
Σε… πονοκέφαλο εξελίσσεται το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, με φόντο το ανοδικό ράλι του κόστους των καυσίμων.
Είναι ενδεικτικό ότι από την 1η Φεβρουαρίου 2021 μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2022 η μέση τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη των 95 οκτανίων αυξήθηκε στην Ελλάδα από τα1,49 ευρώστα1,83ευρώ (+23%) ενώ το ντίζελ κίνησης με βάση τις τιμές που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών σε εβδομαδιαία συχνότητα από 1,23 ευρώ που κόστιζε πριν ακριβώς από έναν χρόνο, πλέον η τιμή του ανέβηκε στο 1,57 ευρώ.
Ετσι, το γέμισμα του ρεζερβουάρ, όπως αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας τα ΝΕΑ, αποδεικνύεται ιδιαίτερα κοστοβόρο. Μάλιστα, στην περίπτωση που ανεφοδιάζουν το αυτοκίνητό τους με καύσιμο αξίας έως 20 ευρώ ο δείκτης καυσίμου στο καντράν παραμένει σχεδόν… ακίνητος.
Το μεγαλύτερο πλήγμα το έχουν υποστεί οι οδηγοί των αυτοκινήτων βενζίνης και κυρίως όσοι έχουν στην κατοχή τους μοντέλα άνω των 1.400-1.600 κ.εκ. που τους έχει αναγκάσει να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους δραστικά και στις άκρως απαραίτητες. Σαφώς, οι οδηγοί που κινούνται καθημερινά για την εργασία τους και δεν μπορούν να αποφύγουν τη χρήση του αυτοκινήτου βλέπουν να κάνουν «φτερά από την τσέπη τους πολύ περισσότερα ευρώ για το αναγκαίο φουλάρισμα.
Σχεδόν 20 ευρώ παραπάνω. Συγκεκριμένα, για ένα μεσαίο οικογενειακό μοντέλο βενζίνης 1,6 λίτρων, το γέμισμα του ρεζερβουάρ των 55 λίτρων άγγιζει τριψήφια νούμερα, μιας και με μέση τιμή τα 1,83 ευρώ φθάνει τα 100,6 ευρώ – όταν πέρυσι, τον Φεβρουάριο (και μέση τιμή τα 1,49 ευρώ) κόστιζε 81,9 ευρώ (σχεδόν 20 ευρώ παραπάνω). Επίσης, για μια απόσταση 100 χλμ. και με μέση κατανάλωση 8 λίτρα/100 χλμ., το κόστος ανεβαίνει από τα 11,9 ευρώ στα 14,6 ευρώ. Η αντλία της βενζίνης «καίει» ακόμη περισσότερο τους ιδιοκτήτες ΙΧ που μένουν στα νησιά, αλλά και όσους πρέπει να ανεφοδιαστούν στα βενζινάδικα των αυτοκινητοδρόμων, όπου οι τιμές του λίτρου αγγίζουν τα 2 ευρώ.
Τυχεροί με ντίζελ
Σαφώς πιο τυχεροί είναι οι οδηγοί των μοντέλων που «καίνε» ντίζελ. Λόγω της τεχνολογίας τους και της μικρότερης κατανάλωσης πετρελαίου (κατά μέσο όρο οι ντίζελ κινητήρες καίνε 40%-50% λιγότερο σε σχέση με έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης)μπορούν να κινούνται σχετικά οικονομικά σε σχέση με τους ιδιοκτήτες των μοντέλων βενζίνης.
Σήμερα και συγκεκριμένα το φουλάρισμα σε ένα ντίζελ μοντέλο (με ρεζερβουάρ 55 λίτρων) κοστίζει 86,3 ευρώ (υπολογισμένο με 1,57 ευρώ/λίτρο ντίζελ), ενώ πέρυσι με τη μέση τιμή να είναι στα 1,23 ευρώ/λίτρο ο οδηγός πλήρωνε 76,6 ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι αυξήσεις στα καύσιμα έχουν αυξήσει σημαντικά το κόστος ενός ταξιδιού με το αυτοκίνητο. Αν για παράδειγμα πριν από έναν χρόνο ένα μεσαίο SUV με κινητήρα βενζίνης 1.400 κ.εκ. απαιτούσε 104 ευρώ για να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκημε επιστροφή (υπολογισμένο με1,49 ευρώ το λίτρο και με μέση κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ.), σήμερα για το ίδιο αυτοκίνητο το κόστος έχει ανέβει στα 128 ευρώ! (υπολογισμένο με μέση τιμή 1,83 ευρώ το λίτρο αμόλυβδης των 95 οκτανίων).
Αλλά ακόμη και όσοι είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν πιο οικονομικά, επειδή το αυτοκίνητό τους διέθετε σύστημα υγραεριοκίνησης, αυτό πλέον μοιάζει με… όνειρο θερινής νυκτός μιας και οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων με υγραέριο είδαν μέσα σε έναν χρόνο το λίτρο του υγραερίου από 0,80 ευρώ να ανεβαίνει στα 1,04 ευρώ (αύξηση 30%).
Σωτήρια λύση
Με πρωταγωνιστή τις τιμές των καυσίμων που έχουν πιάσει… ταβάνι τις τελευταίες εβδομάδες, οι περισσότεροι οδηγοί κοιτάνε τον δείκτη καυσίμου στο καντράν του αυτοκινήτου περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Οι κανόνες της οικονομικής οδήγησης ίσως να δώσουν μια ανάσα στην τσέπη του οδηγού, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι οι χρυσές συμβουλές Eco-driving έχουν τη δυνατότητα να πετύχουν σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου από 20% έως και 30%, και να κερδίσει ο οδηγός δεκάδες χιλιόμετρα επιπλέον στις καθημερινές μετακινήσεις.
Η πρώτη σημαντική ενέργεια είναι να τσεκάρουν οι οδηγοί την πίεση των ελαστικών. Ελαστικά με χαμηλή πίεση επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου έως και 15%-20%.
Τα επιπλέον κιλά στο αυτοκίνητο – όπως περιττά μπαγάζια στον χώρο αποσκευών – επιβαρύνουν το βάρος του ΙΧ και αυξάνουν επιπρόσθετα την κατανάλωση καυσίμου.


Latest News

«Η Ελλάδα επανακάμπτει δυναμικά στον χάρτη» - Οι πρώτες αντιδράσεις στην αναβάθμιση από S&P
Τι αναφέρουν Χατζηδάκης, Πιερρακάκης και Παπαθανάσης

Έκανε την έκπληξη η S&P - Στο δεύτερο σκαλοπάτι της επενδυτικής βαθμίδας η Ελλάδα
Τι αναφέρει στο σκεπτικό του ο διεθνής οίκος
![ΙΟΒΕ: Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη – Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dimografiko-600x375.jpg)
Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]
Το μεταναστευτικό ισοζύγιο, αν και συμβάλλει στην αναχαίτιση της πληθυσμιακής μείωσης σε ορισμένες περιφέρειες, δεν αρκεί για να αντιστρέψει την αρνητική της τάση

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στα περσινά επίπεδα οι τιμές κρεάτων στο «Καλάθι Πάσχα» – Διαψεύδονται οι καταστροφολόγοι
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης για το «Καλάθι Πάσχα»

«Βράχος» τα ελληνικά ομόλογα σε έναν… αβέβαιο κόσμο
Μέχρι τώρα τον Απρίλιο, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων καταγράφουν μία σταθερή πορεία γύρω από το 3,4%

Σήμερα η αξιολόγηση της Ελλάδας από S&P – Το μήνυμα εξ… Ιταλίας και οι προσδοκίες
Εάν επιβεβαιωθούν για αναβάθμιση, ο S&P θα είναι ο δεύτερος μεγάλος οίκος που θα έχει δύο βαθμίδες πάνω από το όριο της επενδυτικής βαθμίδας την Ελλάδα

Νέα μείωση 5,2% στο ποσοστό των ανέργων τον Μάρτιο - Πόσοι είναι επιδοτούμενοι
Παγιωμένα είναι τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την ανεργία των μακροχρόνια εγγεγραμμένων με 1 στους 2 να είναι μακροχρόνια άνεργος

Πτώση 0,3% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 1,8%

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ
![ΙΟΒΕ: Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ – Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ - Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]
Οι εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις ΗΠΑ άγγιξαν τα 1,8 δισ. το 2024 (+40,0%, y-o-y), ενώ το 2018 οι εισαγωγές ήταν μόλις 578 εκατ. ευρώ