Με νέα ανακοίνωσή της η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) που εκπροσωπεί του ναυτικούς πράκτορες που εξυπηρετούν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες liners κάνει έκκληση για εργασιακή ειρήνη και «να πρυτανεύσει η λογική» στο λιμάνι του Πειραιά, στο οποίο από σήμερα το πρωί είναι σε εξέλιξη 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση που έχει αποφασίσει η ΕΝΕΔΕΠ.
Η ΔΝΕ, υπενθυμίζει επίσης, ότι έχει ζητήσει με την από 3ης Φεβρουαρίου 2022 επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να διαφυλαχθεί από την Ελληνική Πολιτεία η απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία του εμπορικού λιμένος Πειραιώς, όπως αυτή προβλέπεται από το Νόμο 4808/2021 (ΦΕΚ 101/Α/19-6-2021) και συγκεκριμένα βάσει του Άρθρου 93 περί της υποχρέωσης προστασίας του δικαιώματος στην εργασία για τους Εργαζόμενους που δεν απεργούν και του Άρθρου 95 περί του Προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας στις επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας.
Η ΔΝΕ επισημαίνει ότι λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων από τον Νοέμβριο του 2021 έως και σήμερα, 85 εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία -στην συντριπτική τους πλειονότητα- είναι mother vessels, έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον λιμένα Πειραιώς.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ακόμη ότι «τα φορτία εισαγωγής και εξαγωγής αυτών των πλοίων εναποτέθηκαν σε παρακείμενους μεσογειακούς λιμένες και διαμετακομίστηκαν στον Πειραιά με μεγάλη καθυστέρηση.
»Ενδεικτικά, επισημαίνουμε πως ακόμη και τώρα Εταιρείες – Μέλη μας παραδίδουν φορτία εισαγωγής σε Έλληνες Πελάτες τους, τα εμπορεύματα των οποίων είχαν αγοραστεί και προορίζονταν προς διάθεση στην εγχώρια αγορά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων!
»Οι δε ναυτιλιακές εταιρείες διεθνών τακτικών γραμμών, που επέλεξαν τα πλοία τους να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο Πειραιώς εν αναμονή φορτοεκφόρτωσης, βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία καθυστέρηση πλεύρισης των πλοίων τους, η οποία -σε πλείστες περιπτώσεις- υπερέβαινε τις 14 ημέρες!
Τα ανωτέρω δεδομένα, σε συνδυασμό με το κλίμα επιχειρησιακής αβεβαιότητας που υποδαυλίζεται μέσω των αιφνιδιαστικών -και κατά την κρίση της Ελληνικής Δικαιοσύνης παράνομων αποκλεισμών των Πυλών του Λιμένος Πειραιώς- έχουν εξαναγκάσει τις μεγαλύτερες Alliances ναυτιλιακών εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών να έχουν -κατά περίπτωση- αφαιρέσει τον Πειραιά από τα δρομολόγιά τους, ενώ εξετάζονται πλέον εισηγήσεις μίας καθολικής εξαίρεσης του Λιμένος Πειραιώς από τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων τους, τουλάχιστον για το προσεχές τρίμηνο.
»Ηλίου φαεινότερον πως οι τραγικές συνέπειες όσων βιώνει και θα βιώσει ο δικός μας κλάδος και εν συνόλω οι κλάδοι της Ελληνικής Οικονομίας, εξαιτίας της εξαίρεσης του Λιμένος Πειραιώς από τα τακτικά δρομολόγια των ναυτιλιακών εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών, ιδιαιτέρως δε εν μέσω της τρέχουσας περιόδου συνεχών ανατιμήσεων, θα είναι καταστρεπτικές για όλο το φάσμα του οικονομικού, επιχειρηματικού και εργασιακού γίγνεσθαι της Χώρας μας. Άπαντες γνωρίζουμε πως η πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας προϋποθέτει αφενός την έλευση νέων επενδύσεων, αφετέρου την διασφάλιση ενός επιχειρηματικά βιώσιμου και εργασιακά δίκαιου περιβάλλοντος για τις υφιστάμενες επενδύσεις και τους κλάδους που σχετίζονται με αυτές.
»Πιστεύουμε ότι το δικαίωμα της απεργίας είναι εξίσου ιερό με το δικαίωμα της εργασίας και λαμβάνοντας υπόψη πως ζούμε, επιχειρούμε και εργαζόμαστε σε μία δημοκρατική χώρα, με μία πληθώρα Νόμων που προβλέπουν και διαφυλάσσουν τις σχέσεις Εργαζομένων και Επιχειρήσεων, φρονούμε πως τα μεν αιτήματα θα πρέπει να διευθετούνται μέσω συνεχούς διαλόγου, οι δε διαφορές να επιλύονται υπό την αιγίδα των Αρχών και της Δικαιοσύνης και προφανώς όχι μέσω μονομερών ενεργειών, που θέτουν εν κινδύνω την Εθνική Οικονομία. Ως ακρογωνιαίο λίθο της Ελληνικής Δημοκρατίας λογίζουμε τον απόλυτο σεβασμό στους Νόμους, διότι μία εφαρμογή των Νόμων «αλά καρτ» εγκυμονεί πλήθος κινδύνων, πέραν των προφανών.
»Τούτων λεχθέντων, ως Διεθνής Ναυτική Ένωση απευθύνουμε έκκληση, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, την ύστατη έστω ώρα προκειμένου να πρυτανεύσει η λογική, να υπερβούμε τυχόν μικροπολιτικά παιχνίδια και το σύνολο των εμπλεκομένων να κατανοήσει ότι η κατάσταση των τελευταίων μηνών έχει προκαλέσει και συνεχίζει να προκαλεί σημαντικότατες αναταράξεις, που επηρεάζουν και θα επηρεάσουν δυσμενώς -άνευ ουδεμίας εξαίρεσης- έναν έκαστο καταναλωτή και εν συνόλω την Οικονομία της Χώρας μας».
Αλληλεγγύη και από ΠΝΟ
Στο μεταξύ, υπέρ των απεργών τάσσεται και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με ανακοίνωσή της.
Οπως σημειώνει «εκφράζει την πλήρη αλληλεγγύη της στους Λιμενεργάτες της COSCO που συνεχίζουν τον αγώνα τους και διεκδικούν υπογραφή Συλλογικής Συμβάσης Εργασίας και το Δικαίωμα σε Σταθερή και Μόνιμη Δουλειά. Τα προβλήματα των εργαζομένων δεν λύνονται και δεν πρέπει να λύνονται, με προσφυγή στα Δικαστήρια, με ασφαλιστικά μέτρα ενάντια στις απεργιακές κινητοποιήσεις και δυνάμεις καταστολής, αλλά με πραγματικό και ουσιαστικό και κυρίως καλόπιστο διάλογο. Οι Ναυτεργάτες, έχουμε νιώσει στο πετσί μας τέτοιου είδους καταστάσεις αλλά δεν το βάλαμε κάτω. Ούτε βέβαια υποχωρήσαμε. Συνάδελφοι Λιμενεργάτες, ο Αγώνας σας είναι Απόλυτα Δίκαιος και η Ομοσπονδία μας είναι δίπλα σε κάθε εργαζόμενο που αγωνίζεται για τα δικαιώματά του και πλήρως σας συμπαραστέκεται».
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο