Με το νέο μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο, ισχύος 16 MWp, να αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022, το αεροδρόμιο της Αθήνας μπαίνει στην τελική ευθεία για να πετύχει το 2025 τον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, που από το 2005 ως το 2021 έχει μειώσει το αποτύπωμά του πάνω από 40%, παρά το σοβαρό πλήγμα της πανδημίας, που έφερε τεράστια μείωση της επιβατικής κίνησης και οδήγησε στην αναβολή του μεγαλύτερου μέρους των επενδύσεων, έμεινε πιστός στο όραμα να καταστεί το πιο «πράσινο» αεροδρόμιο στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο της φιλόδοξης πρωτοβουλίας «Route 2025», στοχεύει στην παραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για αυτοκατανάλωση, με σκοπό την πλήρη κάλυψη των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία και αντιστοιχεί περίπου στο 90% του τρέχοντος αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας. Το ορόσημο του 2025 είναι πολύ πιο σύντομο του στόχου χο του 2050 που ανακοίνωσαν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Ιούνιο 2019.
Ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση του έργου που αφορά στη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση φωτοβολταϊκού πάρκου, με ισχύ 16 MWp, βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης των προσφορών. Αναμένεται πως το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του 2022 και θα τεθεί σε λειτουργία το 2023. Υπενθυμίζεται ότι το «πράσινο φως» δόθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) τον περασμένο Μάιο. Ήδη, στον χώρο του αερολιμένα λειτουργεί από το 2011 φωτοβολταϊκή εγκατάσταση, ισχύος 8 MWp, μια επένδυση ύψους τότε 20 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι το μοναδικό Carbon Neutral αεροδρόμιο στην Ελλάδα, καταγράφει δηλαδή ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, έχοντας λάβει και τη σχετική πιστοποίηση του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI- Europe) από το 2016.
Φουλ στην ηλεκτροκίνηση
Βεβαίως για να επιτύχει το Net Zero, όπως δεσμεύτηκε το 2019, ο ΔΑΑ μπαίνει και στην…πρίζα. Ο εταιρικός στόλος ξεκίνησε την πορεία προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης με την απόσυρση μέρους των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων και αντικατάσταση τους με plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Παράλληλα, εγκαθίσταται η απαιτούμενη υποδομή φόρτισης.
Στα τέλη του 2021 δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο hub σημείων φόρτισης στην Ελλάδα και το πρώτο σε αεροδρόμιο σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Blue. Το έργο περιλαμβάνει συνολικά, τη δημιουργία 14 σημείων φόρτισης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, συνδυάζοντας μια ποικιλία από φορτιστές AC και ταχυφορτιστές DC που φορτίζουν μέχρι 120 kW, και μπορούν να καλύψουν πολλές διαφορετικές ανάγκες ηλεκτρικών οχημάτων στο ίδιο σημείο. Ειδικότερα, στον χώρο στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 έχουν τοποθετηθεί: 5 διπλοί φορτιστές ισχύος 2 x 22 kW AC, ένας ταχυφορτιστής υψηλής ισχύος High Power DC 120 kW (ή 2 x 60 kW DC) και ένας ταχυφορτιστής ισχύος 50 kW DC και 22 kW AC.
Μεγαλώνει το βιώσιμο πρόσημο του αεροδρομίου
Η βιωσιμότητα βρίσκεται εδώ και χρόνια στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, που μετρά και δημοσιοποιεί τη μη οικονομική της απόδοση και επίδραση από το 2003, σύμφωνα με διεθνή πρότυπα (GRI) και λαμβάνει διασφάλιση από ανεξάρτητο φορέα. Μέσα στις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας, παρέμεινε δεσμευμένη στις αρχές του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Προς αυτή την κατεύθυνση, ο ΔΑΑ συμμετέχει και έχει πρωταρχικό ρόλο σε πολλές πρωτοβουλίες, όπως: Destination 2050, ACI EUROPE’s Airports Sustainability Roadmaps repositoru, STARGATE (SusTainable AiRports, the Green heArT of Europe), UN Global Compact SDG Ambition Program, Sustainable Market Initiative Council Greece part of HRH Prince Charles global Sustainable Markets Initiative.
Μέσα στο 2021, το βιώσιμο πρόσημο του αεροδρομίου βελτιώθηκε χάρη σε μια σειρά ενεργειών σε όλους τους άξονες, από τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις αξίες και την ηθική ως την ποιότητα των υπηρεσιών και την εμπειρία των επιβατών. Η νέα πλατφόρμα i-mind για τη διαρκή αξιολόγηση των υπηρεσιών από υπαλλήλους του αεροδρομίου και το Virtual Airport Tour για τις εικονικές ξεναγήσεις που επανέφεραν την αεροδρομιακή εμπειρία εν μέσω πανδημίας αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Αναγνωρίζοντας, επίσης, την κοινωνική ευθύνη που έχει κάθε εταιρεία και οργανισμός, ο ΔΑΑ συμμετέχει και υποστηρίζει την εμβληματική πρωτοβουλία «Power of a Flower». Η συνεισφορά του αεροδρομίου είναι διττή, καθώς προσέφερε χώρο για τη λειτουργία του καταστήματος της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης, που απασχολεί ανθρώπους με αναπηρία και προσφέρει φρεσκοκομμένα ελληνικά λουλούδια και φυτά. Επιπλέον, παραχώρησε και εκτάσεις του για την καλλιέργεια φυτών και λουλουδιών με βιώσιμες, οργανικές μεθόδους, σε μια κίνηση που αποτελεί διεθνώς πρότυπο περιβαλλοντικά επωφελούς αξιοποίησης ελεύθερων χώρων αεροδρομίου.
Παράλληλα, φροντίζει ώστε όλοι ανεξαιρέτως να απολαμβάνουν το ταξίδι, διαθέτοντας επίγεια παροχή συνδρομής για τα άτομα με αναπηρία χωρίς χρηματική επιβάρυνση. Σε αυτό το πλαίσιο εμπίπτει και το πρόγραμμα προσομοίωσης αεροπορικού ταξιδιού για παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), για τα οποία το αεροπορικό ταξίδι αποτελεί ένα ξεχωριστό «γεγονός» από πολλές απόψεις, καθώς είναι μια αλλαγή στη ρουτίνα τους, συνεπάγεται μετακίνηση, το περιβάλλον του αεροδρομίου είναι αγχογόνο, όπως και ο στενός και στρυμωγμένος χώρος του αεροσκάφους. Μέσω του συστηματικού προγράμματος εκπαίδευσης και εξοικείωσης, με τις διαδικασίες που προηγούνται ενός αεροπορικού ταξιδιού, τα παιδιά εξοικειώνονται με το αεροπορικό ταξίδι και απευαισθητοποιούνται. Μάλιστα, παιδιά, γονείς και θεραπευτές καταλήγουν μέσα σε ένα πραγματικό αεροσκάφος.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Boarding Pass στον Αυτισμό» δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα Ωνάση, με τη συνεργασία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου και πραγματοποιείται η τελική φάση απευαισθητοποίησης των παιδιών, τελεί υπό την επιστημονική αιγίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών – με την εποπτεία της Καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών Αγγελικής Γενά- και έχει την υποστήριξη της AEGEAN.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας