![Digital ψηφίζει το 30% των πελατών στις τράπεζες και μετά την πανδημία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/credit-card-g9610cd5a8_1920.jpg)
Σχεδόν 3 στους 10 Έλληνες (28,9%) θα σταματήσουν να επισκέπτονται φυσικά καταστήματα τραπεζών, καθώς χρησιμοποιούν αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες, ενώ μόλις ένα 8,5% δηλώνει ότι θα επιστρέψει στις δια ζώσης υπηρεσίες.
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα έρευνας της SAS, η οποία κάνει λόγο για στροφή των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον, τάση που ενισχύθηκε σημαντικά μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης.
Κι αυτό διότι η προσαρμογή και εξοικείωση των καταναλωτών με τις ψηφιακές υπηρεσίες αποτέλεσε μονόδρομο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από το 15% των πελατών των τραπεζών δήλωσαν ότι το χρησιμοποιήσαν για πρώτη φορά κάποια διαδικτυακή υπηρεσία για τις τραπεζικές τους συναλλαγές.
Από την άλλη, μοιρασμένες είναι οι απόψεις για την τραπεζική εμπειρία πελάτη. Με δεδομένο ότι η στροφή προς τις ψηφιακές υπηρεσίες είναι κάθε άλλο παρά προσωρινή, η έρευνα δείχνει ότι οι τράπεζες έχουν καταβάλλει προσπάθειες για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.
Ωστόσο, στην Ελλάδα, το 20% των χρηστών βρίσκει ότι το customer experience έχει επιδεινωθεί μετά την πανδημία. Από την άλλη, υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 24,5% που θεωρεί ότι η διαδικασία των συναλλαγών έγινε ευκολότερη και γρηγορότερη.
Η αλήθεια είναι ότι ο πήχης για την εμπειρία πελάτη έχει ανέβει πολύ ψηλά για τους τραπεζικούς οργανισμούς – και όχι μόνο.
Η έρευνα της SAS καταδεικνύει ότι οι μισοί Έλληνες επιλέγουν να αλλάξουν εταιρεία ανάμεσα στο 3ο και 5ο περιστατικό κακής εξυπηρέτησης ή λάθους από πλευράς της εταιρείας, ενώ 4 στους 10 θα αναζητήσουν καινούρια εταιρεία από το πρώτο ή το δεύτερο κιόλας λάθος.
Συνεπώς προκύπτει ότι οι τράπεζες που δίνουν τη δέουσα προσοχή στην εμπειρία του πελάτη έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να ξεχωρίσουν και να προτιμηθούν από τους πελάτες τους, σε αντίθεση με όσες δεν καταφέρουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και οι οποίες διατρέχουν τον κίνδυνο απωλειών στο πελατολόγιο τους
Τα προσωπικά δεδομένα
Όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα, οι περισσότεροι Έλληνες (38,2%) δηλώνουν ότι δεν έχει αλλάξει κάτι ως προς την προθυμία τους να τα μοιράζονται σε τραπεζικές συναλλαγές, ηλεκτρονικές και μη, ενώ το 11,9% εμφανίζει γενικά μεγαλύτερη προθυμία να παραχωρήσει τα προσωπικά του δεδομένα.
Το 14% εμφανίζεται πρόθυμο να μοιραστεί προσωπικά δεδομένα με τις τράπεζες εάν αυτό οδηγήσει σε συνολικά καλύτερη εμπειρία πελάτη, ενώ το 12,4% «απαιτεί» άμεση επιβράβευση για τα προσωπικά του δεδομένα, όπως για παράδειγμα πόντους επιβράβευσης, εκπτώσεις, εξατομικευμένες προσφορές.
Στον αντίποδα, υπάρχει κι ένα ποσοστό της τάξεως του 10%, το οποίο δηλώνει απρόθυμο να κοινοποιήσει τα προσωπικά του δεδομένα αν δεν είναι ξεκάθαρος ο λόγος και ο τρόπος που αυτά θα χρησιμοποιηθούν.
Θα πρέπει λοιπόν οι τράπεζες να είναι σε θέση να αποδεικνύουν πώς χρησιμοποιούν τα δεδομένα των πελατών τους για να βελτιώσουν το customer experience, κάνοντας τους να νιώσουν πιο ασφαλείς και ενθαρρύνοντάς τους να μοιραστούν ακόμη περισσότερα προσωπικά δεδομένα.
Όσο αυξάνεται η εμπιστοσύνη μέσα από την προσεκτική διαχείριση των δεδομένων και το άριστο επίπεδο εξατομίκευσης των υπηρεσιών, τόσο θα αυξάνονται και τα οφέλη που έχουν να αποκομίσουν οι τράπεζες από τα προσωπικά δεδομένα, ώστε να δημιουργήσουν καλύτερες και πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες, που θα ικανοποιήσουν πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες των πελατών τους.
Σύμφωνα με την SAS, η πανδημία όξυνε τα αντανακλαστικά των Ελλήνων απέναντι στα κρούσματα ψηφιακής απάτης, με το 50% να δηλώνει πιο προσεκτικό στις ψηφιακές συναλλαγές του. Ακόμη, ένα 17,2% δηλώνει ότι έχει παρατηρήσει αύξηση των ύποπτων μηνυμάτων το τελευταίο διάστημα.
Ο τραπεζικός πελάτης σήμερα επιδιώκει εξατομικευμένη προσέγγιση, σε (σχεδόν) πραγματικό χρόνο. Η υιοθέτηση των κατάλληλων τεχνολογιών analytics καθιστά εφικτό για τις τράπεζες να προσφέρουν πάντα στους πελάτες τους την καλύτερη δυνατή επιλογή και να ανταποκρίνονται σε πραγματικό χρόνο στις ανάγκες τους.
Επίσης, οι τεχνολογίες advanced analytics επιτρέπουν στις τράπεζες να προφυλάσσουν τους πελάτες τους από περιστατικά ψηφιακής απάτης, χωρίς ‘εκπτώσεις’ στην εμπειρία πελάτη και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Piraeus WealthAdvisor: Νέα υπηρεσία της Πειραιώς για προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/PIRAEUS-600x338.jpg)
Piraeus WealthAdvisor: Νέα υπηρεσία της Πειραιώς για προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές
Η υπηρεσία βασίζεται σε μια υπολογιστικά ισχυρή robo-for-advisors πλατφόρμα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες των Private Bankers της Τράπεζας και των πελατών
![Υπερταμείο: Κι επίσημα ο Ιωάννης Παπαχρήστου νέος διευθύνων σύμβουλος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_papachrystou_giannis-600x352.png)
Κι επίσημα ο Ιωάννης Παπαχρήστου νέος CEO στο Υπερταμείο
Το Υπερταμείο ανακοίνωσε το διορισμό του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου
![Payzy pro με payzy POS: Λύση μετατρέπει το κινητό σε τερματικό συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PAYZY-PRO-POS-600x338.png)
Payzy pro με payzy POS: Λύση μετατρέπει το κινητό σε τερματικό συναλλαγών
Η λύση της COSMOTE Payments προσφέρεται χωρίς κόστος απόκτησης και συντήρησης εξοπλισμού, χωρίς δέσμευση συμβολαίου και με δυνατότητα μηδενισμού της προμήθειας συναλλαγών
![Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Συνεχίζει την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Ηλεκτροκίνητα-οχήματα-μεταφοράς-τσιμέντου-Ομίλου-ΗΡΑΚΛΗΣ-2-600x400.jpg)
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου
![Palowise: Συνεργασία με τον διεθνούς φήμης σύμβουλο επικοινωνίας Ajay Kharι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Φωτογραφία-1_Παναγιώτης-Τσαντίλας_Founder-CEO-Palowise_01-600x419.jpg)
Palowise: Συνεργασία με τον διεθνούς φήμης σύμβουλο επικοινωνίας Ajay Kharι
Η Palowise ανακοίνωσε και επίσημα τη συνεργασία της με τον διεθνούς φήμης στρατηγικό σύμβουλο σε θέματα επικοινωνίας και marketing, Ajay Kharι
![HELLENiQ ENERGY: Πρότυπο Κέντρο Αριστείας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και την Ενέργεια με το Alba Graduate Business School](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1_-1-600x399.jpg)
HELLENiQ ENERGY: Πρότυπο Κέντρο Αριστείας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και την Ενέργεια με το Alba Graduate Business School
H ΗELLENiQ ENERGY στοχεύει να προωθήσει την καινοτομία, την επιστημονική έρευνα και την επιμόρφωση στον κλάδο της ενέργειας
![KPMG: Οι CEO του τραπεζικού κλάδου ποντάρουν στις αναδυόμενες τεχνολογίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ceos3-600x352.png)
Στις αναδυόμενες τεχνολογίες ποντάρουν οι CEO των τραπεζών - Τι δείχνει έρευνα της KPMG
Σύμφωνα με το «CEO Outlook» της KPMG το 66% των CEO του τραπεζικού κλάδου εκφράζει αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου
![Attica Bank: Ολοκλήρωση των τιτλοποιήσεων «Domus» και «Rhodium»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/attica-bank-600x400.jpg)
Attica Bank: Ολοκλήρωση των τιτλοποιήσεων «Domus» και «Rhodium»
Οι τιτλοποιήσεις χαρτοφυλακίων μη-εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων της Attica Bank ήταν συνολικής λογιστικής αξίας περίπου €3.7 δισ
![PepsiCo Hellas: Για 3η συνεχή χρονιά στην έκθεση HORECA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pepsi_horeca2024-600x399.jpg)
PepsiCo Hellas: Για 3η συνεχή χρονιά στην έκθεση HORECA
Όλα τα γνωστά brands θα δώσουν το «παρών» για ακόμη μια χρονιά, στο περίπτερο της PepsiCo Hellas, στο πλαίσιο της HORECA 2025
![Fourlis: Ολοκλήρωσε την ιδιωτική τοποθέτηση μετοχών της Trade Estates](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/vasilis-fourlis-600x405.jpg)
Ορόσημο για την Fourlis το placement στην Trade Estates - Τι δήλωσε ο Βασίλης Φουρλής
Υπήρξε τοποθέτηση του 16% του μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates, ποσοστό που ξεπερνά το απαιτούμενο 13,4%, με αποτέλεσμα τη μείωση της συμμετοχής του ομίλου Fourlis κάτω από το 50%