
Το τελευταίο κομμάτι του παζλ που θα ολοκληρώσει την ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία διεκδικούν να κατασκευάσουν τα τρία σχήματα που έχουν βάλει στο στόχαστρο τα έξι μεγάλα έργα νέας γενιάς της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ. Σήμερα, αποσφραγίσθηκαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο της αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, ακολουθώντας τη χθεσινή αποκάλυψη των διεκδικητών για το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη ως τους Τοξότες. Τα τρία σχήματα είναι σταθερά τα εξής: ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, μήκους 176 χλμ. σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης καθώς και η αναβάθμιση/ανακαίνιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών/στάσεων. Περαιτέρω θα κατασκευαστούν έργα αντιμετώπισης των πλημμυρών λόγω υπερχείλισης του ποταμού Έβρου (όπου συμβαίνει), τεχνικά διευθέτησης ρεμάτων, έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης και αντιπλημμυρικής προστασίας της σιδηροδρομικής γραμμής, οδών κτλ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,08 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αυτό δημοπρατείται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη των υφιστάμενων μελετών.
Η σιδηροδρομική γραμμή από Αλεξανδρούπολη ως Ορμένιο αποτελεί τμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη. Το συνολικό σχεδιαζόμενο έργο στοχεύει στην αύξηση ικανότητας σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων στην Ανατολική Ευρώπη μέσω εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στα στενά του Βοσπόρου.
Με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο ελληνικό τμήμα από Αλεξανδρούπολη έως Ορμένιο, θα βελτιωθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και την Τουρκία στο Πύθιο. Σε συνδυασμό με έργα που έχουν δρομολογηθεί ή και ολοκληρωθεί σε γειτονικές χώρες, θα βοηθήσει στην ενίσχυση τόσο της εμπορευματικής όσο και της επιβατικής κίνησης με την εξασφάλιση δυνατότητας μεταφοράς εμπορευμάτων προς την Ανατολική Ευρώπη και σύνδεση με το Λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια στο Δούναβη.
Επίσης, θα οδηγήσει στην αναβάθμιση της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και της δυνατότητας λειτουργίας ως γραμμής προαστιακής εξυπηρέτησης των περιοχών κατά μήκος του Έβρου ποταμού, με κύρια χαρακτηριστικά την βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου, σε σχέση με τα οδικά μέσα.


Latest News

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»