Η πρόσφατη πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese που εισάγει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και στη συμμετοχή τη ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ είναι στη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με την INTERCARGO, την διεθνή ένωση που αντιπροσωπεύει τους πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η αρχή αυτή αναγνωρίζει ότι η ναυτιλιακή εταιρεία συχνά δεν έχει την εμπορική διαχείριση του πλοίου και ως εκ τούτου δεν ευθύνεται για τις προκύπτουσες εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, από τα καύσιμα. Ο πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός επισημαίνει ότι αν και η Ένωση που εκπροσωπεί διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την συμμετοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS) της ΕΕ εκφράζει την ικανοποίηση της γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς κατανοεί επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του ναυτιλιακού κλάδου. Όπως εξηγεί ο κ. Φαφαλιός τα μοντέλα συναλλαγών στον τομέα χύδην ξηρού φορτίου είναι ποικίλα και σε κάθε περίπτωση ένα σημαντικό μερίδιο του όγκου των φορτίων διακινείται από ναυλωτές, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν μόνο την ευθύνη για την αγορά του καυσίμων του πλοίου, αλλά λαμβάνουν και επιχειρησιακές αποφάσεις όπως είναι η ταχύτητα του πλοίου, που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2 από τις μηχανές του.
Πάντως η INTERCARGO εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην υποστήριξη του ρόλου του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) ως το παγκόσμιο φόρουμ λήψης αποφάσεων για την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Η Intercargo, ωστόσο, υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στη διευκόλυνση αυτής της μετάβασης για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων, και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του κ. Liese για τη σύσταση ενός Ocean Fund για τη χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων και τη χρηματοδότηση έργων που αποσκοπούν στη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ των καθαρότερων και των συμβατικών καυσίμων.
Latest News
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο