Το ΕΒΕΠ θεωρεί πως οι προτεινόμενες αυξήσεις από πλευράς των οικονομικών υπηρεσιών της COSCO/ΣΕΠ ΑΕ είναι σε πολλές περιπτώσεις, υπερβολικά αυξημένες σε σχέση και το ετήσιο τιμάριθμο, αλλά και με το ποσοστό της αύξησης, αναλογικά με το σχετικό κόστος παροχής τους. Αυτό επισημαίνει ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης, προσθέτοντας ότι η ΣΕΠ θα πρέπει να αναβάλλει για μετά τον Μάρτιο τις οποίες αυξήσεις.
Διαβάστε επίσης – Αυξήσεις από την Cosco στα τιμολόγια
Αναλυτικά σύμφωνα με την ενημέρωση από επιχειρήσεις-μέλη του ΕΒΕΠ τα στοιχεία που προκύπτουν, όπως αναφέρει ο κ. Κορκίδης, είναι τα εξής:
«1/ Στοιβαδορικά & αποθέσεις : +14% μεγάλη η επιβάρυνση των Ελληνικών φορτίων. Μια αύξηση της τάξης του 8 % θα έπληττε λιγότερο την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής παραγωγής (εξαγωγές) και τον τιμάριθμο (εισαγωγές).
2/ ISPS : +68% απόλυτα αβάσιμο και υπερβολικό ποσοστό αύξησης
3/ Ζυγιστικά Εισαγωγής : +23%
4/ VGM: +17% έως +25%
5/ Άδειες Εξόδου / ΒΤΧ (door) : +33% / +43%
6/ Transshipment standard move: +6% Είναι εμφανής η επιδότηση αυτής της κατηγορίας σε σχέση με το τοπικό φορτίο αλλά σε κάθε περίπτωση το ευνοεί ο ανταγωνισμός στην σχετικά αγορά της Μεσογείου.
Αποθηκευτικά : +10% (πλην των IMO0%)
Αποθηκευτικά Transshipment: σημαντική αύξηση και προσθήκη κλίμακας έως +255%
Αποθηκευτικά TransitLocal(T1) Οδικώς: θέσπιση τιμών όπως Εισαγωγής LocalΑποθηκευτικά TransittoAdjacent: θέσπιση νέας κατηγορίας με 15ημ ελεύθερες
Αποθηκευτικά NonIMOWaste: θέσπιση νέας κατηγορίας, όπως IMOLocal
7/ Παρακολούθηση Ψυγείων: +15%
Ηλεκτροδότηση Ψυγείων : + 132%-138% (προφανώς λόγω των εξελίξεων στην αγορά ενέργειας)
Συνολικά η αύξηση των παραπάνω για τα ψυγεία είναι άνω του +100%. Συγκεκριμένα από 22,20/20´ και 26,90/40’ στα 42,20 και 54,20 ευρώ αντίστοιχα.
8/ Λοιπές χρεώσεις : +14% με ίδιες παρατηρήσεις και επισημάνσεις ως προς την απόσταση από το επίπεδο πληθωρισμού στο 5,5%».
Το ΕΒΕΠ , αναφέρει ο κ. Κορκίδης, αναγνωρίζει πως όλες οι αυξήσεις μπορεί να είναι εν μέρει αιτιολογημένες, συνεπεία της μεγάλης αύξησης του κόστους της ενέργειας παγκοσμίως. Όμως, συμπληρώνει, θα πρέπει η οποία αύξηση να υπολογιστεί σαν ένα ποσοστό βασισμένο στην τρέχουσα τιμή που θα αυξομειώνεται, ανα 6μηνο ή ευησιώς, ανάλογα με την εκάστοτε διακύμανση των τιμών της ενέργειας την περίοδο που έχει προηγηθεί. Αυτό θα διασφαλίσει και την κάλυψη του κόστους της ΣΕΠ ΑΕ, αλλά και την αποφυγή υπερβολικών επιβαρύνσεων των χρηστών σε περίπτωση σημαντικών μειώσεων. Στις παραπάνω όμως τιμολογιακές αναπροσαρμογές του ΟΛΠ, διακρίνεται μια αλλαγή οικονομικής πολιτικής και μια αντίδραση με υπερβολικές αυξήσεις.
Το ΕΒΕΠ μετά και την αλλαγή της πιστωτικής πολιτικής σε μετρητοίς, ζητά από την διοίκηση της COSCO να επαναπροσδιορίσουν σε επίπεδα πληθωρισμού τις επικείμενες αυξήσεις στον ΣΕΠ και αντί για άμεση επιβολή, να δείξουν ψυχραιμία και να εφαρμόσουν τις όποιες κοστολογημένες αλλαγές μετά τον Μάρτιο, που επίκειται αποκλιμάκωση τιμών σε όλα τα μέτωπα.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ