![ΕΕ: Πρόστιμο στην Ελλάδα για το «πράσινο χαράτσι» στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/200108155740_used-on-truck-1.jpg)
Αντιμέτωπη με ευρωπαϊκό πρόστιμο κινδυνεύει να βρεθεί η Ελλάδα, εξαιτίας του περιβαλλοντικού τέλους έως 3.000 ευρώ που επιβάλλει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Το νέο «χαράτσι» αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.
Για το θέμα, η χώρα μας έχει ήδη λάβει σχετική προειδοποιητική επιστολή από την Κομισιόν, η οποία αποτελεί στάδιο πριν την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ύστερα από την προσφυγή στην Επιτροπή του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ), σχετικά με την επιβολή διαφορετικών όρων στις πωλήσεις εγχώριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος, μάλιστα, μπορεί να παραλειφθεί το στάδιο της παραπομπής και να επιβληθεί απευθείας πρόστιμο στη χώρα μας, επειδή υπάρχει δεδικασμένο.
ΣΥΡΙΖΑ: Κάνετε deal με τους μεγαλοεισαγωγείς εις βάρος των πολιτών
Για συμφωνία «επ’ ωφελεία των εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων εις βάρος των πολιτών, των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων και της αγοράς, με μανδύα φιλοπεριβαλλοντικής διάταξης», κατηγόρησε την κυβέρνηση ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στη Βουλή.
«Θα γίνει μάλλον πράξη κι αυτό που θέλει ο κ. Σκυλακάκης, να μην έχουν οι φτωχοί αυτοκίνητο. Θα το πετύχετε μάλλον. Βάζοντας χαράτσια και κάνοντας ένα μεγάλο deal με εισαγωγείς αυτοκινήτων, οδηγείτε τους καταναλωτές προς τα ακριβά αυτοκίνητα και επιβάλλετε χαράτσι στη μεσαία και μικρή οικογένεια, διότι θέλετε να επιβαρύνετε όλο το κοινωνικό σύνολο και να μαζέψετε λεφτά, τα οποία θα πάνε μετά, πιθανά, για τη χρηματοδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που μπορούν να πάρουν όμως μόνο όσοι έχουν μεγάλο εισόδημα», σημείωσε ο κ. Φάμελλος.
Προσέθεσε ότι η επίκληση της προστασίας του περιβάλλοντος είναι ψευδεπίγραφη, αναφέροντας: «Αν το κάνετε προς όφελος του περιβάλλοντος, γιατί δεν το εφαρμόζετε και στην ελληνική αγορά, στα εσωτερικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα; Για να ανέβουν οι τιμές στην εσωτερική αγορά και να ενισχυθούν οι εισαγωγείς καινούργιων και μεγάλων αυτοκινήτων».
Τόνισε μάλιστα ότι, με τον τρόπο αυτό και την απειλή του κόστους, η μικρή και μεσαία οικογένεια θα υποχρεωθεί να κρατήσει το παλιό ρυπογόνο όχημα.
«Δεν αποσύρονται αυτοκίνητα. Θα μείνουν όλα αυτά. Σε 5 εκατομμύρια υπολογίζονται περίπου τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα. Θα μείνουν στην κυκλοφορία, θα μείνουν στις πόλεις, γιατί δεν εφαρμόζετε κανένα εργαλείο απόσυρσης, ούτε ενίσχυσης της αγοράς ή της ανανέωσης με ένα λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο και με αυτό τον τρόπο έχετε δυναμιτίσει και το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης, η οποία δούλεψε μόνο στα ποδήλατα», προσέθεσε.
Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για αλλοίωση του ανταγωνισμού, ενώ υπογράμμισε ότι, εκτός των εμπόρων αυτοκινήτων, τους κινδύνους που απορρέουν από αυτή την τροπολογία επισημαίνει και ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης, ο οποίος σε έγγραφό του σημειώνει ότι η υπό ψήφιση διάταξη «θα επιφέρει αναστάτωση στην αγορά, αδικαιολόγητη και υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση σε ασθενείς οικονομικά επαγγελματικές ομάδες, αγρότες μικροπωλητές, αυτοαπασχολούμενους», που δεν θα βρίσκουν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο, λίγο πιο καινούργιο και λιγότερο ρυπογόνο. Προειδοποιούν μάλιστα ότι «θα οδηγήσει τελικά μετά βεβαιότητος στην επιβολή κυρώσεων στο ελληνικό κράτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Σφοδρές αντιδράσεις από τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Για «τροπολογία – σοκ», που ρίχνει στον Καιάδα τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας.
Καταγγέλλει την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας το βράδυ της Δευτέρας, προσθέτοντας πως «η fast track ψήφισή της θα έχει ως άμεση συνέπεια όσα χιλιάδες ήδη, μέχρι σήμερα, νομίμως αγορασμένα αυτοκίνητα βρίσκονται στο εξωτερικό, να κληθούν τώρα – εκ των υστέρων – να πληρώσουν 1.000 ευρώ επιπλέον χαράτσι, αφού δεν υπάρχει πιθανότητα να προλάβουν να έρθουν και να δηλωθούν στα Ελληνικά Τελωνεία πριν τη δημοσίευση του ΦΕΚ».
Κατηγορεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος ότι επιχειρεί να εξοντώσει έναν ολόκληρο κλάδο επιχειρηματιών, «στο βωμό γνωστών κύκλων συμφερόντων».
Και επισημαίνει ότι ο Σύνδεσμος ενημέρωσε άμεσα την Κομισιόν για τη νέα εξέλιξη, ενώ προειδοποιεί ότι, στο τέλος, τον λογαριασμό από ένα επικείμενο υπέρογκο πρόστιμο, θα κληθούν να πληρώσουν ξανά οι πολίτες, καθώς δημιουργούνται συνθήκες μονοπωλίου: «Η κυβέρνηση, δια των μέτρων αυτών και της πολιτικής της, διασφαλίζει καθεστώς σχεδόν μονοπωλιακής αγοράς στους εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων, δηλαδή στους γνωστούς κύκλους συμφερόντων».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης