Την υπογραφή νέας Σύμβασης Χρηματοδότησης ποσού-ρεκόρ 580 εκατ. ευρώ που αφορά την κατασκευή της νέας Γραμμής του Μετρό Αθήνας ανακοίνωσαν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Αττικό Μετρό Α.Ε.
- Το τριακονταετές δάνειο σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση συγκοινωνιακού έργου στη χώρα
- Το ανωτέρω ποσό στήριξης, από πλευράς ΕΤΕπ, αποτελεί τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση που έχει δοθεί ποτέ για την κατασκευή ενός και μόνο έργου στην Ελλάδα
- Η χρηματοδότηση αφορά την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας – Τμήμα Α’ – Άλσος Βεΐκου – Γουδή, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη «διαδρομή» Μετρό που έχει κατασκευασθεί ποτέ στην Αθήνα
- Το Δάνειο συνιστά το δεύτερο τμήμα της χρηματοδότησης συνολικού ύψους 730 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ που έχει δοθεί από την ΕΤΕπ για το έργο.
Ειδικότερα, η νέα χρηματοδότηση, υπό τη μορφή τριαντακονταετούς δανείου, θα στηρίξει την κατασκευή της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και, συγκεκριμένα, το Τμήμα Α’ – Άλσος Βεΐκου – Γουδή, έργο το οποίο αποτελείται από 15 νέους υπόγειους σταθμούς. Συνιστά, δε, το δεύτερο τμήμα της χρηματοδότησης συνολικού ύψους 730 εκατ. ευρώ που έχει δοθεί από την ΕΤΕπ για το έργο.
Σήμερα, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η Αττικό Μετρό Α.Ε., σε συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Οικονομικών και τους αρμόδιους φορείς, ολοκλήρωσε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνταν για τη σύναψη της Σύμβασης, η οποία υπεγράφη παρουσία των κ.κ. Christian Thomsen, Αντιπροέδρου της ΕΤΕπ, Ιωάννη Καλτσά, Επικεφαλής της Ομάδας Επενδύσεων της ΕΤΕπ για την Ελλάδα, και Νικολάου Κουρέτα, Διευθύνοντα Συμβούλου της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Η τελευταία χρηματοδοτική στήριξη παρέχεται σε συνέχεια την πρώτης Δανειακής Σύμβασης που υπεγράφη το 2019, βάσει της οποίας η Αττικό Μετρό Α.Ε. απεδέχθη την υποστήριξη της ΕΤΕπ με το ποσό των 150 εκατ. ευρώ από τη συνολική εγκεκριμένη πίστωση. Το εν λόγω ποσό εκταμιεύθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2021.
Η νέα χρηματοδοτική στήριξη καταδεικνύει την απόλυτη ικανοποίηση και αμέριστη εμπιστοσύνη της ΕΤΕπ έναντι της τεχνογνωσίας της Αττικό Μετρό Α.Ε, καθώς και την έμπρακτη και συνεχή υποστήριξη της ΕΤΕπ προς την ελληνική οικονομία και τα έργα υποδομών, ιδιαίτερα, δε, στον τομέα των βιώσιμων μεταφορών.
«Η επένδυση στις βιώσιμες μεταφορές είναι κρίσιμης σημασία για τη βελτίωση της καθημερινότητας, τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και της ατμοσφαιρικής μόλυνσης. Τα τελευταία 30 χρόνια, η ΕΤΕπ υπήρξε αρωγός των επενδύσεων με όραμα, όπως το όραμα που ενσάρκωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε., η οποία κατάφερε να μειώσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας. Σήμερα, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που συμμετέχω στην υπογραφή της επίσημης συμφωνίας στήριξης προς την Αττικό Μετρό Α.Ε., τη μεγαλύτερη στήριξη που έχει δοθεί μέχρι σήμερα στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό τη στήριξή μας για τη Γραμμή 4», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ κ. Christian Kettel Thomsen.
«H υλοποίηση των έργων της Αττικό Μετρό Α.Ε. δε θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, της οποίας η συμβολή είναι καθοριστική από την έναρξη κατασκευής των έργων Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έως και σήμερα.
Κατά τη διάρκεια της πολυετούς λειτουργίας της, η Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει αποδείξει τη δυνατότητά της να σχεδιάζει, μελετά, δημοπρατεί, επιβλέπει την κατασκευή και να θέτει σε λειτουργία σύνθετα έργα, όπως αυτά των Μετρό και Τραμ, με ασφάλεια, αξιοπιστία, ποιότητα και υψηλή αισθητική μέσω της ανάδειξης των σταθμών του μετρό σε μουσεία μικρού μεγέθους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., κ. Νικόλαος Κουρέτας, οποίος πριν από την υπογραφή της Σύμβασης, προέβη σε σύντομη παρουσίαση του έργου.
Σημειώνεται πως η Αττικό Μετρό Α.Ε., σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Υπουργό, κ. Κ. Καραμανλή και τον Υφυπουργό, κ. Γ. Καραγιάννη, συνεχίζει την υλοποίηση νέων επεκτάσεων του δικτύου Μετρό στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχοντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επεκτάσεων των δικτύων της.
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ