Κατά 6,6% από έτος σε έτος αυξήθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια του 2021, οι παγκόσμιοι όγκοι φορτίου σε TEU αυξήθηκαν σε 179,1 εκατομμύρια TEU, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία από τα Container Trades Statistics (CTS), έναντι 168,080 εκατ. teu το 2020 και 169,877 εκατ. teu το 2019.
Η άνοδος, όπως αναφέρει η DynaLiners κατανεμήθηκε λίγο πολύ εξίσου μεταξύ του διηπειρωτικού και του ενδοπεριφερειακού εμπορίου.
Το εξαγωγικό εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ήταν αυξημένο σε όλες τις περιοχές ς εκτός από τη Βόρεια Αμερική, όπου συρρικνώθηκε κατά 3,7%. Οι κύριες περιοχές ανάπτυξης ήταν η Άπω Ανατολή και η Μέση Ανατολή/Ινδία, με ρυθμούς ανάπτυξης, αντίστοιχα, 11,4% και 11,8%.
Στις εισαγωγές όμως κυριάρχησαν η Βόρεια Αμερική με +16,9% και η Λατινική Αμερική με +18,5%. Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής πράγματι μειώθηκαν κατά 6,6%, ενώ της Αυστραλίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά τους όγκους του ενδοπεριφερειακού εμπορίου, σημειώθηκε έντονη ανάπτυξη στην Άπω Ανατολή (+8,6%) και τη Λατινική Αμερική (+6,7%), αλλά μεγάλη πτώση στην Αυστραλία/Ασία ( 12,0%) και Μέση Ανατολή/Ινδία (-10,8%).
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του CTS, από τον παρακάτω πίνακα εισαγωγών/εξαγωγών, σημειώθηκε αύξηση στην πλειονότητα των συναλλαγών για το 2021, αν και με ορισμένες σαφείς εξαιρέσεις.
Εξετάζοντας τα στοιχεία της διετίες από το 2019 έως και το 2021 το συμπέρασμα είναι ότι το εμπόριο έχει αυξηθεί κατά 5,4% σε διετή περίοδο, κατά μέσο όρο 2,7% κάθε χρόνο. Για όλες τις περιοχές εκτός της Βόρειας Αμερικής και της Αυστραλασίας, οι εξαγωγές είναι υψηλότερες, ενώ για τις εισαγωγές, μόνο η Μέση Ανατολή/ISC απέτυχε να αναπτυχθεί.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons