
Οι όγκοι του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου επιστρέφουν σταδιακά στα προ του Covid 19 επίπεδα και αναμένεται να καταγράψου άνοδο 3,4% το τρέχον έτος σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson Research Services.
Το 2021 διακινήθηκαν με πλοία 12 δισ. τόνοι εμπορευμάτων κάθε είδους, αυξημένοι κατά 3,4% τόσο σε τόνους όσο και σε τονομιλία, σε σύγκριση με το 2019 ανακτώντας παράλληλα τους 400 εκατ. τόνους φορτίων που «χάθηκαν» το 2020 εν μέσω επιπτώσεων από την πανδημία, αναφέρει στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση του ο Clarksons.
Ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος εκτιμά για το 2022 ότι το θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί περαιτέρω κατά 3,4% και 3,9% σε τονο-μίλια μεταφερόμενου φορτίου, αν και οι καταγράφονται διαφορές μεταξύ των διαφορετικών ειδών εμπορευμάτων. Ενδεικτικά το εμπόριο αργού πετρελαίου δεν έχει ανακάμψει με αποτέλεσμα να απέχει πολύ από τα προ της πανδημίας επίπεδα. Υπολογίζεται ότι το 2021 ήταν 8,9% κάτω σε σύγκριση με το 2019 ενώ το εμπόριο προϊόντων αργού υπέστη το 2021 μείωση κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2019. Μειωμένο κατά 3,5% ήτα και το εμπόριο άνθρακα. Τη χειρότερη επίδοση το 2021 σε σύγκριση με το 2019 κατέγραψε το εμπόριο αυτοκινήτων που ήταν μειωμένο κατά 12% καθώς η παραγωγή οχημάτων μειώθηκε λόγω έλλειψης ημιαγωγών.
Αντιθέτως άνοδο κατέγραψε το εμπόριο σιτηρών (9,3%) υγροποιημένου φυσικού αερίου (6,9%) containers (4,7%_) υγραερίου (6%) και σιδηρομεταλλεύματος(4,3%).


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά