Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στην υλοποίηση ίσως του μεγαλύτερου προγράμματος σιδηροδρόμων που έχει γίνει στη χώρα ύψους 4,5 δις ευρώ, ενώ αναφέρθηκε και στα έργα αναβάθμισης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη απ’ όπου ανοίγει ο δρόμος για διεθνή επιβατικά δρομολόγια.
Μιλώντας στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντικό το έργο που ξεκινά από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης ως τον αντίστοιχο στην Ειδομένη, ενώ ιδιαίτερα για το τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής.
Όπως εξήγησε, «με την εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων, μεγιστοποιείται η ασφάλεια, η άνεση και η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου προς τη γειτονική χώρα και τα υπόλοιπα Βαλκάνια».
Μάλιστα, τόνισε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, ο πλήρης εκσυγχρονισμός της μονής, ηλεκτροκίνητης, πλέον, σιδηροδρομικής γραμμής ανοίγει τον δρόμο για τα διεθνή δρομολόγια που, όπως σχολίασε ο Υφυπουργός, «εδώ και χρόνια είναι σχεδόν ανύπαρκτος».
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα
Ο κ. Καραγιάννης ακόμη, απάντησε σε μια προς μία τις αιτιάσεις – κυρίως βουλευτών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης – επισημαίνοντας όμως, ότι η κυβέρνηση υλοποιεί αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, που έχει υλοποιήσει ποτέ η χώρα.
«Αυτό είναι μια προσωπική επιτυχία του Κώστα Καραμανλή, ο οποίος άλλαξε όλον τον τρόπο του πως αντιλαμβανόμαστε τα δημόσια έργα. Και με θεσμικές παρεμβάσεις και με ουσιαστικές, αλλά κυρίως βλέποντας κάθε πρόβλημα και λύνοντάς το με θετικό τρόπο», τόνισε ο Υφυπουργός.
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ με στόχο να συνδέσει τους μεγάλους λιμένες της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναβαθμίζοντας έτσι, τον στρατηγικό τους ρόλο.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, το μεγάλο αυτό πρόγραμμα επιβεβαιώνει την «απόφαση για ανάπτυξη και βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ενός φιλοπεριβαλλοντικού και πράσινου μέσου μεταφοράς» και πρόσθεσε ότι: «τα μεγάλα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου, ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ έχουν ξεκινήσει και αποτελούν αντικείμενο ενδιαφέροντος από πολλές μεγάλες εταιρίες της Ελλάδας και του εξωτερικού».
Ενισχύεται η αξιοπιστία της Πολιτείας καθώς επιλύονται διαχρονικά προβλήματα
Ειδικότερα, για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη Βόρεια Ελλάδα, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι, «αποκτά ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα ως σύγχρονος διαμετακομιστικός κόμβος στα Βαλκάνια, με προφανή οικονομικά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα».
Όπως ανέφερε, πρόσθετο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι «σε μία ιδιαίτερη συγκυρία ενισχύεται η αξιοπιστία της Πολιτείας, καθότι επιλύονται διαχρονικά προβλήματα και πραγματοποιείται ενίσχυση βασικών υποδομών που είχε ανάγκη η περιοχή εδώ και δεκαετίες».
Ο Υφυπουργός ζήτησε για άλλη μία φορά να μείνουν εκτός πολιτικής αντιπαράθεσης τα έργα υποδομών καθώς η ουσία και αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες είναι αυτά τα έργα να παραδίδονται, να δημιουργούν υπεραξίες, ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας.
Άλλωστε, όπως σχολίασε «τα νούμερα μιλούν από μόνα τους και λένε την αλήθεια. Άραγε πόσα έργα δημοπράτησε ο ΣΥΡΙΖΑ;».
Δεν έχουν ξαναγίνει σε αυτούς τους χρόνους τόσα πολλά έργα
Βασική αρχή της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως σημείωσε, είναι τα έργα που προκηρύσσονται να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι ως κυβέρνηση «πήραμε μία πολιτική πρωτοβουλία και αλλάξαμε τον τρόπο που θα δημοπρατούμε τα δημόσια έργα» εξηγώντας ότι «μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου οι διαδικασίες γίνονται πιο γρήγορα».
Ξεκάθαρο δείγμα αυτής της αλλαγής είναι, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «αυτό που καταφέραμε με τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ για το FlyOver και το «Καλαμάτα -Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη». Έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο, αλλά και το τμήμα του ΒΟΑΚ που προχώρησε μέσω ΣΔΙΤ θα έχει επίσης προσωρινό ανάδοχο τις επόμενες ημέρες» και πρόσθεσε «δεν έχουν ξαναγίνει σε αυτούς τους χρόνους τόσα πολλά έργα».
Δεκάδες τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη, δεν πρόκειται εικονική πραγματικότητα
Μάλιστα, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης έκανε αναφορά στην τιτάνια προσπάθεια που γίνεται στην περιοχή όπου τα έργα είναι μεγάλα και πολλά.
«Δεν πρόκειται για εικονική πραγματικότητα, μπορούμε όποτε θέλετε να περπατήσουμε στη Θεσσαλονίκη και να δούμε τα εργοτάξια που έχουν στηθεί» τόνισε και ανέφερε τα έργα που γίνονται στην περιοχή, όπως το «Θέρμη-Γαλάτιστα», το «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας, την οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού, την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου, τα αντιπλημμυρικά έργα, την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου, τις 17 σχολικές μονάδες, αλλά και τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, που δημοπρατείται, καθώς βρίσκεται στο πακέτο των 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
«Εμείς τα προκηρύξαμε όλα αυτά τα έργα, εμείς θα τα παραδώσουμε», τόνισε με έμφαση ο Υφυπουργός.
Προσλήψεις στον ΟΣΕ, επαναδιαπραγμάτευση σύμβασης με ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Για τα θέματα που σχετίζονται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι η σύμβαση πώλησης που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν «αποικιοκρατικού χαρακτήρα» και η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την επαναδιαπραγματεύεται προκειμένου να βελτιώσει τους όρους για το ελληνικό δημόσιο.
Πρόσθεσε, δε, σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ ότι προγραμματίζονται προσλήψεις και μετατάξεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ενίσχυσή του, διευκρινίζοντας ότι οι προσλήψεις θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ, «όπως κάνει πάντα η δική μας κυβέρνηση».
Αναφερόμενος στην ταλαιπωρία των επιβατών κατά την πρόσφατη κακοκαιρία και την αποζημίωση των 1.000 ευρώ, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι αυτό από μόνο του δείχνει τη διαφορετική αντίληψη με την οποία η συγκεκριμένη κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα πράγματα.
«Είμαστε μία φιλελεύθερη κυβέρνηση, θέλουμε να συνεργαζόμαστε με τους ιδιώτες. Ο ιδιωτικός τομέας έχει και υποχρεώσεις και, όταν δεν τηρεί τις συμβατικές υποχρεώσεις του, η πολιτεία παρεμβαίνει και διασφαλίζει αποζημιώσεις. Και αυτό το έκανε για πρώτη φορά η δική μας κυβέρνηση» υπογράμμισε.
Για το έργο στο σιδηροδρομικό τμήμα «Θεσσαλονίκη-Ειδομένη»
Σε ό, τι αφορά τη σύμβαση για το έργο στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ο κ. Καραγιάννης, τόνισε ότι η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των εργασιών και της παράδοσης στην ΕΡΓΟΣΕ έχει ορισθεί στους 36 μήνες, ενώ για επιπλέον 36 μήνες έχει ορισθεί και η συνολική διάρκεια του χρόνου υποχρεωτικής συντήρησης κι εγγύησης των έργων.
Στα στοιχεία που κάνουν το έργο σημαντικό είναι, μεταξύ άλλων:
- Η εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα
- Η σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη
- Η αντικατάσταση ή εγκατάσταση 41 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης
- Η κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους
- Η εγκατάσταση δικτύου οπτικών ινών και δικτύου τηλεπικοινωνιών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης,
- Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στην περιοχή του Μικρού Δάσους.
Latest News
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»