
Μία σουηδική ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών κατέθεσε μήνυση εναντίον της Google, ζητώντας αποζημίωση 2,1 δισ. ευρώ, επικαλούμενη «διαχείριση» των αποτελεσμάτων αναζήτησης εκ μέρους της αμερικανικής μηχανής αναζήτησης ώστε να ευνοούνται τα δικών της συμφερόντων ηλεκτρονικά καταστήματα.
Πιο συγκεκριμένα, η PriceRunner σχεδιάζει να «σύρει» την Google στα σουηδικά δικαστήρια, ζητώντας επανόρθωση για ζημίες που έχει υποστεί, επικαλούμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2017 για παραβίαση από την Google των αντιμονοπωλιακών πρακτικών. Δηλαδή, ότι έδινε προτεραιότητα στα προϊόντα που προέρχονταν από τις δικές ιστοσελίδες (Google Shopping), μέσω της μηχανής αναζήτησής της.
Τότε, είχε προηγηθεί επταετής έρευνα πριν η Κομισιόν επιβάλλει στην Google το «ιστορικό» πρόστιμο που έφτανε στα 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Google άσκησε έφεση επί του προστίμου, αλλά τον Νοέμβριο του 2021 ήλθε επικύρωση από το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ. Ωστόσο, και εδώ μπορεί να υπάρξει νέα έφεση αυτή τη φορά στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ένωσης.
Από την πλευρά της η Google προβάλλει τις αλλαγές που έκανε στην πλατφόρμα της, μετά το 2017. «Οι αλλαγές που κάναμε στο κομμάτι της ψηφιακής διαφήμισης το 2017 δουλεύουν εξαιρετικά, παράγουν κέρδη και δίνουν δουλειά σε εκατοντάδες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών που λειτουργούν περισσότερα από 800 sites σε όλη την Ευρώπη», ήταν η χαρακτηριστική απάντηση της Google.
Η PriceRunner ισχυρίζεται από τη δική της πλευρά ότι η Google δεν έχει συμμορφωθεί με τα όσα έχει ζητήσει η Κομισιόν και ότι «εξακολουθεί να εκμεταλλεύεται την κυρίαρχη θέση της στον τομέα των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης». Μάλιστα, η σουηδική εταιρεία αναμένει ότι η τελική αποζημίωση θα είναι «σημαντικά υψηλότερη» σε σχέση με την προσωρινή εκτίμηση των 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η σουηδική εταιρεία, που τον Νοέμβριο συμφώνησε σε πρόταση εξαγοράς της επίσης σουηδικής fintech φίρμας Klarna, θέλει η Google να πληρώσει αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη στη Βρετανία από το 2008 και σε Σουηδία και Δανία από το 2013 και έπειτα. Σύμφωνα με το Reuters, η PriceRunner είναι από τις μεγαλύτερες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών στη Σκανδιναβία, με πάνω από 3,7 προϊόντα από 22.500 καταστήματα σε 25 διαφορετικές χώρες.


Latest News

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα

H Volvo «λύνει το χειρόφρενο» των απολύσεων στις ΗΠΑ - Περικοπές 800 θέσεων εργασίας
Οι απολύσεις στη Volvo είναι η πιο πρόσφατη απάντηση από τη βιομηχανία αυτοκινήτων και φορτηγών που πλήττεται από τους δασμούς

Ντάλι (Fed): Στον «πάγο» τα επιτόκια για όσα χρειαστεί – Πότε βλέπει μειώσεις
Η Ντάλι της Fed εκτιμά ότι οι κίνδυνοι για τον πληθωρισμό είναι πιο αυξημένοι φέτος

Ταϊβάν: Φρένο στις ανοικτές πωλήσεις μετοχών εν μέσω δασμολογικής αβεβαιότητας
Η Επιτροπή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας της Ταϊβάν σημείωσε ότι οι περιορισμοί θα συνεχιστούν, χωρίς να αναφέρει πότε μπορεί να αρθούν.

Τα πρώτη κινεζικά αεροπλάνα COMAC πετούν στο Βιετνάμ
Η COMAC ήδη από το 2024 αύξησε τα σχέδια πωλήσεων και παραγωγής και εμπορεύεται το C919 εκτός Κίνας.