
Σήμερα Δευτέρα, σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες ενδείξεις, θα έχουμε νέα από το μέτωπο της Κρήτης καθώς αναμένεται να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και στη ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα (ΒΟΑΚ).
Υπενθυμίζεται ότι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό υπέβαλε τελική δεσμευτική προσφορά μόνο ένα σχήμα, εκείνο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat. Το έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία τμήματος του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Χερσόνησο έως Νεάπολη που αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 290 εκατομμύρια ευρώ, με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας να συνεισφέρει το ποσό των 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Το παράδειγμα της ΣΔΙΤ για το τμήμα του ΒΟΑΚ είναι πολύ χαρακτηριστικό του τρόπου προσέγγισης αλλά και της γενικότερης συμβολής του Ταμείου Ανάκαμψης για την προώθηση του αποτελεσματικού εργαλείου των Συμπράξεων σε έργα με ισχυρό οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Από τις αρχές του 2022 έχουν προωθηθεί με την πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έργα (κυρίως οδικά) συνολικού προϋπολογισμού 1,15 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε για τη ΣΔΙΤ που έχει να κάνει με τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη του καταταλαιπωρημένου Οδικού Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Προσωρινός ανάδοχος το κοινοπρακτικό σχήμα των εταιρειών Ακτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat.
Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χιλιομέτρων, την προσαρμογή και βελτίωση 14 χιλιομέτρων κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χιλιομέτρων, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
«Fly Over» της Θεσσαλονίκης
Νωρίτερα, μέσα στην εβδομάδα είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και για τη ΣΔΙΤ για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου Θεσσαλονίκης (Fly Over). Ανάδοχος το σχήμα ΑΒΑΞ – Mytilineos.
Το έργο ως γνωστόν αφορά την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 373,2 εκατ. ευρώ.
Τέλος, λίγο πριν το τέλος του Ιανουαρίου εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον για τη ΣΔΙΤ για το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής. Δύο τα σχήματα που θα παλέψουν μέχρι τέλους, ένα σχήμα από εταιρείες της Ελλάκτωρ (Ακτωρ Παραχωρήσεις – Ηλέκτωρ) και το σχήμα Intrakat – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών για 20ετή περίοδο, που αφορούν τη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ. Ο συνολικός προϋπολογισμός έργου ανέρχεται σε 235 εκατ. ευρώ.
Αλλά δεν υπάρχουν μόνο τα οδικά έργα. Στο τελευταίο πακέτο των 55 έργων που ανακοίνωσε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας περιλαμβάνονται και τα 13 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ), ένα σε καθεμία περιφέρεια της χώρας. Τα 13 ΠΕΚΕΠΠ είναι κατανεμημένα σε 2 clusters και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 131,5 εκατ. ευρώ. Η συμβολή του Ταμείου στον προϋπολογισμό της κατασκευής θα φθάσει στο ποσό των 23,56 εκατ. ευρώ.
Εθνικό αρδευτικό δίκτυο
Συμβολή στον προϋπολογισμό του επενδυτικού προγράμματος για το εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα έχει και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η οικονομική συμβολή του υπολογίζεται σε 200 εκατ. ευρώ, σε έναν προϋπολογισμό αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ που θα κινητοποιήσει δημόσιους (ελληνικούς και ενωσιακούς) πόρους αλλά και ιδιωτικά επενδυτικά και επιχειρηματικά κεφάλαια.
Αμεσα συνδεδεμένο με αυτό το πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι και ένα έργο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το Φράγμα Χαβρία, που αποτελεί το πρώτο έργο φράγματος που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες του 33% των συνολικών αναγκών της Χαλκιδικής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 85,4 εκατ. ευρώ.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη