Η τελική μορφή του φουτουριστικού πυραύλου Starship, ο οποίος σχεδιάστηκε για αποστολές ανθρώπων στη Σελήνη και τον Άρη, θα είναι έτοιμη για την πρώτη δοκιμαστική εκτόξευση εντός του έτους, πιθανώς μέσα μόλις σε δύο μήνες, υποσχέθηκε ενώπιον πλήθους θαυμαστών ο Ίλον Μασκ.
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της SpaceX ανέβηκε την Πέμπτη στη σκηνή για να παρουσιάσει το Starship σε δημοσιογράφους και λάτρεις του Διαστήματος που συνέρευσαν στο κέντρο εκτόξευσης της εταιρείας του στη Μπόκα Τσίκα του Τέξας.
Το ίδιο το Starship, ένα ατσάλινο, γυαλιστερό σκάφος με πλευρικά πτερύγια, πραγματοποίησε την πρώτη επιτυχή δοκιμαστική πτήση τον περυσινό Μάιο, έπειτα από μια σειρά θεαματικών αποτυχιών.
Στη δοκιμή, το Starship έφτασε μέχρι το ύψος των 10 χιλιομέτρων, πριν επιστρέψει για αυτόνομη προσεδάφιση. Για να φτάσει όμως στο Διάστημα, το σκάφος πρέπει να τοποθετηθεί στην κορυφή του νέου επαναχρησιμοποιούμενου πυραύλου «Super Heavy», ο οποίος θα είναι ο ισχυρότερος που έχει κατασκευαστεί ποτέ.
Το πρωτότυπο του Super Heavy έχει ήδη συναρμολογηθεί στη Μπόκα Τσίκα, δεν έχει όμως εκτοξευτεί.
Με ύψος που πλησιάζει τα 120 μέτρα, ο πύραυλος θα προσφέρει διπλάσια ώση σε σχέση με τους πυραύλους των αποστολών Apollo της NASA και θα μπορεί να μεταφέρει σε φορτία 100 τόνων.
Νέοι κινητήρες
Στην εκδήλωση της Πέμπτης ο Μασκ παραδέχτηκε ότι η SpaceX αντιμετώπισε δυσκολίες στην ανάπτυξη των νέων κινητήρων «Raptor 2» που θα χρησιμοποιηθούν στον πύραυλο. Λόγω των ακραίων θερμοκρασιών που αναπτύσσονται παρατηρήθηκε τήξη του ακροφυσίου του κινητήρα, ωστόσο η εταιρεία βρίσκεται «πολύ κοντά» στην επίλυση του προβλήματος.\
Μέχρι τα τέλη του έτους, είπε ο Μασκ, η SpaceX θα είναι σε θέση να παραγάγει ένα σκάφος και έναν πύραυλο ανά μήνα. «Σε αυτή τη φάση νιώθω πολύ αισιόδοξος ότι θα φτάσουμε σε τροχιά φέτος» δήλωσε ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος της τεχνολογίας. Για ορισμένους αναλυτές όμως το χρονοδιάγραμμα φαίνεται υπεραισιόδοξο.
Στην πρώτη τροχιακή πτήση του, το Starship θα ολοκληρώσει μια περιφορά γύρω από τη Γη και θα πέσει στον Ειρηνικό έξω από τη Χαβάη, ενώ ο πύραυλος Super Heavy θα έχει απορριφθεί νωρίτερα στον Κόλπο του Μεξικού, Στην τελική τους μορφή, τόσο το σκάφος όσο και ο πύραυλος θα είναι πλήρως επαναχρησιμοποιήσιμα και θα επιστρέφουν είτε στην ξηρά είτε σε πλωτές πλατφόρμες.
Στη Μπόκα Τσίκα συναρμολογείται ήδη ένας πύργος με τεράστιους βραχίονες που θα συλλαμβάνουν τον χρησιμοποιημένο Super Heavy λίγα μέτρα πριν αγγίξει το έδαφος. Η ιδέα είναι ότι οι ίδιοι βραχίονες θα μεταφέρουν τον πύραυλο πίσω στην εξέδρα εκτόξευσης για την επόμενη αποστολή.
Σε εκκρεμότητα η περιβαλλοντική άδεια
Το χρονοδιάγραμμα της πρώτης πτήσης του Starship σε τροχιά εξαρτάται από την εξέλιξη της περιβαλλοντικής μελέτης που διενεργεί η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Αεροπορίας (FAA) στην εγκατάσταση της Μπόκα Τσίκα, η οποία βρίσκεται κοντά σε καταφύγιο άγριας ζωής.
Τις επόμενες εβδομάδες η FAA αναμένεται να αποφασίσει αν τα σχέδια της SpaceX απειλούν το περιβάλλον σε βαθμό που να απαιτείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Μια τέτοια διαδικασία μπορεί να διαρκέσει χρόνια, επισημαίνει το Reuters.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Μασκ δήλωσε πως έχει ενδείξεις ότι το πράσινο φως της FAA θα μπορούσε να ανάψει τον Μάρτιο.
Στην χειρότερη περίπτωση, είπε ο Μασκ, η SpaceX μπορεί να μεταφέρει το πρόγραμμα Starship στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα, όπου η εταιρεία έχει ήδη λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Σε αυτό το ενδεχόμενο η καθυστέρηση εκτιμάται ότι θα φτάσει τους 6 με 8 μήνες, πρόσθεσε.
Σε κάθε περίπτωση, η SpaceΧ ελπίζει να εκτοξεύσει το 2023 το Starship στην «πρώτη ιδιωτική αποστολή γύρω από τη Σελήνη», την οποία θα μισθώσει ο ιάπωνας δισεκατομμυριούχος της μόδας Γιουσάκου Μεζάβα.
Η NASA έχει ήδη συμφωνήσει να χρησιμοποιήσει μια επόμενη βερσιόν του Starship για αποστολή ανθρώπων στη Σελήνη εντός της δεκαετίας, ενώ ο Μασκ οραματίζεται και ταξίδια στον Άρη.
Latest News
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Ευθυμίου (Εθνική): Απαραίτητη η AI για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος
Οι επισημάνσεις της Τούλας Ευθυμίου, Chief Money Laundering Officer of Financial Crime Compliance της Εθνικής Τράπεζας
Ποια είναι η Bluesky που «έκλεψε» 700.000 χρήστες από το Χ
Σύμφωνα με ειδικούς, το Bluesky έχει μετατραπεί σε «καταφύγιο» για τους πρώην πλέον χρήστες του Χ
Ανησυχία στη Γερμανία για κυβερνοεπιθέσεις και fake news ενόψει εκλογών
Οι υβριδικές αυτές απειλές για τη Γερμανία προέρχονται «κυρίως από το καθεστώς του Πούτιν»
Γιατί πολλές κυβερνοεπιθέσεις δεν αναφέρονται στην Ελλάδα
Το επερχόμενο σχέδιο νόμου για την κυβερνοασφάλεια επιβάλλει κάποιες βασικές τεχνικές προδιαγραφές για τις κυβερνοεπιθέσεις
Μεγαλώνει η σύγκρουση για τα μικροτσίπ
Το αρμόδιο υπουργείο Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών διέταξε την TSMC να σταματήσει να αποστέλλει ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές ΑΙ σε κινεζικές εταιρείες
Ποιες είναι οι επόμενες θεωρίες συνομωσίας; Ρωτήστε τους εφήβους - Ο ρόλος των social media
Οι έφηβοι δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τις ψευδείς πληροφορίες και τις θεωρίες συνωμοσίας στο διαδίκτυο - Πού υπερτερούν σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικίες