Χαράτσι» έως και 3.000 ευρώ περιμένει τους ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τη Δευτέρα 7/2 στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η καταβολή περιβαλλοντικού τέλους 3.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4, ενώ περιβαλλοντικό τέλος ύψους 1.000 ευρώ θα πληρώσουν όσοι διαθέτουν εισαγόμενα οχήματα και που πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων της Ευρώπης, Euro 5a και Εuro 5b. Ουσιαστικά αφορά αυτοκίνητα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014, δηλαδή αφορά οχήματα με ηλικίες από οκτώ έως και 10 ετών.
Το νέο «χαράτσι» αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους (βαν, μικρά επαγγελματικά κ.ά.). Οπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, Κώστας Κυράτσος, η συγκεκριμένη αγορά αγγίζει δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, που στρέφονται στην εισαγωγή μεταχειρισμένου μοντέλου και η οποία δείχνει να έχει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Μόνο το 2021 οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν ξεπεράσει τις 50.000 μονάδες (ο βασικότερος λόγος είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων, με πολλούς ιδιοκτήτες να στρέφονται στην εισαγωγή μεταχειρισμένων).
Ποια απαλλάσσονται
Από το περιβαλλοντικό τέλος απαλλάσσονται τα οχήματα που ήδη έχουν δήλωση άφιξης (ΔΑΟ) ή δηλωτικά εισαγωγής, πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας. Επίσης, εξαιρούνται τα ιστορικά οχήματα, ηλικίας 30+ ετών. Συγκεκριμένα, από το περιβαλλοντικό τέλος εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με ιστορικές πινακίδες, τα οποία προορίζονται για κυκλοφορία σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές ή εκδηλώσεις, που αφορούν αγώνες ιστορικών οχημάτων κ.ά.
Τέλος τα… σαπάκια
Εξίσου σημαντικό, είναι ότι πλέον απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που τηρούν τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 1, 2 και 3. Αυτό σημαίνει, ότι αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας – που μπορεί να είναι και άνω των 20 – 25 ετών – και εφόσον δεν υπάγονται στις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων της Ευρώπης ή δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές του άνθρακα, τότε, τα συγκεκριμένα οχήματα δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν.
Πάντως, τα μέλη του ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) έχουν τονίσει επανειλημμένα ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων εισαγωγής παραμένουν αυξημένες εξαιτίας και του άδικου τρόπου φορολόγησης που συντελείται στην Ελλάδα. Οπως έχουν αναφέρει και στο παρελθόν, τα συγκεκριμένα «χαράτσια» αντιτίθεται στους νόμους της Κομισιόν, με την τελευταία να έχει προειδοποιήσει τη χώρα μας ότι πρέπει να εναρμονίσει τους φόρους των μεταχειρισμένων με αυτές που ισχύουν και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, διαφορετικά θα επιβληθούν βαριά πρόστιμα. Το περιβαλλοντικό τέλος είναι επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, το οποίο ισχύει τόσο για τα καινούργια όσο και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας