
Οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα φιλοξενούν έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2035 σύμφωνα με κοινή έρευνα που εκπονήθηκε από την Ernst & Young σε συνεργασία με τον τον πανευρωπαϊκό βιομηχανικό σύνδεσμο για την ηλεκτρική ενέργεια, Eurelectric.
Αυτό, σύμφωνα με την ίδια έρευνα προϋποθέτει την αύξηση των φορτιστών σε 65 εκατομμύρια με το 85% εξ αυτών να εγκαθίστανται σε ιδιωτικές κατοικίες.
Σημειώνεται ότι επί του παρόντος στην Ευρώπη κυκλοφορούν περίπου πέντε εκατομμύρια οχήματα με ηλεκτρική τεχνολογία τα οποία εξυπηρετούνται από περίπου 450.000 φορτιστές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, προκειμένου να κλείσει η ψαλίδα σε φορτιστές που μας χωρίζει από το ηλεκτροκίνητο μέλλον και ανεξαρτήτως των φορτιστών που θα εγκατασταθούν από τους ιδιώτες που θα αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ευρωπαϊκό δίκτυο θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περίπου εννέα εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές.
«Μας πήρε 10 χρόνια για να εγκαταστήσουμε 400.000 φορτιστές. Πλέον θα πρέπει να εγκαθιστούμε 500.000 φορτιστές κάθε χρόνο μέχρι το 2030 και ένα εκατομμύριο τον χρόνο μεταξύ 2030 και 2035», παρατηρεί ο Serge Colle, σύμβουλος της Ernst&Young στον τομέα της ενέργειας.
Οι εκτιμήσεις
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου προκειμένου να πραγματοποιηθεί το παραπάνω σχέδιο θα χρειαστούν επενδύσεις ύψους 54 εκατομμυρίων ευρώ ενώ θα χρειαστούν περίπου 64 εκατομμύρια ευρώ σε ό,τι αφορά το ιδιωτικό σκέλος εγκατάστασης φορτιστών σε οικίες.
«Είναι πολύ πιο λογικό και προσιτό να ξεκινήσουμε να κατασκευάζουμε όσο περισσότερα σημεία φόρτισης μπορούμε τώρα και να έχουμε τη δυνατότητα απόσβεσης παρά να περιμένουμε μέχρι να καταλάβουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας πολύ λίγα», σημειώνει με τη σειρά του ο Kristian Ruby, γενικός γραμματέας της Eurelectric συμπληρώνοντας ότι «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταυρώσουμε τα χέρια και να περιμένουμε. Το κάναμε ήδη αυτό για μία δεκαετία.
Εκτός από την αύξηση του αριθμού των φορτιστών, η Eυρώπη θα πρέπει να διαχειριστεί και τις αυξημένες απαιτήσεις σε ενέργεια που αυτοί θα σημάνουν καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η εγκατάσταση φορτιστών σε ένα πολυσύχναστο δρόμο, αναμένεται να αυξάνει τις απαιτήσεις σε ενέργεια έως και κατά 90% σε ώρες αιχμής.
Το ίδιο θα ισχύει και για τις αστικές περιοχές, καθώς για παράδειγμα την ώρα που οι εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι, η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια όταν εκκινούν τη διαδικασία επαναφόρτισης του οχήματός τους μπορεί να αυξάνει τις απαιτήσεις από το δίκτυο έως και κατά 86%.
Η απάντηση στο δυσεπίλυτο αυτό γρίφο βρίσκεται, κατά τον S. Colle, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες αλλά και στην δημιουργία και εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Παράλληλα, οι πάροχοι ενέργειας θα μπορούν να προσφέρουν κίνητρα στους οδηγούς που φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εκτός ωρών αιχμής, ενώ και τα αυτοκίνητα αυτά καθ΄αυτά, θα πρέπει να αξιοποιούν τεχνολογίες V2G επιστρέφοντας μέρος της ενέργειας τους στο δίκτυο όταν απαιτείται.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας τα παραπάνω θα μπορούν να μειώσουν τις αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις που θα φέρει η ηλεκτροκίνηση κατά 20%.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων