Την ανησυχία της σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά εκφράζει η DPort Services καθώς ένα εκ των τριών σωματείων εργαζομένων με την επωνυμία ΕΝΕΔΕΠ, προκήρυξε ξανά απεργία για την προσεχή Δευτέρα που κρίθηκε παράνομη από το δικαστήριο αλλά όπως συνέβη και τις προηγούμενες φορές (27/10/2021 έως 31/10/2021 και 1/12/2021), η απεργία ενδέχεται να συνεχιστεί και άλλες ημέρες κατά την προσφιλή τακτική του παραπάνω σωματείου.
Το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ προβάλλοντας ως αίτημα τη σύναψη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας υποκρύπτει την αληθινή του βούληση να θεωρηθεί αυτό ως αντιπροσωπευτικό σωματείο ενώ σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, αντιπροσωπευτικότερο σωματείο είναι το “Συνδικάτο Εργαζομένων ΣΕΕΔΠ”, σημειώνει η DPort και προσθέτει: Απ’ ότι λοιπόν διαφαίνεται υπάρχει μία απίστευτης μορφής μεθόδευση που υποκινείται από κομματικούς μηχανισμούς με στόχο το λιμάνι, όμως θα πρέπει να γίνει γνωστό ότι με τις μεθοδεύσεις αυτές εμποδίζεται η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού με καταστροφικά αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία, για την εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και για τους περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους και συναλλασσόμενους με το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.
Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας δυστυχώς δεν έχει επιτευχθεί η ανεμπόδιστη είσοδος των εργαζομένων που θέλουν να απασχοληθούν στο λιμάνι όπως άλλωστε προβλέπει και ο Νόμος, αναφέρεται στην ανακοίνωση και εκφράζεται η ελπίδα «ότι αυτή τη φορά και σε περίπτωση νέας απεργιακής κινητοποίησης του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ ή της υπερκείμενής του συνδικαλιστικής οργάνωσης, της οποίας πρόεδρος είναι ο Πρόεδρος του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, οι Αρχές θα λάβουν τα αναγκαία μέτρα και θα διασφαλίσουν τη νομιμότητα και την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού, η διακοπή λειτουργίας του οποίου θα επιφέρει σημαντική βλάβη τόσο στην εταιρεία όσο και σε χιλιάδες συναλλασσόμενους και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται μέσω της λειτουργίας του».
Η αναλυτική ανακοίνωση
Η DPort σε μια αναλυτική ανακοίνωση αναφέρει: «Σας ενημερώνουμε ότι η ΕΝΕΔΕΠ – ένα εκ των τριών σωματείων εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά – προκήρυξε απεργιακή κινητοποίηση για τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022. Η εν λόγω ενέργεια έρχεται σε συνέχεια των πρόσφατων απεργιακών κινητοποιήσεων (27/1/2021 έως 31/10/2021 και 1/12/2021) του παραπάνω σωματείου κατά τις οποίες αποκλείστηκε ο Εμπορικός Λιμένας Πειραιώς. Αποτέλεσμα τούτου ήταν να επιδεινωθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά, η οποία ήδη υστερεί χρονικά στο ρυθμό εφοδιασμού της δεδομένης της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις με αφορμή το μοιραίο δυστύχημα και την τραγική απώλεια του εργαζομένου μας Δημητρίου Δαγκλή κατέληξαν σε μια σειρά αιτήματα. Η DPort Services – με πνεύμα καλής θέλησης και με σαφή επιδίωξη την διατήρηση της εργασιακής ειρήνης και σταθερότητας επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου και της κανονικότητας της οικονομίας – υλοποίησε στο ακέραιο όλα τα αιτήματα που συμφωνήθηκαν ύστερα από αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Γ.Πλακιωτάκη με όλα τα σωματεία εργαζομένων και συζητήσεις με τα στελέχη της DPort Services και εκπροσώπους της PCT.
Παρά το ότι, με την αποδοχή και υλοποίηση των αιτημάτων, συμφωνήθηκε να λήξουν άμεσα οι απεργιακές κινητοποιήσεις και να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την επίτευξη μακρόπνοης εργασιακής ειρήνης, η ΕΝΕΔΕΠ προκήρυξε εκ νέου απεργία για την 7/2/2022 – η οποία στις 3/2/2022 κρίθηκε παράνομη από την Ελληνική Δικαιοσύνη.
Η συγκεκριμένη προκηρυχθείσα και παράνομη απεργία ήταν μία κίνηση προσχηματική και άνευ ουσίας καθώς:
α. Η ΣΣΕ που θα κατοχυρώσει τις αυξήσεις και τα αιτήματά των εργαζομένων δεν μπορεί να υπογραφεί διότι η δικαστική απόφαση σχετικά με την ανάδειξη του αντιπροσωπευτικού σωματείου που θα υπογράψει τη νέα ΣΣΕ εκκρεμεί. Η εκκρεμότητα αυτή προέκυψε καθώς η ΕΝΕΔΕΠ αφού ενημερώθηκε ότι το Συνδικάτο Εργαζομένων απέστειλε αίτημα στις εταιρίες για έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, στράφηκε κατά του σωματείου «Συνδικάτο Εργαζομένων ΣΕΕΔΠ», και διά Νόμου οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εταιρειών και των εκπροσώπων των εργαζομένων αναστέλλονται.
β. Σημειώνεται ότι το «Συνδικάτο Εργαζομένων ΣΕΕΔΠ» είχε 1076 ψηφίσαντες στις πρόσφατες εκλογές σε πλήθος 2.100 εργαζομένων, είχε υπογράψει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τη DPort Services από τον Ιανουάριο του 2019 και σε ισχύ μέχρι σήμερα και το Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ είχε 475 ψηφίσαντες στις πρόσφατες εκλογές του.
γ. Τα αιτήματα για τα οποία η ΕΝΕΔΕΠ υποστηρίζει ότι προκηρύχθηκε η απεργία έχουν ήδη συζητηθεί με εκπροσώπους της DPort Services και άπτονται της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των συζητήσεων που η ΕΝΕΔΕΠ έχει μπλοκάρει μέσω της αγωγής της προς το Συνδικάτο Εργαζομένων.
δ. Ένα από τα αιτήματά που η ΕΝΕΔΕΠ επικαλείται στην παράνομη κηρυχθείσα απεργία είναι η ένταξη όλων των εργατών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, το οποίο η DPort Services υποστηρίζει σταθερά έχοντας προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προς τους αρμόδιους κρατικούς φορείς ώστε αυτό να προχωρήσει τηρώντας κάθε νόμιμη διαδικασία, χωρίς μελλοντικές αστοχίες που θα οδηγούσαν σε οικονομικά και διαδικαστικά προβλήματα για τους εργαζόμενους. Εκκρεμεί απόφαση του ΣτΕ για το σχετικό θέμα και σύγκληση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης και παρόλο που η ΕΝΕΔΕΠ το γνωρίζει παραπληροφορεί σκόπιμα τους εργαζομένους με σκοπό τη δημιουργία αναταραχής και αρνητικού κλίματος.
Η DPort Services και οι συνεργαζόμενες εταιρείες, με γνώμονα αποκλειστικά την μέριμνα των 2.100 εργαζομένων της, έχουν ολοκληρώσει το οικονομικό τους πλάνο προκειμένου να ανταποκριθούν στις διαπραγματεύσεις των όρων της νέας ΣΣΕ στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα ποσά των αυξήσεων των αποδοχών των εργαζομένων.
Αντιθέτως, η ΕΝΕΔΕΠ καταφεύγει σε πρακτικές εκβιασμού μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων προκειμένου παράνομα να απαιτήσει την υπογραφή ΣΣΕ με τις εταιρείες, όταν αποδεδειγμένα γνωρίζει ότι δεν είναι το αντιπροσωπευτικό σωματείου του χώρου. Παράλληλα η ΕΝΕΔΕΠ προσπαθεί να αδρανοποιήσει τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων για την σύναψη ΣΣΕ και την ενεργοποίηση των παροχών που αυτή συνεπάγεται για τους εργαζόμενους με σκοπό τη δημιουργία αβεβαιότητας και αναταραχής των εργαζομένων του λιμένα με σκοπό την ικανοποίηση συγκεκριμένης κομματικής πελατείας.
Από την πλευρά της η DPort Services έχει εξαντλήσει όλα τα διαθέσιμα νόμιμα μέσα για την αποκατάσταση του αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι, οι εταιρείες και οι συνεργάτες της. Είναι αναγκαίο αυτές οι παράνομες, προσχηματικές και εκβιαστικές ενέργειες να αποτραπούν και να δοθεί τέλος σε κάθε απόπειρα διχασμού και κομματικής εκμετάλλευσης. Σκοπός μας είναι να διαφυλάξουμε την εργασιακή ειρήνη, την ευημερία των εργαζομένων μας και την απρόσκοπτη λειτουργία του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά και στην κατεύθυνση αυτή παραμένουμε διαθέσιμοι σε κάθε πρόσκληση για διάλογο εφόσον τηρούνται οι νόμιμες διαδικασίες για την υπογραφή ΣΣΕ».
Latest News
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση