Η πρόσφατη πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese που εισάγει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και στη συμμετοχή τη ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ είναι στη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με την INTERCARGO, την διεθνή ένωση που αντιπροσωπεύει τους πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η αρχή αυτή αναγνωρίζει ότι η ναυτιλιακή εταιρεία συχνά δεν έχει την εμπορική διαχείριση του πλοίου και ως εκ τούτου δεν ευθύνεται για τις προκύπτουσες εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, από τα καύσιμα. Ο πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός επισημαίνει ότι αν και η Ένωση που εκπροσωπεί διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την συμμετοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS) της ΕΕ εκφράζει την ικανοποίηση της γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς κατανοεί επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του ναυτιλιακού κλάδου. Όπως εξηγεί ο κ. Φαφαλιός τα μοντέλα συναλλαγών στον τομέα χύδην ξηρού φορτίου είναι ποικίλα και σε κάθε περίπτωση ένα σημαντικό μερίδιο του όγκου των φορτίων διακινείται από ναυλωτές, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν μόνο την ευθύνη για την αγορά του καυσίμων του πλοίου, αλλά λαμβάνουν και επιχειρησιακές αποφάσεις όπως είναι η ταχύτητα του πλοίου, που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2 από τις μηχανές του.
Πάντως η INTERCARGO εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην υποστήριξη του ρόλου του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) ως το παγκόσμιο φόρουμ λήψης αποφάσεων για την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Η Intercargo, ωστόσο, υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στη διευκόλυνση αυτής της μετάβασης για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων, και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του κ. Liese για τη σύσταση ενός Ocean Fund για τη χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων και τη χρηματοδότηση έργων που αποσκοπούν στη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ των καθαρότερων και των συμβατικών καυσίμων.
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος