![Nαυτιλία: Ολα τα ρεκόρ είναι για να… σπάνε το 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/h4477924.jpeg)
Οσοι ήλπιζαν ότι η κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα θα βελτιωνόταν πλησιάζοντας προς την κινεζική Πρωτοχρονιά μάλλον διαψεύστηκαν. Οσο η συμφόρηση στα μεγάλα λιμάνια του πλανήτη, κυρίως των ΗΠΑ και της Κίνας, καλά κρατεί και οι καθυστερήσεις στις προσεγγίσεις των πλοίων ξεπερνάνε τις επτά ημέρες τόσο η αξιοπιστία των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) θα δοκιμάζεται και η αναταραχή θα παραμένει.
Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Global Liner Performance (GLP), της Sea-Intelligence, τον Δεκέμβριο του 2021 ο βαθμός αξιοπιστίας των εταιρειών liners μειώθηκε επιπλέον 1,2% και έπεσε στο 32%, το χαμηλότερο ποσοστό από το 2011 που η Sea-Intelligence ξεκίνησε τις μετρήσεις.
Την ίδια στιγμή οι ναύλοι στα containers παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, παρά τη μικρή αποκλιμάκωση. Ο ναύλος για ένα container 40 ποδιών βρέθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε στα 9.375,70 δολάρια, μειωμένος κατά 0,5% σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν, όμως εξακολουθεί να είναι 79% υψηλότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι. Το πιο αξιοσημείωτο όμως είναι ότι ο μέσος ναύλος από την αρχή του έτους βρίσκεται στα 9.490 δολάρια ή 6.537 δολάρια υψηλότερα από τον μέσο ναύλο των τελευταίων πέντε ετών που ανέρχεται σε 2.935 δολάρια.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στις γραμμές Ευρώπης – Αμερικής αυξήθηκαν. Στη γραμμή Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη ο ναύλος για ένα container 40 ποδιών αυξήθηκε κατά 2%, στα 6.455 δολάρια, ενώ στην αντίθετη διαδρομή η άνοδος ήταν 3%, στα 1.276 δολάρια. Αντίθετα, ο ναύλος από την Απω Ανατολή (Σανγκάη) στην Ευρώπη (Γένοβα) μειώθηκε κατά 1%, παραμένει όμως ακόμη πάνω από τα 12.000 δολάρια, στα 12.723 δολάρια, και για την επόμενη εβδομάδα ο Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σταθεροί σε αυτά τα επίπεδα.
Ναυλώσεις… διαρκείας
Η συμφόρηση στα λιμάνια και η τάση για ναυλώσεις μεγαλύτερης διάρκειας έχουν περιορίσει τη διαθεσιμότητα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα την εκτίναξη των ναύλων των πλοίων σε επίπεδα ρεκόρ. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα που αναφέρει η εταιρεία αναλύσεων Alphaliner και αφορά το πλοίο «Messini» 2.452 TEU της Costamare, έτους ναυπήγησης 1997, που ναυλώθηκε στη Wan Hai Lines για 12 μήνες στα 80.000 δολάρια την ημέρα. Πρόκειται, όπως τονίζει η Alphaliner, για τον πιο υψηλό ναύλο στην ιστορία του κλάδου για πλοίο αυτής της ηλικίας και αυτής της διάρκειας ναύλωσης.
Επίσης, το πλοίο «X-Press Mekong», μεταφορικής ικανότητας 2.756 TEU, ναυλώθηκε για μόλις 50 ημέρες αντί 175.000 τη μέρα. Δηλαδή το πλοίο θα εξασφαλίσει 8,75 εκατ. δολάρια έσοδα για 50 ημέρες. Είναι επίσης ο υψηλότερος ναύλος που έχει κλειστεί ποτέ για πλοία αυτού του μεγέθους.
Η χρονιά των ρεκόρ
Το 2022, που είναι η «χρονιά της Τίγρης» σύμφωνα με το κινεζικό ημερολόγιο, θα καταρριφθούν όλα τα ρεκόρ στο κλάδο των containerships, εκτιμούν οι αναλυτές, καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων για ναυλώσεις πλοίων είναι ελάχιστος. Επίσης το πρόβλημα της έλλειψης πλοίων εντείνεται από το γεγονός ότι οι παραδόσεις νεότευκτων είναι πολύ λίγες. Εκτιμάται ότι μόλις 1 εκατ. TEU θα παραδοθεί φέτος από τα ναυπηγεία, μέγεθος που αναμένεται να διατηρήσει περιορισμένη τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας το 2022. Ετσι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η ζήτηση αναμένεται να ξεπεράσει την αύξηση της προσφοράς.
Η εμφάνιση της εξαιρετικά μεταδοτικής παραλλαγής Ομικρον έχει ασκήσει περαιτέρω πίεση στις υποδομές της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλον τον κόσμο, γεγονός που περιορίζει περαιτέρω την προσφορά πλοίων. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η ζήτηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 6,5% το 2021, ελαφρώς υψηλότερη από τις προηγούμενες προσδοκίες, με περαιτέρω αναμενόμενη αύξηση 4% το 2022, ενώ ο ρυθμός αύξησης της προσφοράς για το 2021 και το 2022 εκτιμάται σε 4,2% και 3,8%, αντίστοιχα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023