
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επωφελούνται από τις υψηλότερες τιμές του φυσικού αερίου και από την προσπάθεια της Ευρώπης να περιορίσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία, καθώς επένδυσαν εγκαίρως σε δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG, επισημαίνει η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, η κρίση του φυσικού αερίου εξαναγκάζει την Ευρώπη να επανεξετάσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία, ενώ σε περίπτωση ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, υπάρχει κίνδυνος ελλείψεων στον εφοδιασμό. καθώς έχουν επενδύσει μεγάλα κεφάλαια τα τελευταία χρόνια στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG και σήμερα διαθέτουν τον πιο σύγχρονο στόλο αυτών των εξειδικευμένων πλοίων στον κόσμο», αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα και παραθέτει στοιχεία από τη βάση δεδομένων Vessels Value, σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα διέθετε στο τέλος του 2021 δεξαμενόπλοια LNG αξίας 19,11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό τοποθετεί τους Έλληνες πλοιοκτήτες παγκοσμίως στην κορυφή, με δεύτερη την Ιαπωνία με 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτη την Κίνα με 10,5 δισεκατομμύρια. Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έως τώρα αγνοούσαν σχεδόν πλήρως τη συγκεκριμένη τάση, με τον αντίστοιχο στόλο τους να αξίζει μόλις 440 εκατομμύρια δολάρια.
Αύξηση ελληνικού στόλου LNG
Ο ελληνικός στόλος LNG αυξήθηκε πέρυσι από 82 σε 105 μονάδες, ενώ κατά μέσο όρο τα πλοία είναι ηλικίας μόλις 5,3 ετών. Επιπλέον, από τα 127 δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή, τα 57 ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.
Όπως αναφέρει η Handelsblatt, ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών LNG έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες εντόπισαν νωρίς την τάση προς το υγροποιημένο αέριο, επενδύοντας στοχευμένα σε τέτοια δεξαμενόπλοια από τη δεκαετία του ’90. Είχαν μάλιστα σημαντική επιρροή στον σχεδιασμό των πλοίων, όπως στην ανάπτυξη ιδιαίτερα ελαφρών δεξαμενών αερίου. Μέχρι τώρα, τα πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών ναυλώνονταν κυρίως στην Ασία, καθώς η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν είναι παραδοσιακά οι μεγαλύτεροι αγοραστές LNG. Από τους σημαντικότερους προμηθευτές στην ίδια περιοχή είναι η Αυστραλία. Στο μεταξύ οι ΗΠΑ εξελίσσονται σε μια από τις πιο σημαντικές χώρες-προμηθευτές φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό της Ευρώπης. Αναμένεται μάλιστα να ξεπεράσουν και την Αυστραλία και το Κατάρ και να γίνουν οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς LNG στον κόσμο.
Από τις αρχές του 2016, συνεχίζει το δημοσίευμα, οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG έχουν εξαπλασιαστεί. «Οι πλοιοκτήτες επωφελούνται επιπλέον από την τρέχουσα κρίση, καθώς με την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου εκτοξεύονται και οι ναύλοι. Ενώ η ημερήσια τιμή για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων ήταν 50.000 δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, περισσότερα από 200.000 δολάρια πληρώνονταν ήδη από τον Οκτώβριο και μετά», εξηγεί ο συντάκτης και σημειώνει ότι παρατηρητές τής αγοράς περιμένουν μείωση των τιμών εντός του 2022, η μεταφορά ωστόσο του LNG εκτιμάται ότι θα παραμείνει εξαιρετικά κερδοφόρα συναλλαγή, καθώς οι δυνατότητες μεταφοράς του είναι περιορισμένες. Σύμφωνα μάλιστα με παρατηρητές της ελληνικής ναυτιλιακής αγοράς, η παγκόσμια ζήτηση για χωρητικότητα LNG θα διπλασιαστεί μέχρι το 2040.
Το δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη στην κατασκευή τερματικού σταθμού LNG στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, από την ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία Gastrade, η οποία, με ειδική πλωτή εγκατάσταση, θα μπορεί από το 2023 να παραδίδει LNG στα δεξαμενόπλοια, όπου θα αποθηκεύεται προσωρινά και μετά θα επαναεριοποιείται. «Η Αλεξανδρούπολη μπορεί έτσι να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τεχνικά θα ήταν δυνατόν μέσω της εγκατάστασης να προμηθεύονται φυσικό αέριο ακόμα και η Μολδαβία και η Ουκρανία», αναφέρει η Gastrade στην Handelsblatt.


Latest News

Νέα συνάντηση της task force για αποφυγή black out το Πάσχα - Τι έδειξαν τα crash test
Η ανάγκη ρύθμισης της παραγωγής οφείλεται στην αλματώδη αύξηση του ποσοστού της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλεί η χώρα μας από ΑΠΕ

«Παραθυράκια» για να σπάσει τις συμβάσεις για το ρωσικό αέριο αναζητεί η ΕΕ
Οι Βρυξέλλες λένε ότι η επίκληση της ρήτρας «ανωτέρας βίας» θα επέτρεπε τη λύση της σύμβασης χωρίς κυρώσεις

Ο εκβιασμός Τραμπ και το δίλημμα της ΕΕ - Θα επιστρέψει στο ρωσικό αέριο;
Πόσο μπορεί να εμπιστευτεί την αδιάλλειπτη προμήθεια σε φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ η ΕΕ; - Μπορεί να δημιουργηθεί μια νέα ενεργειακή εξάρτηση;

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Politico: Με αγορές LNG θα επιχειρήσει η ΕΕ να κατευνάσει τον Τραμπ
Η ΕΕ σχεδιάζει να ανοίξει ξανά συνομιλίες για την ενίσχυση των αγορών LNG από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Politico

Πακιστάν - Τουρκία θα ερευνήσουν το 4ο μεγαλύτερο κοίτασμα υδρογονανθράκων του κόσμου
Πακιστάν και Τουρκία υπέγραψαν αυτή την εβδομάδα συμφωνία στο Ισλαμαμπάντ για να υποβάλουν από κοινού προσφορά για 40 υπεράκτια οικόπεδα

McKinsey & Company: Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα για τα νέα δεδομένα της ενεργειακής μετάβασης;
Η ενεργειακή μετάβαση βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού και ο κλάδος της Ενέργειας στην Ελλάδα, καλείται να προσεγγίσει εκ νέου τις προτεραιότητές του, επισήμανε ο Λευτέρης Χαραλάμπους της McKinsey

Υπεγράφη η δεύτερη Υπουργική Απόφαση για τη Chevron
Η σημερινή Υπουργική Απόφαση για τη C\hevron έρχεται σε συνέχεια της αποδοχής της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές

Delphi Economic Forum X: Η Ελλάδα κόμβος ενεργειακής ασφάλειας στην περιοχή
O υφυπουργός Ενέργειας, Νίκος Τσάφος μαζί με τον Geoffrey R. Pyatt, υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ ανέδειξαν τον ρόλο της Ελλάδας στην ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής

Πρωτοβουλία Παπασταύρου στην ΕΕ για τις τιμές ενέργειας - Το στοίχημα του καλοκαιριού
Οι πέντε χώρες που ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να μην παρατηρηθούν οι στρεβλώσεις το περασμένου καλοκαιριού