
Επιβεβαιώνοντας όλα τα προγνωστικά το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών εξέλεξε χθες για πρώτη φορά γυναίκα στον προεδρικό θώκο. Η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Neptune Lines, εξελέγη επικεφαλής του φορέα που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου ανοίγοντας μια νέα σελίδα στην υπερεκατονταετή ιστορία της ΕΕΕ.
Ολα προεξοφλήθηκαν από τα αποτελέσματα των προχθεσινών αρχαιρεσιών στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της ΕΕΕ για την εκλογή των 30 μελών του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Η κυρία Τραυλού ανεδείχθη πρώτη σε ψήφους σύμβουλος και δικαιωματικά δικαιούνταν την θέση του προέδρου, την οποία άλλωστε δεν διεκδίκησε κάποιος άλλος.
To νέο Δ.Σ.
Το νεοεκλεγέν Διοικητικό Συμβούλιο συνήλθε χθες 10 Φεβρουαρίου 2022 στα γραφεία της ΕΕΕ και συγκροτήθηκε σε Σώμα ως εξής: Πρόεδρος: Τραυλού Ν. Μελίνα, Αντιπρόεδροι: Χανδρής Δ. Μιχαήλ, Λαιμός Ν. Αντώνιος-Θωμάς, Γραμματείς: Φαφαλιός Ι. Δημήτριος, Βενιάμης Θ. Νικόλαος, Ταμίας: Ξυλάς Α. Ιωάννης, Αναπλ. Ταμίας: Καρούσης Ι. Κωνσταντίνος. Τα υπόλοιπα μέλη του νέου ΔΣ είναι (με αλφαβητική σειρά): Αγγελικούση Ι. Μαρία, Αγγελόπουλος Κ. Γεώργιος, Γιουρούκος Δ. Γεώργιος, Δράγνης Π. Ιωάννης, Ευσταθίου Α. Φίλιππος, Κανελλάκης Χ. Φραγκίσκος, Καραγεωργίου Κ. Γεώργιος, Κουμάνταρος Γ. Ιωάννης, Κούστας Δ. Ιωάννης (Δρ.), Κωνσταντακόπουλος Β. Κωνσταντίνος, Λεκανίδης Δ. Στέφανος, Λιβανός Σ. Γεώργιος, Λύρας Κ. Ιωάννης, Μαρινάκης Μ. Ευάγγελος, Μαρτίνος Κ. Νικόλαος, Νομικός Α. Μάρκος, Οικονόμου Χ. Γεώργιος, Παληού Σ. Σεμίραμις, Παπαγιαννόπουλος Α. Βασίλειος, Παππάς Π. Αλέξανδρος, Προκοπίου Γ. Ιωάννα, Σαρακάκης Δ. Δημήτριος Φραγκίσκος, Φραγκίστα Α. Μαρία.
Εμπειρία και ανανέωση
Πρόκειται για ένα συμβούλιο και ένα προεδρείο που συγκεντρώνουν τόσο την απαιτούμενη εμπειρία όσο και την αναγκαία ανανεωτική διάσταση. Η νέα πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, με καταγωγή από την Κεφαλλονιά, είναι πρόεδρος της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς οχημάτων Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises, την οποία ίδρυσε ο πατέρας της Νίκος Τραυλός το 1975.
Με σπουδές στο μάνατζμεντ στις ΗΠΑ, η κυρία Τραυλού ξεκίνησε να εργάζεται σε πολύ νεαρή ηλικία στην εταιρεία και να βιώνει από κοντά τις προκλήσεις της ναυτιλίας. Σήμερα η Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises της οποίας ηγείται απαριθμεί 18 πλοία μεταφορικής ικανότητας έως 5.000 οχήματα, εξυπηρετώντας 20 χώρες με πάνω από 30 κομβικής σημασίας λιμάνια στη Μεσόγειο, στη Βόρεια Ευρώπη και στη Μαύρη Θάλασσα. Από το 2007 επεκτάθηκε και στη ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με τη Neptune Dry, η οποία διαχειρίζεται σήμερα στόλο πέντε φορτηγών πλοίων.
Η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κυρία Μελίνα Τραυλού αμέσως μετά την ομόφωνη εκλογή της προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου για την τιμή να εκλεγώ ομόφωνα πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Η εμπιστοσύνη όλων με γεμίζει περηφάνια, αλλά κυρίως ταπεινότητα, σεβασμό και ευθύνη ως προς την αποστολή μου. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον απερχόμενο πρόεδρό μας Θεόδωρο Βενιάμη για την πολυετή, συνεπή, πολυεπίπεδη και διεθνώς αναγνωρισμένη προσφορά του στην ελληνική ναυτιλία και στο κοινωνικό αποτύπωμά της, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ. Μπροστά μας έχουμε πολλές και μεγάλες προκλήσεις. Προχωράμε ενωμένοι και προσηλωμένοι στον στόχο μας. Εναν στόχο εθνικό, έναν στόχο παγκόσμιο: να προασπίζουμε τα επιτεύγματα της ελληνικής ναυτιλίας».
Οι προκλήσεις
Η κυρία Τραυλού αναλαμβάνει την προεδρία της ΕΕΕ σε μια περίοδο που οι προκλήσεις είναι πολλές και τις οποίες προδιέγραψε με ενάργεια ο απερχόμενος επί 13 χρόνια πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θεόδωρος Βενιάμης στον απολογισμό του Συμβουλίου στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης. Σε εθνικό επίπεδο ξεχωρίζει η πρόκληση της ενίσχυσης του ελληνικού νηολογίου. «Παραμένουμε πιστοί στον εθνικό στόχο ανάκαμψης της ελληνικής σημαίας και αναμένουμε την επιβεβλημένη δράση εκ μέρους της πολιτείας, στην οποία έχουμε υποβάλει από καιρό σχετικές εποικοδομητικές προτάσεις» τόνισε ο κ. Βενιάμης. Ενας άλλος στόχος υψηλής προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο ήταν και παραμένει η αναβίωση της ναυτοσύνης στη νέα γενιά.
Σε διεθνές επίπεδο η μεγάλη πρόκληση της ναυτιλίας είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία. Η ΕΕΕ εργάστηκε μεθοδικά και συστηματικά για τη δρομολόγηση των εξελίξεων, με γνώμονα την υποστήριξη των συμφερόντων των ελλήνων πλοιοκτητών. «Ηχηρό αποτέλεσμα των ενεργειών της Ενωσής μας» είπε ο κ. Βενιάμης «ήταν η σύμφωνα με την αρχή “ο ρυπαίνων πληρώνει” αναγνώριση από την ΕΕ του δομικού ρόλου του ναυλωτή, ο οποίος είναι κατά κύριο λόγο υπεύθυνος για την επιλογή των καυσίμων του πλοίου, της διαδρομής και της ταχύτητας του πλοίου, παράμετροι που καθορίζουν και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ