![Ερευνα: Πώς ψωνίζουν οι έλληνες καταναλωτές – Οι αλλαγές που έφεραν πανδημία και ακρίβεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/super.jpg)
Επιλέγουν περισσότερα του ενός σούπερ μάρκετ για τις αγορές τους.
Εχουν αυξήσει τις επισκέψεις τους σε σχέση με παλιότερα ενώ ταυτόχρονα έχουν μειώσει τη μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σουπερ μάρκετ στα 47,5 από 60 ευρώ που ήταν πέρυσι, με το μηναίο καλάθι να έχει πλέον διαμορφωθεί στα 255 εύρω, στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.
Η πανδημική κρίση και τα προβλήματα που προκάλεσε στην καθημερινότητα των ελλήνων καταναλωτών σε συνδυασμό με την ανασφάλεια που υπάρχει, αλλά και οι μεγάλες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα και την ενέργεια είχαν και συνεχίζουν να έχουν σημαντική επίπτωση στον τρόπο που συμπεριφέρονται οι έλληνες καταναλωτές όταν ψωνίζουν στα σουπερ μάρκετ.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Οι ανατιμήσεις σώζουν τον τζίρο των αλυσίδων
Πλέον ο προγραμματισμός των αγορών για να φθάσει το διαθέσιμο εισόδημα αποτελεί σημαντικό παράγοντα στις επιλογές, ενώ την επισκεψιμότητα καθορίζουν οι κίνδυνοι που οι καταναλωτές θεωρούν ότι έχει προκαλέσει η πανδημία, οδηγώντας αρκετούς στις ηλεκτρονικές αγορές και άλλους σε σύντομες αλλά συχνότερες επισκέψεις στα καταστήματα.
Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς που διεξήχθη από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα και παρουσιάζουν κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».
Η έρευνα που συντονίζει ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας έγινε τηλεφωνικά σε δείγμα 1500 νοικοκυριών με τυχαία δειγματοληψία και με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και ειδικού λογισμικού.
Φέτος έδειξε σημαντικές αλλαγές τόσο αναφορικά με τις επιλογές όσο και με τις προσδοκίες για το 2022 των καταναλωτών σε σχέση με τα οικονομικά, αλλά και τις αγορές τους, ενώ ανέδειξε την πρόθεσή τους για αγορές ελληνικών προϊόντων και ένα καταναλωτικό κίνημα «Made in Greece», καθώς εκτιμούν ότι με τις επιλογές τους μπορούν να στηρίξουν την ελληνική παραγωγή και να βοηθήσουν στη μείωση της ανεργίας, την ίδια ώρα μάλιστα που πιστεύουν ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ποιότητα και ασφάλεια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/klostoi-768x512-1-600x400.jpg)
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια