Στον κόσμο της καθαρής ενέργειας, λίγοι τομείς είναι τόσο δυναμικοί όσο η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δέκα χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2012, είχαν πουληθεί περίπου 130.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως. Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει και αυτός ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πωλείται σε διάστημα μόλις μιας εβδομάδας.
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή τα τελευταία τρία χρόνια, παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με την πανδημία και την έλλειψη των ημιαγωγών.
Το 2019 πουλήθηκαν 2,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύοντας μόλις το 2,5% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, ενώ ένα χρόνο αργότερα μπορεί η συνολική αγορά του αυτοκινήτου να συρρικνώθηκε, όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν εξαίρεση καταγράφοντας πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και κατακτώντας το 4,1% του συνολικού μεριδίου αγοράς.
Πέρσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν τα 6,6 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 9% της παγκόσμιας αγοράς.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, σήμερα υπάρχουν περίπου 16 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους παγκοσμίως, που καταναλώνουν περίπου 30 τεραβατώρες (TWh) ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, η οποία ισοδυναμεί με όλη την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται στην Ιρλανδία.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέβαλαν στην αποφυγή της κατανάλωσης λιπαντικών και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2021, αν και αυτά τα οφέλη ακυρώθηκαν από την παράλληλη αύξηση των πωλήσεων των SUV που έχουν αυξημένες καταναλώσεις καυσίμου και ρύπων.
Το 2021 οι πωλήσεις του Δεκεμβρίου ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου του ίδιου χρόνου. Κατά τη διάρκεια του 2021, οι μηνιαίες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν σταθερά ανοδικές.
Η Κίνα ηγήθηκε της παγκόσμιας ανάπτυξης στις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι πωλήσεις έφθασαν τα 3,4 εκατομμύρια.
Με άλλα λόγια, περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν το 2021 μόνο στην Κίνα από ό,τι σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020.
Αύξηση 70% στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 70% το 2021 σε 2,3 εκατομμύρια, με τα μισά από αυτά να είναι plug-in υβριδικά.
Σε απόλυτες τιμές, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2021 ήταν η Γερμανία , όπου περισσότερα από ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ήταν ηλεκτρικά. Συνολικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 17% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων το 2021, αλλά υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των αγορών. Η Νορβηγία με 72% και η Σουηδία και η Ολλανδία με 45% και 30% αντίστοιχα, βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης.
Με 25%, η Γερμανία είχε μακράν το υψηλότερο μερίδιο αγοράς μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών. Ακολούθησαν η Μ. Βρετανία και η Γαλλία (με μερίδιο αγοράς περίπου 15%), η Ιταλία (8,8%) και η Ισπανία (6,5%).
Σε Κίνα, Ευρώπη, ΗΠΑ το 90% των πωλήσεων
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα, η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν περίπου τα 2/3 της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, αλλά περίπου το 90% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στις υπόλοιπες αγορές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των συνολικών πωλήσεων. Ακόμη και στις μεγάλες αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως η Βραζιλία , η Ινδία και η Ινδονησία.
Στην Ιαπωνία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόλις αυξήθηκαν, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει κάτω από το 1% τα τελευταία τρία χρόνια. Η Κορέα και η Αυστραλία δείχνουν μεγαλύτερο δυναμισμό μεταξύ των μικρότερων αγορών.
Στην Κορέα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν το 2021 μετά από δύο χρόνια χωρίς ανάπτυξη, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 8%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αυστραλία, τέλος, αυξήθηκαν σημαντικά, αν και βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Αργεντινή απέσυρε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Μίλεϊ όπως... Τραμπ
Η Αργεντινή φέρεται να ανακάλεσε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Ο ακροδεξιός Μίλεϊ, αρνητής της κλιματικής αλλαγής, αναμένεται να ταξιδέψει στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα
Ετος μειωμένων πωλήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025
Τα αποτελέσματα έρευνας της S&P Global προβλέπουν υποχώρηση στις πωλήσεις όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα
Πάτησε... γκάζι η μετοχή της Rivian - Επένδυση μαμούθ με τη Volkswagen
Η κατακσευάστρια EV, Rivian, ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση σε κοινοπραξία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Μαύρος (ΔΕΗ): Eνεργειακή μετάβαση και κλιματική διπλωματία εργαλεία για την ανταγωνιστικότητα
O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Κωνσταντίνος Μαύρος, μίλησε στο Green Transition Forum, στο πλαίσιο του COP29
Οι χώρες υπόσχονται χρήματα που δεν έχουν - Τι συμβαίνει στην COP29
Στη διπλωματική ορολογία του COP29, η κύρια εστίαση της συνόδου κορυφής είναι να συμφωνηθεί ένας νέος στόχος για τη χρηματοδότηση του κλίματος
Ρυπαίνεις, πληρώνεις, αντισταθμίζεις - Η μεγάλη πρόκληση στην COP29
Οι αγορές άνθρακα είναι ένα βήμα πιο κοντά να αποτελέσουν μέρος των παγκόσμιων σχεδίων για το κλίμα μετά την COP29 αλλά οι φωνές αμφισβήτησης του μέτρου πληθαίνουν
Στο Μπακού για την COP29 ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Η COP29 πραγματοποιείται στον απόηχο της επανεκλογής Τραμπ που έχει πει ότι θα αποσύρει τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Πόσο βλαπτική για το κλίμα θα είναι η νέα τετραετία Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλά για «πράσινη απάτη» και πιστεύει ότι είναι «φάρσα» η υπερθέρμανση του πλανήτη
Πράσινο φως στην COP29 για την παγκόσμια αγορά άνθρακα - Πώς θα μειωθούν οι εκπομπές
Γεγονός μια πρώιμη συμφωνία στην COP29, κατά την πρώτη ημέρα της διάσκεψης του ΟΗΕ που διεξάγεται στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν