Ευνοϊκές συνθήκες για καλύτερους ναύλους διαφαίνονται στον τομέα της ναυτιλιακής αγοράς και πολλά πλοία τα οποία παροπλίστηκαν λόγω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης αναχωρούν από τον κόλπο της Ελευσίνας, που προσφέρεται για ασφαλή αγκυροβολία.
Ειδικότερα σημαντική μείωση του αριθμού των παροπλισμένων πλοίων καταγράφει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, κατά τα έτη 2021-2022. Συνολικά αποπαροπλίστηκαν 10 πλοία, που παρέμεναν ελλιμενισμένα σε καθορισμένες θαλάσσιες ζώνες (καραβοστάσια) του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αναμονή ναύλου.
Πρόκειται για δύο δεξαμενόπλοια, τέσσερα ρυμουλκά πλοία, τρία πλοία μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητάδικα) κι ένα γεωτρύπανο (offshore drilling unit), τα οποία ναυλώθηκαν και ήδη αναχώρησαν από την περιοχή.
Ο κλειστός κόλπος της Ελευσίνας, λόγω της γεωγραφικής θέσης του, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και ασφαλέστερες περιοχές φιλοξενίας πλοίων στον κόσμο ώσπου να ανακάμψει η ναυλαγορά.
Ωστόσο, η παρουσία των παροπλισμένων έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας, παρότι δεν πρόκειται για εγκαταλελειμμένα πλοία, καθόσον πληρούν τις απαραίτητες κατά τον νόμο προϋποθέσεις αξιοπλοΐας και συμμορφώνονται πλήρως με τις ισχύουσες διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, Απόστολος Καμαρινάκης, «ο Οργανισμός καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα παροπλισμένα πλοία που σήμερα ελλιμενίζονται στην Ελευσίνα να είναι σε κατάσταση warm lay up, δηλαδή σε ετοιμότητα να αναχωρήσουν ανά πάσα στιγμή μόλις βρουν ευνοϊκό ναύλο. Αντίθετα, πρόβλημα δημιουργούν τα παλαιά πλοία που έχουν εγκαταλειφθεί στην περιοχή όπου λειτουργούσαν δύο διαλυτήρια και σήμερα έχουν κλείσει, με αποτέλεσμα αυτά τα ξεχασμένα πλοία να μετατρέπονται με το πέρασμα του χρόνου σε επικίνδυνα και επιβλαβή, “στιγματίζοντας” επί δεκαετίες τον κόλπο της Ελευσίνας».
Latest News
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά