Και επισήμως το λιμάνι της Βαλένθια (Port Authority of Valencia-PAV) βρέθηκε το 2021, στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων πίσω από το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο, και μπροστά από τον Πειραιά που μένει πέμπτος, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το ισπανικό λιμάνι.
Επίσης στην ανακοίνωσή του το λιμάνι της Βαλένθια καταγράφει το ίδιο πρόβλημα που έχει σύμφωνα με τους κινέζους της Cosco και ο Πειραιάς, αυτό του «κορεσμού», καθώς όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του PAV, Aurelio Martínez, «είμαστε κοντά στη μέγιστη χωρητικότητά μας των 7,5 εκατομμυρίων TEU και, όταν υπάρχει πολύ επιχειρησιακό φορτίο, αυτοί οι περιορισμοί είναι ήδη αντιληπτοί. Γι’ αυτό ο νέος βόρειος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων είναι απαραίτητος εάν θέλουμε να συνεχίσουμε να είναι λιμάνι αναφοράς στην παγκόσμια κυκλοφορία».
Δεν γνωρίζουμε τι λένε οι κάτοικοι της Βαλένθια για τα σχέδια αυτά, στον Πειραιά πάντως οι αντιδράσεις των γύρω δήμων είναι μεγάλες στο ενδεχόμενο δημιουργίας τέταρτου προβλήτα.
Ο Πειραιάς που ελέγχεται από την Cosco, εμφάνισε το 2021 και στις τρεις προβλήτες (τις δυο της ΣΕΠ και τη μια του ΟΛΠ) μια μείωση όπως αναφέρουν οι πληροφορίες κατά 120.000 Teu περίπου (-2,2%) σε σύγκριση με το 2020, έτος που είχε διακινήσει συνολικά 5.437.477 εκατ. TEU και είχε καπαρώσει, τότε, στην 4η θέση της Ευρώπης. Με τα 5.317.470 Teu περίπου του 2021 βρίσκεται τώρα στη πέμπτη θέση καθώς το λιμάνι της Βαλένθια διακίνησε το προηγούμενο έτος 5.604.478 TEU σημειώνοντας άνοδο κατά 3,25% σε σχέση με το 2020 και κατά 3% σε σχέση με το 2019.
Όπως αναφέρει στην σχετική ανακοίνωση η PAV, το επίτευγμα αυτό έγινε πραγματικότητα χάρη κυρίως στις εισαγωγές και εξαγωγές ισπανικών εταιρειών. Τα εμπορευματοκιβώτια πλήρους φορτίου (εξαγωγές) αυξήθηκαν κατά 13,89% και τα εμπορευματοκιβώτια πλήρους αποφόρτισης (εισαγωγές) κατά 17,38% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Από την άλλη πλευρά, τα TEU σε διαμετακόμιση υποχώρησαν κατά 3,45%. Η Κίνα είναι ο κύριος εμπορικός εταίρος του Valenciaport και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η πιο σημαντική χώρα για εξαγωγές, επισημαίνει η ανακοίνωση του Ισπανικού λιμανιού.
Στον Πειραιά παράγοντες κοντά στη διοίκηση του λιμανιού αποδίδουν την πτώση στις απεργίες, την αναταραχής την εφοδιαστική αλυσίδα, ορισμένα απαγορευτικά που σημειώθηκαν και γενικότερα το γεγονός ότι η ελληνική αγορά δεν έχει το βάθος της ισπανικής.
Νέες επενδύσεις 1 δισ. ευρώ
Η Λιμενική Αρχή της Βαλένθια (PAV) στην Ισπανία παρουσίασε πρόσφατα ένα επενδυτικό σχέδιο 1,098 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021-2025. Το σχέδιο περιλαμβάνει 27,4 εκατ. ευρώ για ένα νέο τερματικό σταθμό επιβατών στο λιμάνι της Βαλένθια. Επιπλέον 397 εκατ. ευρώ αναμένεται να επενδυθούν για τον βόρειο τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, 100 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για σιδηροδρομικές και οδικές προσβάσεις και 56,4 εκατ. ευρώ για δράσεις πόλη-λιμάνι.
Πάνω από 60 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν σε έργα εναλλακτικής ενέργειας, όπως ηλεκτρικός υποσταθμός, ηλιακοί συλλέκτες και αιολική ενέργεια. Τέλος να σημειωθεί ότι από το 2-017 μέχρι το 2020 2017, η PAV υλοποίησε ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους 233 εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση των τριών λιμανιών που ελέγχει στην περιοχή (Valencia, Sagunto και Gandía). Τα αποτελέσματα διακίνησης containers αφορούν και τα τρία λιμάνια.
Latest News
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση