Χρονιά ισχυρής ανάκαμψης με τουριστικά μεγέθη εφάμιλλα του 2019, όπου σημειώθηκαν ιστορικά ρεκόρ στις αφίξεις και τις εισπράξεις προμηνύεται το 2022 για τον ελληνικό τουρισμό.
Παράγοντες του τουρισμού προσδοκούν ότι τη φετινή χρονιά η πανδημία θα μπει σε οριστική ύφεση καθώς είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που ο Covid-19 πλήττει όλον τον κόσμο και συνιστά τη μεγαλύτερη απειλή για τα ταξίδια και τον παγκόσμιο τουρισμό.
Τα μηνύματα από το εξωτερικό και τις μεγάλες τουριστικές αγορές (Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Γαλλία, Αυστρία κ.λπ.) είναι θετικά, με το πλέον ισχυρό μήνυμα να προέρχεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο του παγκόσμιου τουριστικού οργανισμού TUI Group, Fritz Joussen.
Σε τηλεδιάσκεψη που είχε πριν από λίγες μέρες με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο επικεφαλής της TUI ανέφερε ότι φέτος θα διπλασιαστούν οι αφίξεις στην Ελλάδα μέσω του Ομίλου, σε σύγκριση με το περασμένο έτος. Κάτι που σημαίνει, ότι οι επισκέπτες που θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα μόνο μέσω της TUI, θα κινηθούν σε επίπεδα υψηλότερα του 2019, ξεπερνώντας τα 3 εκατομμύρια, έναντι 1,5 εκατ. τουριστών πέρυσι.
Διαβάστε επίσης: Με τη βαλίτσα στο χέρι και πάλι
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το ελληνικό τουριστικό προϊόν, το σίγουρο είναι πως το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα «Tάσεις και προτιμήσεις για διεθνή ταξίδια στις αγορές της Ελλάδας σε Ευρώπη και ΗΠΑ», που διενήργησε η Censuswide για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).
Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός, αφού βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών των υπό εξέταση αγορών. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η σε αυτήν της Αυστρίας.
Οι παράγοντες
Στο πλαίσιο αυτό, όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων, στόχος όλων των εμπλεκομένων στον τουρισμό, θα πρέπει να είναι η φετινή τουριστική περίοδος να ξεκινήσει γρήγορα, καθώς ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από σημαντικούς παίκτες για κάτι τέτοιο. Ωστόσο, τονίζουν, ότι και φέτος ο παράγοντας της υγειονομικής ασφάλειας θα πρωταγωνιστήσει στον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξουν οι υποψήφιοι ταξιδιώτες τις διακοπές τους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρη Τάσιο, στους παράγοντες που θα διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία των αφίξεων το 2022 στους ελληνικούς προορισμούς, πρώτη θέση έχει η υγειονομική εικόνα της Ελλάδας τους επόμενους τρεις μήνες, σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς.
«Και φέτος η υγειονομική ασφάλεια των τουριστικών προορισμών θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στις επιλογές των επισκεπτών», λέει ο κ. Τάσιος, επισημαίνοντας ότι είναι κρίσιμο οι εμβολιασμοί στην Ελλάδα να κινηθούν πιο ψηλά ακόμα και από τον μέσο όρο της Ευρώπης.
«Κάτι τέτοιο θα αποτελέσει ένα τουριστικό υγειονομικό διαβατήριο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα», υπογραμμίζει ο πρόεδρος των ξενοδόχων.
Πάντως, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), μέχρι στιγμής, μόνο το 36% των ξενοδόχων έχει υπογράψει συμβόλαια για το 2022.
Από αυτά, το 70% με τιμές ίδιες με αυτές του 2021, το 25% με τιμές αυξημένες κατά μέσο όρο 7,1% και το 6% με τιμές μειωμένες κατά 17,8%. Ταυτόχρονα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μόλις το 9,2% (924 επιχειρήσεις) των ξενοδοχείων έχει υπογράψει συμβόλαια τύπου commitment για το 2022, υποδηλώνοντας την αστάθεια που παρατηρείται στις τάσεις των κρατήσεων.
Το κρίσιμο τρίμηνο
Σε κάθε περίπτωση, οι εκπρόσωποι των ξενοδόχων επισημαίνουν ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι πολύ δύσκολο για τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, αφού έχουν ακυρωθεί εμπορικές εκθέσεις και ειδικά τα αστικού τύπου ξενοδοχεία δεν έχουν κρατήσεις, παρά μόνον ακυρώσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ιανουάριος στα ξενοδοχεία πόλης εμφανίζει πληρότητες μόλις 20%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητά τους. Aντίστοιχα, άσχημη είναι η εικόνα και για τα ξενοδοχεία του ορεινού όγκου, καθώς «με τριήμερα και τετραήμερα δεν εξασφαλίζεται η βιωσιμότητά τους», λένε χαρακτηριστικά οι ξενοδόχοι.
Latest News
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα