Νέοι παίκτες και αποκλειστικές συνεργασίες αλλάζουν το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων έχει στραφεί σε μεγάλο βαθμό στο περιεχόμενο κι ο ένας μετά τον άλλο ενισχύουν το «οπλοστάσιό» τους, σε μια αγορά που σχηματοποιείται εκ νέου μετά τη συγχώνευση Nova και Wind. Οι νέες διεθνείς πλατφόρμες που θα κάνουν την άφιξή τους μέσα στο 2022 δημιουργούν νέα δυναμική, που για πολλούς προμηνύει ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά συνδρομητικής.
Η COSMOTE TV ανακοίνωσε εχθές την αποκλειστική της συνεργασία ως το 2024 με τα BBC Studios, επεκτείνοντας τη συνεργασία με έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς και διανομείς περιεχομένου παγκοσμίως. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα απολαμβάνουν κάθε χρόνο περισσότερες από 45 ώρες νέων σειρών και νέων κύκλων σειρών σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση, ενώ θα έχουν διαθέσιμες ondemandπάνω από 400 ώρες περιεχομένου από εμβληματικές σειρές του BBC, όπως τα βραβευμένα με BAFTA «Doctor Foster» και «Call The Midwife».
Επίσης, η χώρα μας βρίσκεται στον κατάλογο των 42 χωρών όπου θα κάνει απόβαση φέτος το καλοκαίρι το Disney+, όπως ανακοίνωσε και επίσημα η Walt Disney Company πριν 20 περίπου ημέρες. Η δημοφιλής συνδρομητική πλατφόρμα, που μένει να αποκαλυφθεί πώς θα κάνει το ντεμπούτο της στη χώρα μας ως προς το κόστος αλλά και το διαθέσιμο πακέτο, δεν περιορίζεται μόνο στις ταινίες και τις σειρές της Walt Disney, αλλά φιλοξενεί και άλλες επιτυχημένες παραγωγές των Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic.
Ένας ακόμη διεθνής παίκτης θα έρθει να προστεθεί με τoHBOMax, που επίσης αναμένεται εντός του 2022, στο πλαίσιο της επέκτασης της υπηρεσίας σε 21 ευρωπαϊκές χώρες. Το τοπίο για το εάν τελικά θα ενσωματωθεί ή όχι στην Over-The-Top (OTT) συνδρομητική υπηρεσία της Vodafone, για το οποίο έχουν υπάρξει διαπραγματεύσεις με τη Warner Media, μένει να ξεκαθαρίσει το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται πως ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020 η εταιρεία διατηρεί αποκλειστική συνεργασίας με την HBO μέσω Vodafone TV. Πάντως και οι δύο παραπάνω πλατφόρμες στήνουν δικές τους βάσεις στη χώρα μας αναζητώντας και προσωπικό.
Τα μερίδια αγοράς και οι Over-The-Top υπηρεσίες
Με τις διεθνείς πλατφόρμες όπως το Netflix, το Amazon Prime Video, η Apple TV, να έχουν εισβάλλει με όχημα και την πανδημία στα ελληνικά νοικοκυριά, οι υπηρεσίες συνδρομητικού οπτικοακουστικού περιεχομένου αποτελούν ένα νέο πεδίο μάχης για τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, εκτιμάται ότι οι μεγάλες συνδρομητικές πλατφόρμες video streaming, με κυρίαρχο το Netflix, έχουν περί τους 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.
Επίσης, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), για το 2020, οι συνδρομητές υπηρεσιών περιεχομένου των τηλεπικοινωνιακών παρόχων ανήλθαν σε 1,114 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2019. Εξ αυτών, ποσοστό 72% περίπου αφορούσε δορυφορικές συνδρομές, ενώ το υπόλοιπο 28% αφορούσε συνδρομές μέσω δικτύου IP. Η αυξητική τάση στον αριθμό των συνδρομητών περιεχομένου συνοδεύεται ξεκάθαρα τα τελευταία χρόνια από τη μείωση εκείνων που συνδέονται με δορυφορικό πιάτο και την αύξηση όσων προτιμούν τις OTTυπηρεσίες. Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο του 2020 οι συνδρομητές μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν κατά 60% περισσότεροι από τον Δεκέμβριο του 2019.
Όσον αφορά στα μερίδια των παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, την πρώτη θέση στα τέλη του 2020, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΤΤ, ήταν ο ΟΤΕ κατέχοντας ένα ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 45% και 55%. Ακολουθούσαν η Forthnet (Nova) με 25%-35% της αγοράς, η Vodafone με 10%-15% και η Wind με 5%-10%.
Η εξαγορά της Forthnet από τη United Group, εκ των ηγετικών παρόχων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με 11 εκατ. πελάτες και 55 κανάλια σε 8 χώρες, δημιουργεί βεβαίως νέα δεδομένα. Η αρχική εκτίμηση επιβεβαιώθηκε με την εξαγορά και της Wind. Η εν εξελίξει ενοποίηση της Nova με τη Wind δημιουργεί έναν ισχυρό παίκτη στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, με τα σχέδια για το «πάντρεμα» των συνδρομητικών υπηρεσιών τους (EON TV και Wind Vision) να αναμένονται με ενδιαφέρον προκειμένου να ολοκληρωθεί ο εγχώριος χάρτης της συνδρομητικής.
Latest News
Παπουτσάνης: Στα 66,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024
Για το 2025, η Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών
Συνολικά 770.000 ευρώ η αποζημίωση της Επ. Ανταγωνισμού στα Βιβλιοπωλεία Φλωράς - Οι δικαστικές αποφάσεις
Ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2024 η πολυετής διαμάχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τα Βιβλιοπωλεία Φλωράς
Έκλεισε το βιβλίο προσφορών της Eurobank - Αντλεί 400 εκατ.
Η ημερομηνία λήξης του ομολόγου Tier 2 είναι το 2035, με δικαίωμα ανάκλησης το 2030
Εμβάθυνση συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ - Προοπτικές για νέες συμφωνίες σε 7 κλάδους
Η στρατηγική συνεργασία ανάμεσα σε Ελλάδα – Ισραήλ, βασικός πυλώνας σταθερότητας και ανάπτυξης στη Αν. Μεσόγειο
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple
ΕΥΔΑΠ: Στο Υπερταμείο το 11,33% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ
Το συνολικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου (άμεσα και έμμεσα) της ΕΥΔΑΠ που ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο (61,33%) δεν μεταβάλλεται
Τέλος χρόνου για το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας της ΔΥΠΑ - Δικαιούχοι και αιτήσεις για €17.000
Το νέο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ανέργων της ΔΥΠΑ δίνει έμφαση στις άνεργες γυναίκες
Πιο ανθεκτικές οι ελληνικές επιχειρήσεις σε νέες κρίσεις [γραφήματα]
Υποχώρηση της τάξης των 13 μονάδων κατέγραψε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024
Συνάντηση Μπρατάκου με Κοντογεώργη - Ο ρόλος των Επιμελητηρίων
Οι νέες προοπτικές ανάπτυξης για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Μνημόνιο συνεργασίας Pfizer με ΠΑΜΑΚ για την καινοτομία
Συν-δημιουργία μαθήματος με τίτλο «Ψηφιακή Καινοτομία και Συστήματα Μεταφοράς Τεχνολογίας» η πρώτη πρωτοποριακή δράση