Νέα παράταση 6 μηνών -έως 30 Ιουνίου- για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης της πυραυλακάτου τύπου «Ρουσσέν» (ΤΠΚ υπ.αρ.7) στα ναυπηγεία Ελευσίνας και 3 μηνών -έως 31 Μαρτίου- για την ολοκλήρωση των εργασιών στα 4 υποβρύχια στα ελληνικά ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προβλέπουν δύο διατάξεις τροπολογίας που κατέθεσε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Οι εν λόγω διατάξεις περιελήφθησαν στην τροπολογία 1207/175/7-2-2022 του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με θέμα: «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας” (Α΄14)» που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής.
Όπως είπε ο υπουργός στην παρέμβασή του, για την ολοκλήρωση του ναυπηγικού έργου θα απαιτηθεί επιπλέον χρηματοδότηση μέχρι του ποσού των 6.150.000 ευρώ και μέχρι 12.700.000 ευρώ αντίστοιχα για την κάλυψη μισθοδοσίας και ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων, λειτουργικά έξοδα, υπηρεσίες μετακίνησης προσωπικού, τεχνική υποστήριξη και υλικά.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι «η εξάμηνη παράταση της σύμβασης όσον αφορά στα ναυπηγεία Ελευσίνας και η τρίμηνη για τον Σκαραμαγκά -δεδομένου ότι εκεί πέρα υπάρχει ήδη ο επενδυτής και ευελπιστούμε στο διάστημα αυτό να ρυθμίσει τις όποιες εκκρεμότητες έχουν μείνει ακόμα- νομίζουμε ότι είναι ένα ικανό χρονικό διάστημα για να εξελιχθεί ευνοϊκά η υπόθεση και των δύο ναυπηγείων».
Συμπλήρωσε ότι «θεωρούμε με βάσιμες ελπίδες ότι αυτές (σ.σ.: οι παρατάσεις) θα είναι και οι τελευταίες για να ολοκληρωθεί εκεί πέρα η επενδυτική προσπάθεια και στην Ελευσίνα, και στον Σκαραμαγκά που ήδη έχει παράξει αποτελέσματα».
Μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι «Το κατασκευαστικό έργο για την εν λόγω πυραυλάκατο έχει ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό θα έλεγα ικανοποιητικό, 87%, απομένουν ακόμα κάποιες εργασίες δοκιμής συστημάτων μάχης εν όρμω, εν πλω. Εκτιμούμε ότι μέχρι να συμπληρωθεί το εξάμηνο αυτό θα αποδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό το συντομότερο δυνατόν.
»Τα υποβρύχια έχουν ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων λειτουργικών δοκίμων για την ολοκλήρωση των εργασιών που απομένουν και δοκιμών εν πλω, καθώς και την αύξηση της επιχειρησιακής τους απόδοσης».
Ακόμη, ο κ. Παναγιωτόπουλος επεσήμανε ότι «Είναι προφανές το όφελος για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία να συνεχίσουν να λειτουργούν αυτά τα ναυπηγεία. Τα προβλήματα τα γνωρίζουμε, αλλά από την άλλη οφείλω να σημειώσω ότι ανέκαθεν αυτά τα χρόνια η κυβέρνηση άσκησε μέριμνα για να συνεχίσει να υπάρχει η απασχόληση, αντικείμενο απασχόλησης για τους εργαζομένους αυτών των ναυπηγείων και δι’ αυτής της τροπολογίας με τις παρατάσεις το αποδεικνύει για μια ακόμη φορά και τελειώνω πραγματικά επαναλαμβάνοντας την ευχή, όλων υποθέτω, ότι η παράταση αυτή θα είναι η τελευταία».
«Από εδώ και πέρα θα έλεγα ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να ανοίξει ο δρόμος για την πραγματοποίηση επενδύσεων και στα δύο ναυπηγεία ώστε αυτά να βρουν το δρόμο τους όπως πρέπει προς όφελος της ναυπηγικής βιομηχανίας, του Πολεμικού Ναυτικού και της Εθνικής ‘Αμυνας», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ