Νέοι παίκτες και αποκλειστικές συνεργασίες αλλάζουν το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων έχει στραφεί σε μεγάλο βαθμό στο περιεχόμενο κι ο ένας μετά τον άλλο ενισχύουν το «οπλοστάσιό» τους, σε μια αγορά που σχηματοποιείται εκ νέου μετά τη συγχώνευση Nova και Wind. Οι νέες διεθνείς πλατφόρμες που θα κάνουν την άφιξή τους μέσα στο 2022 δημιουργούν νέα δυναμική, που για πολλούς προμηνύει ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά συνδρομητικής.
Η COSMOTE TV ανακοίνωσε εχθές την αποκλειστική της συνεργασία ως το 2024 με τα BBC Studios, επεκτείνοντας τη συνεργασία με έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς και διανομείς περιεχομένου παγκοσμίως. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα απολαμβάνουν κάθε χρόνο περισσότερες από 45 ώρες νέων σειρών και νέων κύκλων σειρών σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση, ενώ θα έχουν διαθέσιμες ondemandπάνω από 400 ώρες περιεχομένου από εμβληματικές σειρές του BBC, όπως τα βραβευμένα με BAFTA «Doctor Foster» και «Call The Midwife».
Επίσης, η χώρα μας βρίσκεται στον κατάλογο των 42 χωρών όπου θα κάνει απόβαση φέτος το καλοκαίρι το Disney+, όπως ανακοίνωσε και επίσημα η Walt Disney Company πριν 20 περίπου ημέρες. Η δημοφιλής συνδρομητική πλατφόρμα, που μένει να αποκαλυφθεί πώς θα κάνει το ντεμπούτο της στη χώρα μας ως προς το κόστος αλλά και το διαθέσιμο πακέτο, δεν περιορίζεται μόνο στις ταινίες και τις σειρές της Walt Disney, αλλά φιλοξενεί και άλλες επιτυχημένες παραγωγές των Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic.
Ένας ακόμη διεθνής παίκτης θα έρθει να προστεθεί με τoHBOMax, που επίσης αναμένεται εντός του 2022, στο πλαίσιο της επέκτασης της υπηρεσίας σε 21 ευρωπαϊκές χώρες. Το τοπίο για το εάν τελικά θα ενσωματωθεί ή όχι στην Over-The-Top (OTT) συνδρομητική υπηρεσία της Vodafone, για το οποίο έχουν υπάρξει διαπραγματεύσεις με τη Warner Media, μένει να ξεκαθαρίσει το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται πως ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020 η εταιρεία διατηρεί αποκλειστική συνεργασίας με την HBO μέσω Vodafone TV. Πάντως και οι δύο παραπάνω πλατφόρμες στήνουν δικές τους βάσεις στη χώρα μας αναζητώντας και προσωπικό.
Τα μερίδια αγοράς και οι Over-The-Top υπηρεσίες
Με τις διεθνείς πλατφόρμες όπως το Netflix, το Amazon Prime Video, η Apple TV, να έχουν εισβάλλει με όχημα και την πανδημία στα ελληνικά νοικοκυριά, οι υπηρεσίες συνδρομητικού οπτικοακουστικού περιεχομένου αποτελούν ένα νέο πεδίο μάχης για τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, εκτιμάται ότι οι μεγάλες συνδρομητικές πλατφόρμες video streaming, με κυρίαρχο το Netflix, έχουν περί τους 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.
Επίσης, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), για το 2020, οι συνδρομητές υπηρεσιών περιεχομένου των τηλεπικοινωνιακών παρόχων ανήλθαν σε 1,114 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2019. Εξ αυτών, ποσοστό 72% περίπου αφορούσε δορυφορικές συνδρομές, ενώ το υπόλοιπο 28% αφορούσε συνδρομές μέσω δικτύου IP. Η αυξητική τάση στον αριθμό των συνδρομητών περιεχομένου συνοδεύεται ξεκάθαρα τα τελευταία χρόνια από τη μείωση εκείνων που συνδέονται με δορυφορικό πιάτο και την αύξηση όσων προτιμούν τις OTTυπηρεσίες. Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο του 2020 οι συνδρομητές μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν κατά 60% περισσότεροι από τον Δεκέμβριο του 2019.
Όσον αφορά στα μερίδια των παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, την πρώτη θέση στα τέλη του 2020, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΤΤ, ήταν ο ΟΤΕ κατέχοντας ένα ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 45% και 55%. Ακολουθούσαν η Forthnet (Nova) με 25%-35% της αγοράς, η Vodafone με 10%-15% και η Wind με 5%-10%.
Η εξαγορά της Forthnet από τη United Group, εκ των ηγετικών παρόχων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με 11 εκατ. πελάτες και 55 κανάλια σε 8 χώρες, δημιουργεί βεβαίως νέα δεδομένα. Η αρχική εκτίμηση επιβεβαιώθηκε με την εξαγορά και της Wind. Η εν εξελίξει ενοποίηση της Nova με τη Wind δημιουργεί έναν ισχυρό παίκτη στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, με τα σχέδια για το «πάντρεμα» των συνδρομητικών υπηρεσιών τους (EON TV και Wind Vision) να αναμένονται με ενδιαφέρον προκειμένου να ολοκληρωθεί ο εγχώριος χάρτης της συνδρομητικής.
Latest News
Eurobank: Απέκτησε τις μετοχές της Demetra Holdings
Τι αναφέρει η τράπεζα Eurobank - Η συγκεκριμένη εταιρεία συμμετοχών μεταξύ άλλων κατέχει ποσοστό 21,3% στην Ελληνική Τράπεζα
ΕΚΤΕΡ: Σύμβαση έργου 3,2 εκατ. ευρώ με το ΙΤΕ
Μετά την υπογραφή της σύμβασης το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΕΚΤΕΡ ανέρχεται στο ποσό των 123,07 εκ. ευρώ.
Πωλήσεις ρεκόρ στα 5,16 δισ. από τη Σκλαβενίτης το 2023 και άλμα κερδών
Το άλμα στην κερδοφορία της Σκλαβενίτης και η αύξηση του αριθμού των εργαζόμενων - Νέες επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ
Τα 4 ατού των ελληνικών τραπεζών που εντόπισαν οι ξένοι αναλυτές
Πώς «βαθμολογούν» τα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν οι ελληνικές τράπεζες για το τρίτο τρίμηνο - Οι τιμές στόχοι και οι συστάσεις που θέτουν
Στις 13 Νοεμβρίου η 8η Οικονομική Διάσκεψη της ΕΕΝΕ με θέμα την επαναβιομηχανοποίηση
Η ΕΕΝΕ πραγματοποιεί διάσκεψη με θέμα «Επαναβιομηχανοποίηση και Αναπτυξιακές Δεξιότητες: Χτίζοντας μια Ανταγωνιστική και Ανθεκτική Οικονομία»
METLEN Energy & Metals: Εργα 2,2 δισ. καναδικών δολαρίων δρομολογεί στην Αλμπέρτα
Η METLEN ενσωματώνει δύο ισχυρές δυνάμεις, την ενέργεια και τα μέταλλα
Alpha Bank: Χωρίς επίπτωση στα έσοδα τόκων η μείωση των επιτοκίων το 2025
Στόχο της διοίκησης της Alpha Bank είναι το ποσοστό διανομής του καθαρού αποτελέσματος να φτάσει στο 35% το 2024 και να αυξηθεί στο 50% το 2026
ΟΤΕ: Επίδοση «Α» στον δείκτη MSCI για τις ESG πρακτικές του
Ο ΟΤΕ ανήκει στο 28% των εταιρειών τηλεπικοινωνιών διεθνώς, που έλαβαν επίδοση «Α»
Στα 665,8 εκατ. τα καθαρά κέρδη της Alpha στο 9μηνο
Η διοίκηση της Alpha Bank ανέφερε ότι θα προχωρήσει σε νέα αναβάθμιση της πρόβλεψης για κέρδη ανά μετοχή στα 0,34 ευρώ
Ανεβάζει τον πήχη για το σήμα ΜΑΚΒΕΛ η Eurimac - Στόχος οι 80.000 τόνοι πωλήσεων
Μέσα από εξαγωγές, νέα προϊόντα, PL και επενδύσεις, η Eurimac ταξιδεύει το brand ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ σε όλο τον κόσμο