Πωλητήριο στον νέο εθνικό αερομεταφορά Italia Transporto Aero (ITA) Airways βάζει η ιταλική κυβέρνηση, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση που έκανε ο υπουργός Οικονομικών, Ντανιέλε Φράνκο.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ολοκλήρωση του σημερινού υπουργικού συμβουλίου που είχε στην κορυφή της ατζέντας την τύχη της ΙΤΑ, ο κ. Φράνκο ανακοίνωσε πως οι αρχές ξεκινούν τη διαδικασία για την αναζήτηση επενδυτών για την ITA, ήτοι δηλαδή την πρώην Alitalia, που ξεκίνησε πτήσεις από τον περασμένο Οκτώβριο.
Εξάλλου ήταν κοινό μυστικό πως στόχος της Ρώμης ήταν η εξυγίανση και κατόπιν η πώληση της νέας εταιρείας. Το ιταλικό Δημόσιο έχει δαπανήσει πάνω από 10 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια για να κρατήσει την πρώην Alitalia ζωντανή. Αν και το timing σίγουρα δεν είναι ιδανικό για τον αεροπορικό κλάδο εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας.
Πάντως, σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό, το ιταλικό Δημόσιο σκοπεύει σε πρώτη φάση να κρατήσει ένα μειοψηφικό ποσοστό στην ύψους 1,2-1,4 δισ. ευρώ εταιρεία, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει το ύψος του.
Οι δελφίνοι
Αν και η λίστα των επίδοξων δελφίνων θα αποσαφηνιστεί τις επόμενες εβδομάδες, οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους. Ανάμεσα στους ο γερμανικός αεροπορικός κολοσσός της Lufthansa σε συνεργασία με την κορυφαία ναυτιλιακή Mediterranean Shipping Company (MSC). Δημοσιεύματα έχουν εμφανίσει την Lufthansa να ενδιαφέρεται για ένα ποσοστό της τάξεως του 40%.
Επίσης, κάποια δημοσιεύματα είχαν κάνει λόγο, τον περασμένο μήνα, για πιθανό ενδιαφέρον από την αμερικανική Delta Air Lines, τα οποία ωστόσο η εταιρεία απέρριψε κατηγορηματικά.
Θυμίζουμε πως παλαιότερα η Alitalia είχε επιχειρήσει, δίχως επιτυχία, να συμμαχήσει με έτερες εταιρείες του κλάδου, όπως η Air France και πιο πρόσφατα η Etihad, που αποχώρησε λόγω των υπερβολικών ζημιών από τον ιταλικό αερομεταφορέα, το 2017.
Νίκη Ντράγκι;
Πολιτικοί σχολιαστές επισημαίνουν πως, αν η κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι καταφέρει να κερδίσει και τη μάχη της πώλησης της ΙΤΑ, πετυχαίνοντας εκεί που απέτυχαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, θα έχει σημειώσει μια πολύ σημαντική νίκη γλιτώνοντας το ιταλικό δημόσιο και τους φορολογούμενους της χώρας από το βραχνά της μαύρης τρύπας του εθνικού αερομεταφορέα. Θα είναι δε, μια νίκη που θα προσμετρηθεί προσωπικά και στις επιτυχίες της καριέρας του σούπερ Μάριο!
Latest News
Πώς η διαφορετικότητα θα δημιουργούσε πλούτο αλλά απέτυχε
Μια επιδραστική μελέτη της McKinsey το 2015 έβρισκε σύνδεση μεταξύ κερδοφορίας και ποικιλομορφίας στελεχών
Reuters: Πώς μια θυγατρική γερμανικής εταιρείας βοηθά τη Ρωσία στην παράκαμψη των κυρώσεων
Η Heinrich Tapp Rus παρείχε «παράλληλες εισαγωγές» σε εταιρείες στις οποίες η ΕΕ έχει επιβάλει κυρώσεις σημειώνει το Reuters.
Ποιοι τεχνολογικοί γίγαντες υποστηρίζουν με γενναιόδωρες χορηγίες τον Τραμπ
Ηγέτες αμερικανικών επιχειρήσεων έκαναν γενναίες δωρεές στο ταμείο για την επανεκλογή του Τραμπ
Το δημόσιο χρέος της G7 - Η βραδυφλεγής βόμβα στα θεμέλια της παγκόσμιας οικονομίας [γραφήματα]
Το τεράστιο χρέος που έχουν συσσωρεύσει οι μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, έχει αρχίσει να προκαλεί νευρικότητα
Σε ένα πράγμα συμφωνούν Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικανοί - Τι φοβούνται οι αναλυτές
Και τα δύο κόμματα συγκλίνουν όλο και περισσότερο στη σκληρή γραμμή απέναντι στην Κίνα και στις κινεζικές εταιρείες
Οι αγορές δίνουν 100% πιθανότητες για μείωση των αμερικανικών επιτοκίων μέχρι τον Σεπτέμβριο
Ένα μήνα πριν οι πιθανότητες για μείωση των επιτοκίων τον Σεπτέμβριο ήταν περίπου 70%
Μια δεύτερη θητεία Τραμπ θα βλάψει τον παγκόσμιο πληθωρισμό - Τι λένε οι αναλυτές
Οι πολιτικές που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του Τραμπ αυξάνουν το κόστος διεθνώς
Θα ακολουθήσει ΗΠΑ και ΕΕ στους δασμούς για κινεζικά EV η Βρετανία;
Ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς βρίσκεται σε συνομιλίες με τη βιομηχανία για τα επόμενα βήματα
Στο στόχαστρο η Deutsche Bank για λογιστικές «αλχημείες»
Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, η Deutsche Bank δεν ακολούθησε τα διεθνή λογιστικά πρότυπα όσον αφορά τον ισολογισμό του 2019
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%