Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση κάνει ο πλανήτης, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (electric vehicles-EVs) να αυξάνονται σταδιακά, όπως και τα σημεία φόρτισης, ενώ το 2022 αναμένεται να πωληθούν, διεθνώς, πάνω από 6 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πέρυσι, εκτιμάται ότι πωλήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 4 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ηλεκτρικά με μπαταρία και plug-in υβριδικά). Σύμφωνα με νέα πρόβλεψη της Gartner Inc., τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ιδιωτική χρήση θα αντιπροσωπεύουν το 95% των συνολικών πωλήσεων EVs το 2022. Το υπόλοιπο θα μοιράζεται μεταξύ λεωφορείων, φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων. Σύμφωνα με τις ίδιες προβλέψεις, μέχρι το 2022, ο αριθμός των παγκόσμιων δημόσιων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι συνολικά 2 εκατ. μονάδες

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Κίνα είναι αυτή που θα πρωταγωνιστήσει το 2022 στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Η Δυτική Ευρώπη θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα EVs παγκοσμίως το 2022.

Με την κινεζική κυβέρνηση να έχει θέσει ως στόχο τα EVs να αποτελούν το 40% όλων των πωλήσεων έως το 2030 και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εγκαθιστούν νέα εργοστάσια για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Κίνα θα αντιπροσωπεύει το 46% των παγκόσμιων πωλήσεων EVs το 2022.

Παγκόσμια αγορά

Ειδικότερα, η ευρύτερη περιοχή της Κίνας θα καταλάβει την πρώτη θέση παγκοσμίως στις αποστολές ηλεκτρικών οχημάτων, με πωλήσεις 2,9 εκατ. EVs το 2022. Στο μεταξύ, η Δυτική Ευρώπη εκτιμάται ότι φέτος θα κατευθύνει στην παγκόσμια αγορά 1,9 εκατ. μονάδες το 2022, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς EVs.

“Τα σχέδια της Ε.Ε. να μειώσει τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 55% και τα φορτηγά κατά 50% έως το 2030, θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη”, σχολιάζει η Gartner.

Από την πλευρά της, η Βόρεια Αμερική αναμένεται να είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με 855.300 EVs το 2022.

Περί φόρτισης

Η Gartner προβλέπει ότι ο αριθμός των παγκόσμιων δημόσιων φορτιστών EVs θα αυξηθεί σε 2,1 εκατ. μονάδες το 2022, από 1,6 εκατ. το 2021. Για να προωθήσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να αντιμετωπίσουν διάφορους παράγοντες. Παράγοντες, όπως η μείωση της τιμής πώλησης των EVs και των μπαταριών, η ανακύκλωση των μπαταριών EVs, η προσφορά ευρύτερης επιλογής μοντέλων οχημάτων με μεγαλύτερη εμβέλεια οδήγησης και η βελτίωση των υποδομών φόρτισης.

“Επιπλέον, ένα σημαντικό ζήτημα, που πρέπει να αντιμετωπιστεί, είναι η έλλειψη διαθεσιμότητας γρήγορης φόρτισης για οικιακή και δημόσια φόρτιση. Οι πάροχοι υπηρεσιών κοινής ωφέλειας θα πρέπει να αυξήσουν τις επενδύσεις τους σε υποδομές “έξυπνων” δικτύων, για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας”, σημειώνουν οι αναλυτές. Και καταλήγουν: “Για να ανταποκριθούν στις φιλοδοξίες για την κλιματική αλλαγή, οι χώρες, που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, θα πρέπει να επανασχεδιάσουν την παραγωγή ενέργειας για να ανταποκριθούν στη μετάβαση”.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα