Είμαστε πραγματικά ένα βήμα πριν από το τέλος μιας μεγάλης οδύσσειας, δήλωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, αναφερόμενος στην πορεία του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας μιλώντας νωρίτερα σήμερα στην εκδήλωση “Ημέρα Βιομηχανικής Συνεργασίας” που διοργανώνουν στην Ελευσίνα σήμερα και αύριο, ο επενδυτικός αμερικανικός όμιλος ΟΝΕΧ μέσω της Elefsis Shipyards AE και ο ναυπηγικός όμιλος Fincantieri S.p.A.
Ο κ. Γεωργιάδης συμπλήρωσε ότι το Πολεμικό Ναυτικό και το Υπουργείο Άμυνας έχουν δεσμευτεί να εγκρίνουν το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου. Μετά από αυτό, ανοίγει ο δρόμος τόνισε για την ολοκλήρωση μιας συνεργασίας πολυεπίπεδης – μετά από την έγκριση της δικαστικής απόφασης- που θα επιτρέπει την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας με τρόπο που θα είναι πραγματικά πάρα πολύ σημαντικός.
Για μένα συνέχισε ο Υπουργός είναι πολύ ευχάριστη εικόνα «να έχουμε μία λειτουργία των ναυπηγείων Ελευσίνας, στα οποία θα υπάρχει φυσικά η ελληνική σημαία, η σημαία της φίλης χώρας Ιταλίας – μια από τις πιο αγαπημένες χώρες για όλους τους Έλληνες-, η σημαία τής Ευρωπαϊκής Ένωσης -γιατί είμαστε όλοι Ευρωπαίοι-, και η σημαία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, που δια της ONEX και της DFC συμμετέχει στο εγχείρημα. Ένα παράδειγμα καλής συμμαχικής συνεργασίας που στο τέλος βγάζει και λεφτά».
Ο Πρέσβης των ΗΠΑ Geoffrey Pyatt που μίλησε στην ίδια εκδήλωση, τόνισε από τη πλευρά του ότι «στο έργο της Ελευσίνας, βλέπουμε τη σύγκλιση τριών αμοιβαίων συμφερόντων μας: της άμυνας, της ενεργειακής ασφάλειας και της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «η προσφορά του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, σε συνεργασία με Lockheed Martin, για την κατασκευή της Hellenic Future Frigate, αυτό που ονομάζουμε HF2, και την αναβάθμιση του στόλου κλάσης MEKO του Ελληνικού Ναυτικού, είναι προς το συμφέρον και των δύο χωρών».
Οι ΜΕΚΟ επιχειρηματολόγησε, έχουν πολλά χρόνια ζωής μέσα τους, εάν είναι εξοπλισμένοι με νέα όπλα και συστήματα μάχης. Όσον αφορά την πρόθεση των ΗΠΑ να κάνουν αυτό το έργο εδώ στην Αττική με Έλληνες εργαζόμενους, είπε ότι «το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έχει διεξαγάγει διεξοδικές έρευνες τόσο στην Ελευσίνα όσο και στον Σκαραμαγκά, και είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι, με την κατάλληλη επένδυση κεφαλαίου, και τα δύο ναυπηγεία αποτελούν βιώσιμες επιλογές για νέες κατασκευές. και τις αναβαθμίσεις των ΜΕΚΟ».
Επιπλέον, το ισχυρό δίκτυο βιομηχανικών συνεργασιών της Lockheed στην Ελλάδα, καθώς και η ισχυρή συνεργασία της με την Fincantieri της Ιταλίας με κάνουν να είμαι σίγουρος ότι μπορούν να παραδώσουν έγκαιρα και με τις προδιαγραφές για το Ελληνικό Ναυτικό, συμπλήρωσε.
Πράγματι, η συνεργασία της Lockheed Martin με τη Fincantieri προσφέρει την προοπτική αξιοποίησης των πόρων εδώ στην Ελλάδα. ΟΙ δυο εταιρείες συνεργάστηκαν για να αναζωογονήσουνε τα αμερικανικά ναυπηγεία στο Marinette του Ουισκόνσιν. Δεν υπάρχει λόγος να μην μπορούμε να κάνουμε ακριβώς το ίδιο πράγμα εδώ στην Ελλάδα, ανέφερε ο Αμερικανός πρέσβης.
Η πρόταση των ΗΠΑ θα δημιουργήσει 500-1.000 τοπικές θέσεις πλήρους απασχόλησης, υποστήριξε ο κ. Pyatt.
Έχω παραδώσει προσωπικά την προσφορά της κυβέρνησης των ΗΠΑ στις ελληνικές αρχές και προσβλέπουμε σε περαιτέρω επίσημες συζητήσεις μεταξύ των δύο ναυτικών μας στο εγγύς μέλλον, είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του και στη συνέχεια αναφέρθηκε στον τομέα της ενέργειας. Μιλώντας ειδικότερα για την πλωτή μονάδα επαναεριοποίησης στην Αλεξανδρούπολης (FSRU), συμπλήρωσε ότι «ανυπομονούμε επίσης να συνεργαστούμε με τους εταίρους μας για να εξερευνήσουμε τις διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και νέες ευκαιρίες υπεράκτιας αιολικής ενέργειας».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο γεγονός ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες κυριαρχούν στον κλάδο τω πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου συμπληρώνοντας ότι υπάρχει μια εξαιρετική βάση για να αξιοποιηθεί μαζί με τα ναυπηγεία της Ελευσίνας και να συμβάλλουν στον αναδυόμενο ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου της νοτιοανατολικής Ευρώπης και κέντρου αριστείας για τις ναυτιλιακές βιομηχανίες. Στη συνέχεια επιδοκίμασε τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη για την αποφασιστικότητα του και το όραμά του να οδηγήσει την αναβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας και να ξεπεράσει τα εμπόδια αυτής της ανάπτυξης. Τέλος τόνισε ότι ανυπομονεί να δει μια αναγέννηση τόσο στα ναυπηγεία της Ελευσίνας όσο και στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και τη συνεργασία του Ελληνικού Ναυτικού να διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης τόνισε μεταξύ άλλων ότι H κατάσταση στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο πρέπει να αναστραφεί τάχιστα καθώς, η ακτοπλοΐα της χώρας θα αναζητήσει ναυπηγικές γυάρδες είτε για να εκσυγχρονίσει υφιστάμενες μονάδες είτε για να κατασκευάσει πλοία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της ελληνικής πολυνησίας και, αφετέρου, γιατί η αμυντική βιομηχανία της χώρας δεν μπορεί να μείνει χωρίς υποστήριξη».
«Τίποτα δεν είναι αδύνατο. Αρκεί να θέλουμε…». Και η απάντηση από τον ιδιωτικό τομέα ήταν καταφατική. Ναι θέλει και το απέδειξε επενδύοντας στα Ναυπηγεία της Σύρου και αναμένει να επενδύσει στην Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά. Ναι θέλει να «ξυπνήσει τον κοιμώμενο γίγαντα», ανέφερε ο κ. Κορκίδης.
Πρόσθεσε ότι σήμερα στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, όλων των μεγεθών, με αντικείμενο τις ναυπηγοεπισκευές, τις κατασκευές και επιδιορθώσεις ανταλλακτικών για πλοία όλων των τύπων αλλά και αναλωσίμων που προσδοκούν να «Συνεπειχειρήσουν» με τα ναυπηγεία.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ κ. Πάνος Ξενοκώστας τόνισε μεταξύ άλλων ότι το με την έγκριση και υλο0ποίηση του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας όλοι οι πιστωτές λαμβάνουν πολύ περισσότερα από τη μόνη εναλλακτική που είναι αυτή της ειδικής διαχείρισης. Επιπλέον το σχέδιο εξυγίανσης μας είναι ένα σχέδιο νόμιμο και εντός των πλαισίων του πτωχευτικού κώδικα, κάτι που διασφαλίζει και το στόχο της έγκρισής του από τα αρμόδια δικαστήρια.
«Πριν 3 μόλις χρόνια, είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του, αν κάποιος μας έλεγε, πως σήμερα εδώ μαζί με την ΟΝΕΧ, θα ήταν ο μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος της Ευρώπης και 4ος μεγαλύτερος σε όλο τον κόσμο, με ναυπηγεία παγκοσμίως και μεταξύ άλλων στις ΗΠΑ, μοιραζόμενοι ίδιες αρχές, αξίες και κουλτούρα, η Fincantieri. Και από κοινού θα διοργανώναμε μια διημερίδα βιομηχανίας, σταθμό για τον κλάδο, με σκοπό την χαρτογράφηση και μεγιστοποίηση της εγχωρίας βιομηχανικής & τεχνολογικής συμμετοχής, τόσο στο πρόγραμμα των κορβετών του ΠΝ, αλλά και μελλοντικών προγραμμάτων που θα ανατεθούν στην ΟΝΕΧ Elefsis Naval & Maritime, της εταιρείας που από κοινού Fincantieri & ONEX ένωσαν τις δυνάμεις τους για να αναγεννήσουν, αναβαθμίσουν και αναδείξουν σε ναυπηγικό ηγέτη στην νοτιοανατολική Μεσόγειο, θα τον περνάγαμε σίγουρα για τρελό. Αν σκεφτούμε επιπλέον πως αυτό είναι το τρίτο βήμα του πλάνου της ONEX Elefsis Naval & Maritime, αφού είχαν προηγηθεί, η συμφωνία μεταξύ των εταιριών Fincantieri & ONEX, όπως την ανακοινώσαμε τον προηγούμενο Νοέμβριο και της προσφοράς της Fincantieri για τις κορβέτες του ελληνικού ΠΝ και την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, με τις 3 από τις 4 κορβέτες και την αναβάθμιση των MEKO να κατασκευάζονται κάθετα στις εγκαταστάσεις της ONEX Elefsis Naval & Maritime στην Ελλάδα, τότε ξανά όλοι θα μιλούσαν για κάποιον τελείως τρελό.
Τέλος ο κ. Ξενοκώστας υποστήριξε ότι για αναγέννηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και του κλάδου εν γένει, αν αναλογιστεί κανείς, πως αυτά τα δυο ναυπηγεία μαζί θα μπορούν να εξυπηρετούν άνω των 250 πλοίων ετησίως(100 ήδη εξυπηρετεί το Νεώριο) Ελλήνων και διεθνών εφοπλιστών, αλλά και ταυτόχρονα να κατασκευάζει σε σταθερή βάση 2 με 3 μεγάλες πλατφόρμες/πλοία μόνιμα στις εγκαταστάσεις του για το ελληνικό ΠΝ, αλλά και διεθνών συμμαχικών πελατών.
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου