Νέοι παίκτες και αποκλειστικές συνεργασίες αλλάζουν το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων έχει στραφεί σε μεγάλο βαθμό στο περιεχόμενο κι ο ένας μετά τον άλλο ενισχύουν το «οπλοστάσιό» τους, σε μια αγορά που σχηματοποιείται εκ νέου μετά τη συγχώνευση Nova και Wind. Οι νέες διεθνείς πλατφόρμες που θα κάνουν την άφιξή τους μέσα στο 2022 δημιουργούν νέα δυναμική, που για πολλούς προμηνύει ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά συνδρομητικής.
Η COSMOTE TV ανακοίνωσε εχθές την αποκλειστική της συνεργασία ως το 2024 με τα BBC Studios, επεκτείνοντας τη συνεργασία με έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς και διανομείς περιεχομένου παγκοσμίως. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα απολαμβάνουν κάθε χρόνο περισσότερες από 45 ώρες νέων σειρών και νέων κύκλων σειρών σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση, ενώ θα έχουν διαθέσιμες ondemandπάνω από 400 ώρες περιεχομένου από εμβληματικές σειρές του BBC, όπως τα βραβευμένα με BAFTA «Doctor Foster» και «Call The Midwife».
Επίσης, η χώρα μας βρίσκεται στον κατάλογο των 42 χωρών όπου θα κάνει απόβαση φέτος το καλοκαίρι το Disney+, όπως ανακοίνωσε και επίσημα η Walt Disney Company πριν 20 περίπου ημέρες. Η δημοφιλής συνδρομητική πλατφόρμα, που μένει να αποκαλυφθεί πώς θα κάνει το ντεμπούτο της στη χώρα μας ως προς το κόστος αλλά και το διαθέσιμο πακέτο, δεν περιορίζεται μόνο στις ταινίες και τις σειρές της Walt Disney, αλλά φιλοξενεί και άλλες επιτυχημένες παραγωγές των Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic.
Ένας ακόμη διεθνής παίκτης θα έρθει να προστεθεί με τoHBOMax, που επίσης αναμένεται εντός του 2022, στο πλαίσιο της επέκτασης της υπηρεσίας σε 21 ευρωπαϊκές χώρες. Το τοπίο για το εάν τελικά θα ενσωματωθεί ή όχι στην Over-The-Top (OTT) συνδρομητική υπηρεσία της Vodafone, για το οποίο έχουν υπάρξει διαπραγματεύσεις με τη Warner Media, μένει να ξεκαθαρίσει το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται πως ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020 η εταιρεία διατηρεί αποκλειστική συνεργασίας με την HBO μέσω Vodafone TV. Πάντως και οι δύο παραπάνω πλατφόρμες στήνουν δικές τους βάσεις στη χώρα μας αναζητώντας και προσωπικό.
Τα μερίδια αγοράς και οι Over-The-Top υπηρεσίες
Με τις διεθνείς πλατφόρμες όπως το Netflix, το Amazon Prime Video, η Apple TV, να έχουν εισβάλλει με όχημα και την πανδημία στα ελληνικά νοικοκυριά, οι υπηρεσίες συνδρομητικού οπτικοακουστικού περιεχομένου αποτελούν ένα νέο πεδίο μάχης για τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, εκτιμάται ότι οι μεγάλες συνδρομητικές πλατφόρμες video streaming, με κυρίαρχο το Netflix, έχουν περί τους 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.
Επίσης, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), για το 2020, οι συνδρομητές υπηρεσιών περιεχομένου των τηλεπικοινωνιακών παρόχων ανήλθαν σε 1,114 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2019. Εξ αυτών, ποσοστό 72% περίπου αφορούσε δορυφορικές συνδρομές, ενώ το υπόλοιπο 28% αφορούσε συνδρομές μέσω δικτύου IP. Η αυξητική τάση στον αριθμό των συνδρομητών περιεχομένου συνοδεύεται ξεκάθαρα τα τελευταία χρόνια από τη μείωση εκείνων που συνδέονται με δορυφορικό πιάτο και την αύξηση όσων προτιμούν τις OTTυπηρεσίες. Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο του 2020 οι συνδρομητές μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν κατά 60% περισσότεροι από τον Δεκέμβριο του 2019.
Όσον αφορά στα μερίδια των παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, την πρώτη θέση στα τέλη του 2020, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΤΤ, ήταν ο ΟΤΕ κατέχοντας ένα ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 45% και 55%. Ακολουθούσαν η Forthnet (Nova) με 25%-35% της αγοράς, η Vodafone με 10%-15% και η Wind με 5%-10%.
Η εξαγορά της Forthnet από τη United Group, εκ των ηγετικών παρόχων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με 11 εκατ. πελάτες και 55 κανάλια σε 8 χώρες, δημιουργεί βεβαίως νέα δεδομένα. Η αρχική εκτίμηση επιβεβαιώθηκε με την εξαγορά και της Wind. Η εν εξελίξει ενοποίηση της Nova με τη Wind δημιουργεί έναν ισχυρό παίκτη στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, με τα σχέδια για το «πάντρεμα» των συνδρομητικών υπηρεσιών τους (EON TV και Wind Vision) να αναμένονται με ενδιαφέρον προκειμένου να ολοκληρωθεί ο εγχώριος χάρτης της συνδρομητικής.
Latest News
Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF
Η ανάδειξη της DBC Diadikasia επιβράβευσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία, τιμώντας την ως μία από τις εταιρείες που σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της αγοράς.
Ολοκληρώθηκε η πρωτοβουλία του ΣΕΒ «Skills4Jobs» στη Θράκη
Δημιουργήθηκε, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του ΣΕΒ «Skills4Jobs» ένα οικοσύστημα τεχνικής κατάρτισης – απασχόλησης προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επιχειρήσεων της περιοχής
Για τον σχεδιασμό «πράσινης» φορολογικής πολιτικής - Πώς η ΕΥ στηρίζει το Υπουργείο Οικονομικών
Οι βασικοί στόχοι του έργου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη προτάσεων για μία πράσινη φορολογική πολιτική
Σε Premia, Dimand και ΕBRD 460 ακίνητα του Skyline – Πώς θα αξιοποιηθούν
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης συναλλαγής χαρτοφυλακίου ακινήτων που πραγματοποιήθηκε υπό όρους ανοιχτής αγοράς στην Ελλάδα τα τελευταία έτη
ΑΔΜΗΕ: Έως το 2028 παραμένει CEO ο Μάνος Μανουσάκης - Επιβεβαίωση ΟΤ
Ο Μάνος Μανουσάκης βρίσκεται αδιαλείπτως στη θέση του προέδρου και CEO του ΑΔΜΗΕ από τον Ιούνιο του 2017.
Με 55% η Dimand στην κοινοπραξία για το Skyline - Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από την Alpha Bank
Για τη Dimand η συναλλαγή σηματοδοτεί μία στρατηγική διεύρυνση του αντικειμένου της ανάπτυξης και μεταβίβασης επενδυτικών ακινήτων
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Στο 84,78% το ποσοστό της Masdar
Απέκτησε 16.984.573 κοινές ονομαστικές μετοχές με τίμημα 20 ευρώ ανά μετοχή
Δυναμική ανάπτυξη και το 2025 προβλέπει η Theon - Έως 430 εκατ. τα έσοδα
Το υψηλό περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) αναμένεται να διατηρηθεί σύμφωνα με τον στόχο του 24-26%
Τα αδέλφια Αναστασίου (Cavino) θέλουν να φτιάξουν τον εθνικό πρωταθλητή στο κρασί – Έρχονται δύο νέες εξαγορές
Οι στόχοι των Γιάννη και Θεόδωρου Αναστασίου – Οι νέες εξαγορές και οι συνεργασίες – Πώς η Cavino έγινε ο... Σκλαβενίτης των κρασιών
Οι βαλκανικές περιπέτειες του Νίκου Βερόπουλου - Τι λέει ο επιχειρηματίας στον ΟΤ
Ο Νίκος Βερόπουλος μιλάει στον ΟΤ για την απόφαση να επενδύσει στην βαλκανική αγορά