Σήμερα Δευτέρα, σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες ενδείξεις, θα έχουμε νέα από το μέτωπο της Κρήτης καθώς αναμένεται να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και στη ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα (ΒΟΑΚ).
Υπενθυμίζεται ότι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό υπέβαλε τελική δεσμευτική προσφορά μόνο ένα σχήμα, εκείνο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat. Το έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία τμήματος του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Χερσόνησο έως Νεάπολη που αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 290 εκατομμύρια ευρώ, με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας να συνεισφέρει το ποσό των 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Το παράδειγμα της ΣΔΙΤ για το τμήμα του ΒΟΑΚ είναι πολύ χαρακτηριστικό του τρόπου προσέγγισης αλλά και της γενικότερης συμβολής του Ταμείου Ανάκαμψης για την προώθηση του αποτελεσματικού εργαλείου των Συμπράξεων σε έργα με ισχυρό οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Από τις αρχές του 2022 έχουν προωθηθεί με την πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έργα (κυρίως οδικά) συνολικού προϋπολογισμού 1,15 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε για τη ΣΔΙΤ που έχει να κάνει με τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη του καταταλαιπωρημένου Οδικού Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Προσωρινός ανάδοχος το κοινοπρακτικό σχήμα των εταιρειών Ακτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat.
Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χιλιομέτρων, την προσαρμογή και βελτίωση 14 χιλιομέτρων κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χιλιομέτρων, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
«Fly Over» της Θεσσαλονίκης
Νωρίτερα, μέσα στην εβδομάδα είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και για τη ΣΔΙΤ για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου Θεσσαλονίκης (Fly Over). Ανάδοχος το σχήμα ΑΒΑΞ – Mytilineos.
Το έργο ως γνωστόν αφορά την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 373,2 εκατ. ευρώ.
Τέλος, λίγο πριν το τέλος του Ιανουαρίου εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον για τη ΣΔΙΤ για το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής. Δύο τα σχήματα που θα παλέψουν μέχρι τέλους, ένα σχήμα από εταιρείες της Ελλάκτωρ (Ακτωρ Παραχωρήσεις – Ηλέκτωρ) και το σχήμα Intrakat – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών για 20ετή περίοδο, που αφορούν τη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ. Ο συνολικός προϋπολογισμός έργου ανέρχεται σε 235 εκατ. ευρώ.
Αλλά δεν υπάρχουν μόνο τα οδικά έργα. Στο τελευταίο πακέτο των 55 έργων που ανακοίνωσε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας περιλαμβάνονται και τα 13 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ), ένα σε καθεμία περιφέρεια της χώρας. Τα 13 ΠΕΚΕΠΠ είναι κατανεμημένα σε 2 clusters και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 131,5 εκατ. ευρώ. Η συμβολή του Ταμείου στον προϋπολογισμό της κατασκευής θα φθάσει στο ποσό των 23,56 εκατ. ευρώ.
Εθνικό αρδευτικό δίκτυο
Συμβολή στον προϋπολογισμό του επενδυτικού προγράμματος για το εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα έχει και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η οικονομική συμβολή του υπολογίζεται σε 200 εκατ. ευρώ, σε έναν προϋπολογισμό αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ που θα κινητοποιήσει δημόσιους (ελληνικούς και ενωσιακούς) πόρους αλλά και ιδιωτικά επενδυτικά και επιχειρηματικά κεφάλαια.
Αμεσα συνδεδεμένο με αυτό το πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι και ένα έργο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το Φράγμα Χαβρία, που αποτελεί το πρώτο έργο φράγματος που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες του 33% των συνολικών αναγκών της Χαλκιδικής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 85,4 εκατ. ευρώ.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030