Αντιμέτωπη με ευρωπαϊκό πρόστιμο κινδυνεύει να βρεθεί η Ελλάδα, εξαιτίας του περιβαλλοντικού τέλους έως 3.000 ευρώ που επιβάλλει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Το νέο «χαράτσι» αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.
Για το θέμα, η χώρα μας έχει ήδη λάβει σχετική προειδοποιητική επιστολή από την Κομισιόν, η οποία αποτελεί στάδιο πριν την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ύστερα από την προσφυγή στην Επιτροπή του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ), σχετικά με την επιβολή διαφορετικών όρων στις πωλήσεις εγχώριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος, μάλιστα, μπορεί να παραλειφθεί το στάδιο της παραπομπής και να επιβληθεί απευθείας πρόστιμο στη χώρα μας, επειδή υπάρχει δεδικασμένο.
ΣΥΡΙΖΑ: Κάνετε deal με τους μεγαλοεισαγωγείς εις βάρος των πολιτών
Για συμφωνία «επ’ ωφελεία των εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων εις βάρος των πολιτών, των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων και της αγοράς, με μανδύα φιλοπεριβαλλοντικής διάταξης», κατηγόρησε την κυβέρνηση ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στη Βουλή.
«Θα γίνει μάλλον πράξη κι αυτό που θέλει ο κ. Σκυλακάκης, να μην έχουν οι φτωχοί αυτοκίνητο. Θα το πετύχετε μάλλον. Βάζοντας χαράτσια και κάνοντας ένα μεγάλο deal με εισαγωγείς αυτοκινήτων, οδηγείτε τους καταναλωτές προς τα ακριβά αυτοκίνητα και επιβάλλετε χαράτσι στη μεσαία και μικρή οικογένεια, διότι θέλετε να επιβαρύνετε όλο το κοινωνικό σύνολο και να μαζέψετε λεφτά, τα οποία θα πάνε μετά, πιθανά, για τη χρηματοδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που μπορούν να πάρουν όμως μόνο όσοι έχουν μεγάλο εισόδημα», σημείωσε ο κ. Φάμελλος.
Προσέθεσε ότι η επίκληση της προστασίας του περιβάλλοντος είναι ψευδεπίγραφη, αναφέροντας: «Αν το κάνετε προς όφελος του περιβάλλοντος, γιατί δεν το εφαρμόζετε και στην ελληνική αγορά, στα εσωτερικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα; Για να ανέβουν οι τιμές στην εσωτερική αγορά και να ενισχυθούν οι εισαγωγείς καινούργιων και μεγάλων αυτοκινήτων».
Τόνισε μάλιστα ότι, με τον τρόπο αυτό και την απειλή του κόστους, η μικρή και μεσαία οικογένεια θα υποχρεωθεί να κρατήσει το παλιό ρυπογόνο όχημα.
«Δεν αποσύρονται αυτοκίνητα. Θα μείνουν όλα αυτά. Σε 5 εκατομμύρια υπολογίζονται περίπου τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα. Θα μείνουν στην κυκλοφορία, θα μείνουν στις πόλεις, γιατί δεν εφαρμόζετε κανένα εργαλείο απόσυρσης, ούτε ενίσχυσης της αγοράς ή της ανανέωσης με ένα λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο και με αυτό τον τρόπο έχετε δυναμιτίσει και το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης, η οποία δούλεψε μόνο στα ποδήλατα», προσέθεσε.
Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για αλλοίωση του ανταγωνισμού, ενώ υπογράμμισε ότι, εκτός των εμπόρων αυτοκινήτων, τους κινδύνους που απορρέουν από αυτή την τροπολογία επισημαίνει και ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης, ο οποίος σε έγγραφό του σημειώνει ότι η υπό ψήφιση διάταξη «θα επιφέρει αναστάτωση στην αγορά, αδικαιολόγητη και υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση σε ασθενείς οικονομικά επαγγελματικές ομάδες, αγρότες μικροπωλητές, αυτοαπασχολούμενους», που δεν θα βρίσκουν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο, λίγο πιο καινούργιο και λιγότερο ρυπογόνο. Προειδοποιούν μάλιστα ότι «θα οδηγήσει τελικά μετά βεβαιότητος στην επιβολή κυρώσεων στο ελληνικό κράτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Σφοδρές αντιδράσεις από τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Για «τροπολογία – σοκ», που ρίχνει στον Καιάδα τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας.
Καταγγέλλει την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας το βράδυ της Δευτέρας, προσθέτοντας πως «η fast track ψήφισή της θα έχει ως άμεση συνέπεια όσα χιλιάδες ήδη, μέχρι σήμερα, νομίμως αγορασμένα αυτοκίνητα βρίσκονται στο εξωτερικό, να κληθούν τώρα – εκ των υστέρων – να πληρώσουν 1.000 ευρώ επιπλέον χαράτσι, αφού δεν υπάρχει πιθανότητα να προλάβουν να έρθουν και να δηλωθούν στα Ελληνικά Τελωνεία πριν τη δημοσίευση του ΦΕΚ».
Κατηγορεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος ότι επιχειρεί να εξοντώσει έναν ολόκληρο κλάδο επιχειρηματιών, «στο βωμό γνωστών κύκλων συμφερόντων».
Και επισημαίνει ότι ο Σύνδεσμος ενημέρωσε άμεσα την Κομισιόν για τη νέα εξέλιξη, ενώ προειδοποιεί ότι, στο τέλος, τον λογαριασμό από ένα επικείμενο υπέρογκο πρόστιμο, θα κληθούν να πληρώσουν ξανά οι πολίτες, καθώς δημιουργούνται συνθήκες μονοπωλίου: «Η κυβέρνηση, δια των μέτρων αυτών και της πολιτικής της, διασφαλίζει καθεστώς σχεδόν μονοπωλιακής αγοράς στους εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων, δηλαδή στους γνωστούς κύκλους συμφερόντων».
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας