![ΕΕ: Πρόστιμο στην Ελλάδα για το «πράσινο χαράτσι» στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/200108155740_used-on-truck-1.jpg)
Αντιμέτωπη με ευρωπαϊκό πρόστιμο κινδυνεύει να βρεθεί η Ελλάδα, εξαιτίας του περιβαλλοντικού τέλους έως 3.000 ευρώ που επιβάλλει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Το νέο «χαράτσι» αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.
Για το θέμα, η χώρα μας έχει ήδη λάβει σχετική προειδοποιητική επιστολή από την Κομισιόν, η οποία αποτελεί στάδιο πριν την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ύστερα από την προσφυγή στην Επιτροπή του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ), σχετικά με την επιβολή διαφορετικών όρων στις πωλήσεις εγχώριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος, μάλιστα, μπορεί να παραλειφθεί το στάδιο της παραπομπής και να επιβληθεί απευθείας πρόστιμο στη χώρα μας, επειδή υπάρχει δεδικασμένο.
ΣΥΡΙΖΑ: Κάνετε deal με τους μεγαλοεισαγωγείς εις βάρος των πολιτών
Για συμφωνία «επ’ ωφελεία των εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων εις βάρος των πολιτών, των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων και της αγοράς, με μανδύα φιλοπεριβαλλοντικής διάταξης», κατηγόρησε την κυβέρνηση ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στη Βουλή.
«Θα γίνει μάλλον πράξη κι αυτό που θέλει ο κ. Σκυλακάκης, να μην έχουν οι φτωχοί αυτοκίνητο. Θα το πετύχετε μάλλον. Βάζοντας χαράτσια και κάνοντας ένα μεγάλο deal με εισαγωγείς αυτοκινήτων, οδηγείτε τους καταναλωτές προς τα ακριβά αυτοκίνητα και επιβάλλετε χαράτσι στη μεσαία και μικρή οικογένεια, διότι θέλετε να επιβαρύνετε όλο το κοινωνικό σύνολο και να μαζέψετε λεφτά, τα οποία θα πάνε μετά, πιθανά, για τη χρηματοδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που μπορούν να πάρουν όμως μόνο όσοι έχουν μεγάλο εισόδημα», σημείωσε ο κ. Φάμελλος.
Προσέθεσε ότι η επίκληση της προστασίας του περιβάλλοντος είναι ψευδεπίγραφη, αναφέροντας: «Αν το κάνετε προς όφελος του περιβάλλοντος, γιατί δεν το εφαρμόζετε και στην ελληνική αγορά, στα εσωτερικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα; Για να ανέβουν οι τιμές στην εσωτερική αγορά και να ενισχυθούν οι εισαγωγείς καινούργιων και μεγάλων αυτοκινήτων».
Τόνισε μάλιστα ότι, με τον τρόπο αυτό και την απειλή του κόστους, η μικρή και μεσαία οικογένεια θα υποχρεωθεί να κρατήσει το παλιό ρυπογόνο όχημα.
«Δεν αποσύρονται αυτοκίνητα. Θα μείνουν όλα αυτά. Σε 5 εκατομμύρια υπολογίζονται περίπου τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα. Θα μείνουν στην κυκλοφορία, θα μείνουν στις πόλεις, γιατί δεν εφαρμόζετε κανένα εργαλείο απόσυρσης, ούτε ενίσχυσης της αγοράς ή της ανανέωσης με ένα λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο και με αυτό τον τρόπο έχετε δυναμιτίσει και το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης, η οποία δούλεψε μόνο στα ποδήλατα», προσέθεσε.
Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για αλλοίωση του ανταγωνισμού, ενώ υπογράμμισε ότι, εκτός των εμπόρων αυτοκινήτων, τους κινδύνους που απορρέουν από αυτή την τροπολογία επισημαίνει και ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης, ο οποίος σε έγγραφό του σημειώνει ότι η υπό ψήφιση διάταξη «θα επιφέρει αναστάτωση στην αγορά, αδικαιολόγητη και υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση σε ασθενείς οικονομικά επαγγελματικές ομάδες, αγρότες μικροπωλητές, αυτοαπασχολούμενους», που δεν θα βρίσκουν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο, λίγο πιο καινούργιο και λιγότερο ρυπογόνο. Προειδοποιούν μάλιστα ότι «θα οδηγήσει τελικά μετά βεβαιότητος στην επιβολή κυρώσεων στο ελληνικό κράτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Σφοδρές αντιδράσεις από τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Για «τροπολογία – σοκ», που ρίχνει στον Καιάδα τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας.
Καταγγέλλει την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας το βράδυ της Δευτέρας, προσθέτοντας πως «η fast track ψήφισή της θα έχει ως άμεση συνέπεια όσα χιλιάδες ήδη, μέχρι σήμερα, νομίμως αγορασμένα αυτοκίνητα βρίσκονται στο εξωτερικό, να κληθούν τώρα – εκ των υστέρων – να πληρώσουν 1.000 ευρώ επιπλέον χαράτσι, αφού δεν υπάρχει πιθανότητα να προλάβουν να έρθουν και να δηλωθούν στα Ελληνικά Τελωνεία πριν τη δημοσίευση του ΦΕΚ».
Κατηγορεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος ότι επιχειρεί να εξοντώσει έναν ολόκληρο κλάδο επιχειρηματιών, «στο βωμό γνωστών κύκλων συμφερόντων».
Και επισημαίνει ότι ο Σύνδεσμος ενημέρωσε άμεσα την Κομισιόν για τη νέα εξέλιξη, ενώ προειδοποιεί ότι, στο τέλος, τον λογαριασμό από ένα επικείμενο υπέρογκο πρόστιμο, θα κληθούν να πληρώσουν ξανά οι πολίτες, καθώς δημιουργούνται συνθήκες μονοπωλίου: «Η κυβέρνηση, δια των μέτρων αυτών και της πολιτικής της, διασφαλίζει καθεστώς σχεδόν μονοπωλιακής αγοράς στους εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων, δηλαδή στους γνωστούς κύκλους συμφερόντων».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard