Σήμερα Δευτέρα, σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες ενδείξεις, θα έχουμε νέα από το μέτωπο της Κρήτης καθώς αναμένεται να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και στη ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα (ΒΟΑΚ).
Υπενθυμίζεται ότι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό υπέβαλε τελική δεσμευτική προσφορά μόνο ένα σχήμα, εκείνο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat. Το έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία τμήματος του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Χερσόνησο έως Νεάπολη που αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 290 εκατομμύρια ευρώ, με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας να συνεισφέρει το ποσό των 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Το παράδειγμα της ΣΔΙΤ για το τμήμα του ΒΟΑΚ είναι πολύ χαρακτηριστικό του τρόπου προσέγγισης αλλά και της γενικότερης συμβολής του Ταμείου Ανάκαμψης για την προώθηση του αποτελεσματικού εργαλείου των Συμπράξεων σε έργα με ισχυρό οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Από τις αρχές του 2022 έχουν προωθηθεί με την πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έργα (κυρίως οδικά) συνολικού προϋπολογισμού 1,15 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε για τη ΣΔΙΤ που έχει να κάνει με τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη του καταταλαιπωρημένου Οδικού Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Προσωρινός ανάδοχος το κοινοπρακτικό σχήμα των εταιρειών Ακτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat.
Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χιλιομέτρων, την προσαρμογή και βελτίωση 14 χιλιομέτρων κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χιλιομέτρων, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
«Fly Over» της Θεσσαλονίκης
Νωρίτερα, μέσα στην εβδομάδα είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και για τη ΣΔΙΤ για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου Θεσσαλονίκης (Fly Over). Ανάδοχος το σχήμα ΑΒΑΞ – Mytilineos.
Το έργο ως γνωστόν αφορά την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 373,2 εκατ. ευρώ.
Τέλος, λίγο πριν το τέλος του Ιανουαρίου εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον για τη ΣΔΙΤ για το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής. Δύο τα σχήματα που θα παλέψουν μέχρι τέλους, ένα σχήμα από εταιρείες της Ελλάκτωρ (Ακτωρ Παραχωρήσεις – Ηλέκτωρ) και το σχήμα Intrakat – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών για 20ετή περίοδο, που αφορούν τη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ. Ο συνολικός προϋπολογισμός έργου ανέρχεται σε 235 εκατ. ευρώ.
Αλλά δεν υπάρχουν μόνο τα οδικά έργα. Στο τελευταίο πακέτο των 55 έργων που ανακοίνωσε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας περιλαμβάνονται και τα 13 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ), ένα σε καθεμία περιφέρεια της χώρας. Τα 13 ΠΕΚΕΠΠ είναι κατανεμημένα σε 2 clusters και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 131,5 εκατ. ευρώ. Η συμβολή του Ταμείου στον προϋπολογισμό της κατασκευής θα φθάσει στο ποσό των 23,56 εκατ. ευρώ.
Εθνικό αρδευτικό δίκτυο
Συμβολή στον προϋπολογισμό του επενδυτικού προγράμματος για το εθνικό αρδευτικό δίκτυο μέσω προγραμμάτων σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα έχει και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η οικονομική συμβολή του υπολογίζεται σε 200 εκατ. ευρώ, σε έναν προϋπολογισμό αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ που θα κινητοποιήσει δημόσιους (ελληνικούς και ενωσιακούς) πόρους αλλά και ιδιωτικά επενδυτικά και επιχειρηματικά κεφάλαια.
Αμεσα συνδεδεμένο με αυτό το πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι και ένα έργο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το Φράγμα Χαβρία, που αποτελεί το πρώτο έργο φράγματος που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες του 33% των συνολικών αναγκών της Χαλκιδικής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 85,4 εκατ. ευρώ.
Latest News
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»