Η πρόσφατη πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese που εισάγει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και στη συμμετοχή τη ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ είναι στη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με την INTERCARGO, την διεθνή ένωση που αντιπροσωπεύει τους πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η αρχή αυτή αναγνωρίζει ότι η ναυτιλιακή εταιρεία συχνά δεν έχει την εμπορική διαχείριση του πλοίου και ως εκ τούτου δεν ευθύνεται για τις προκύπτουσες εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, από τα καύσιμα. Ο πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός επισημαίνει ότι αν και η Ένωση που εκπροσωπεί διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την συμμετοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS) της ΕΕ εκφράζει την ικανοποίηση της γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς κατανοεί επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του ναυτιλιακού κλάδου. Όπως εξηγεί ο κ. Φαφαλιός τα μοντέλα συναλλαγών στον τομέα χύδην ξηρού φορτίου είναι ποικίλα και σε κάθε περίπτωση ένα σημαντικό μερίδιο του όγκου των φορτίων διακινείται από ναυλωτές, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν μόνο την ευθύνη για την αγορά του καυσίμων του πλοίου, αλλά λαμβάνουν και επιχειρησιακές αποφάσεις όπως είναι η ταχύτητα του πλοίου, που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2 από τις μηχανές του.
Πάντως η INTERCARGO εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην υποστήριξη του ρόλου του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) ως το παγκόσμιο φόρουμ λήψης αποφάσεων για την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Η Intercargo, ωστόσο, υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στη διευκόλυνση αυτής της μετάβασης για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων, και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του κ. Liese για τη σύσταση ενός Ocean Fund για τη χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων και τη χρηματοδότηση έργων που αποσκοπούν στη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ των καθαρότερων και των συμβατικών καυσίμων.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη