Επιλέγουν περισσότερα του ενός σούπερ μάρκετ για τις αγορές τους.
Εχουν αυξήσει τις επισκέψεις τους σε σχέση με παλιότερα ενώ ταυτόχρονα έχουν μειώσει τη μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σουπερ μάρκετ στα 47,5 από 60 ευρώ που ήταν πέρυσι, με το μηναίο καλάθι να έχει πλέον διαμορφωθεί στα 255 εύρω, στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.
Η πανδημική κρίση και τα προβλήματα που προκάλεσε στην καθημερινότητα των ελλήνων καταναλωτών σε συνδυασμό με την ανασφάλεια που υπάρχει, αλλά και οι μεγάλες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα και την ενέργεια είχαν και συνεχίζουν να έχουν σημαντική επίπτωση στον τρόπο που συμπεριφέρονται οι έλληνες καταναλωτές όταν ψωνίζουν στα σουπερ μάρκετ.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Οι ανατιμήσεις σώζουν τον τζίρο των αλυσίδων
Πλέον ο προγραμματισμός των αγορών για να φθάσει το διαθέσιμο εισόδημα αποτελεί σημαντικό παράγοντα στις επιλογές, ενώ την επισκεψιμότητα καθορίζουν οι κίνδυνοι που οι καταναλωτές θεωρούν ότι έχει προκαλέσει η πανδημία, οδηγώντας αρκετούς στις ηλεκτρονικές αγορές και άλλους σε σύντομες αλλά συχνότερες επισκέψεις στα καταστήματα.
Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς που διεξήχθη από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα και παρουσιάζουν κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».
Η έρευνα που συντονίζει ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας έγινε τηλεφωνικά σε δείγμα 1500 νοικοκυριών με τυχαία δειγματοληψία και με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και ειδικού λογισμικού.
Φέτος έδειξε σημαντικές αλλαγές τόσο αναφορικά με τις επιλογές όσο και με τις προσδοκίες για το 2022 των καταναλωτών σε σχέση με τα οικονομικά, αλλά και τις αγορές τους, ενώ ανέδειξε την πρόθεσή τους για αγορές ελληνικών προϊόντων και ένα καταναλωτικό κίνημα «Made in Greece», καθώς εκτιμούν ότι με τις επιλογές τους μπορούν να στηρίξουν την ελληνική παραγωγή και να βοηθήσουν στη μείωση της ανεργίας, την ίδια ώρα μάλιστα που πιστεύουν ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ποιότητα και ασφάλεια.
Latest News
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς