες σχετικά με τη μείωση των εκπομπών των ρύπων, εκτιμώντας ότι το επιπλέον κόστος για τα αυτοκίνητα θα κυμαίνεται από 100-500 ευρώ. Η εφαρμογή των προτάσεων προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που φοβούνται πως τα καθαρότερα οχήματα θα επηρεάσουν τα περιθώρια κέρδους τους.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται πως η μείωση των εκπομπών ενός οχήματος κοστίζει πολύ, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μειώσει απλά το κόστος από την βαφή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων της T&E, Fabian Sperka.

Το 50% των ερωτηθέντων τόνισαν ότι ακόμη και αν αγόραζαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα περίμεναν το όχημα να πληροί το ελάχιστο νόμιμο όριο ρύπανσης. Μόνον μια μικρή μειονότητα (12%) δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Όλα αυτά όταν τους επόμενους μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει νέους κανόνες για το Euro7, που θα εφαρμοστούν από το 2025-2026 και ουσιαστικά θα κάνει τα αυτοκίνητα περισσότερο καθαρά και τα συμβατικά πιο ακριβά. Αλλωστε είναι γνωστό ότι οι εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό την ατμοσφαιρική ρύπανση και αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων των υπευθύνων η μείωσή τους.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Green |

Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της

Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028

Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Κλιματική αλλαγή |

Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων

Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση