Ο κλάδος των Online Super Market συνεχίζει να αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς στην χώρα μας, καθώς το 2021 σημειώθηκε αύξηση 56% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2020. H συνολική αξία των αγορών από τα online Super Market άγγιξε τα €255 εκ. σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Convert Group. Αν υπολογίσει μάλιστα κανείς τον ετήσιο online τζίρο των €45Μ του 2019, μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία του κλάδου των Online Super Market.
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group.
Οι 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα Online Super Market περιλαμβάνονται στο δείγμα του eRetail Audit, εκπροσωπώντας το 88% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Διαβάστε επίσης: Μεγάλη πτώση στην κατανάλωση τον Ιανουάριο
Η έρευνα αποτυπώνει και το συνεχώς ευμετάβλητο περιβάλλον όσον αφορά στους παίκτες του online Super Market στη χώρα μας. Πέρα από 8 γνωστούς λιανεμπόρους με το μεγάλο φυσικό δίκτυο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα efresh.gr, δραστηριοποιούνται πλέον και αρκετοί τοπικοί παίκτες, αλλά κυρίως 8 quick delivery πλατφόρμες που αναπτύσσουν δικά τους logistics hubs εντός πόλεων εμβαδού 200-300 τμ.
Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +101% σε προϊόντα για κατοικίδια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +75% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +69% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +68% σε φρέσκα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία ενώ γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78,20 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά φαίνονται να αποτελούν και συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο Super Market, γεγονός που επιβεβαιώνει την πλέον εξοικείωση αλλά και προτίμηση των καταναλωτών προς το online κανάλι. [Πίνακας 5]
Όσον αφορά τα marketing κανάλια, το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020. Οι direct επισκέψεις πλέον αποτελούν το κανάλι με την μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές για το 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%).
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Οι ανατιμήσεις σώζουν τον τζίρο των αλυσίδων
Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με το 65% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τις επιρροές του work-from-home trend στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.
Latest News
Σε ψηφιακό χάρτη οι πραγματικές τιμές των ακινήτων σε όλη τη χώρα
Από το 2025 οι πολίτες θα βλέπουν σε μια πλατφόρμα τις πραγματικές τιμές πώλησης και ενοικίασης για τα ακίνητα. Μεγάλες αποκλίσεις διαπιστώνονται στις τιμές μεταξύ συμβολαίων και αγγελιών.
«Βράζει» η Μύκονος - Φρένο στη δόμηση και το Airbnb
Η Μύκονος έρχεται αντιμέτωπη με αυστηρούς όρους στη δόμηση για κατοικία και τουριστικά καταλύματα – Ένταση στην παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου
Μητσοτάκης: Η Ελλάδα θα τα πάει καλά με τον Τραμπ – Πονοκέφαλος οι σχέσεις με ΕΕ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι οι σχέσεις με τις ΗΠΑ είναι «στρατηγικού χαρακτήρα που επισφραγίζονται από σειρά συμφωνιών» - «Ωστόσο, οι σχέσεις Ευρώπης-ΗΠΑ είναι κάτι διαφορετικό», είπε
Συνάντηση Κορυφής για την Ελληνική Οικονομία και τις Επενδύσεις στη Ν. Υόρκη
Το 26th Annual Capital Link Invest in Greece Forum Series διοργανώνεται στις 9 Δεκεμβρίου 2024 - Συμμετέχουν Κορυφαίοι Αμερικανοί και Διεθνείς Επενδυτές, Διεθνείς & Ελληνικές Επιχειρήσεις, Διεθνείς Τράπεζες & Οργανισμοί, Ανώτερα Κυβερνητικά Στελέχη από Ελλάδα & Αμερική
Στα «χαμηλά» η Ελλάδα στους δείκτες ευημερίας - Η έκθεση του ΟΟΣΑ
Η Ελλάδα έχει από τις χειρότερες επιδόσεις σε μισθολογικά θέματα, με τον τρίτο χειρότερο μισθό ανάμεσα στις 35 χώρες, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ
Έρχεται νέο πακέτο φοροαπαλλαγών για επενδύσεις – Το σχέδιο Θεοδωρικάκου
Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος αναμένεται να ανακοινώσει νέες φοροαπαλλαγές για μεγάλες επενδύσεις
Γιατί πληρώνουμε «χρυσή» μια… χωριάτικη σαλάτα – Πόσο κοστίζει αναλυτικά
Ανυποχώρητη η ακρίβεια - Πάνω από 6 στα 10 νοικοκυριά ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε περικοπές δαπανών
Βασιλάκης: Τα κεφάλαια της Autohellas από το ΧΑ στήριξαν την Aegean
Ο Ευτύχης Βασιλάκης αναφέρθηκε σε πρόσφατη εκδήλωση στην Κρήτη στα οφέλη που αποκόμισε η οικογένειά του από την παρουσία στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Σούπερ μάρκετ: Τι αλλάζει στις προσφορές 1+1 – Το στοίχημα Θεοδωρικάκου για να πέσουν οι τιμές
Στο μικροσκόπιο προσφορές και παραπλανητικές διαφημίσεις – Τι αλλάζει στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Ανεργία: Μειώνεται, αλλά με βαρύ κόστος – Αποκαλυπτική έρευνα
Η ανεργία μειώθηκε μεν στο 9,3% τον Σεπτέμβριο, όμως έχει μειωθεί και ο αριθμός των εργαζομένων, σχεδόν κατά 260.000 σε σύγκριση με το 2009. Τι αποκαλύπτει έρευνα της ΕΝΥΠΕΚΚ.