Κατά 6,6% από έτος σε έτος αυξήθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια του 2021, οι παγκόσμιοι όγκοι φορτίου σε TEU αυξήθηκαν σε 179,1 εκατομμύρια TEU, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία από τα Container Trades Statistics (CTS), έναντι 168,080 εκατ. teu το 2020 και 169,877 εκατ. teu το 2019.
Η άνοδος, όπως αναφέρει η DynaLiners κατανεμήθηκε λίγο πολύ εξίσου μεταξύ του διηπειρωτικού και του ενδοπεριφερειακού εμπορίου.
Το εξαγωγικό εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ήταν αυξημένο σε όλες τις περιοχές ς εκτός από τη Βόρεια Αμερική, όπου συρρικνώθηκε κατά 3,7%. Οι κύριες περιοχές ανάπτυξης ήταν η Άπω Ανατολή και η Μέση Ανατολή/Ινδία, με ρυθμούς ανάπτυξης, αντίστοιχα, 11,4% και 11,8%.
Στις εισαγωγές όμως κυριάρχησαν η Βόρεια Αμερική με +16,9% και η Λατινική Αμερική με +18,5%. Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής πράγματι μειώθηκαν κατά 6,6%, ενώ της Αυστραλίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά τους όγκους του ενδοπεριφερειακού εμπορίου, σημειώθηκε έντονη ανάπτυξη στην Άπω Ανατολή (+8,6%) και τη Λατινική Αμερική (+6,7%), αλλά μεγάλη πτώση στην Αυστραλία/Ασία ( 12,0%) και Μέση Ανατολή/Ινδία (-10,8%).
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του CTS, από τον παρακάτω πίνακα εισαγωγών/εξαγωγών, σημειώθηκε αύξηση στην πλειονότητα των συναλλαγών για το 2021, αν και με ορισμένες σαφείς εξαιρέσεις.
Εξετάζοντας τα στοιχεία της διετίες από το 2019 έως και το 2021 το συμπέρασμα είναι ότι το εμπόριο έχει αυξηθεί κατά 5,4% σε διετή περίοδο, κατά μέσο όρο 2,7% κάθε χρόνο. Για όλες τις περιοχές εκτός της Βόρειας Αμερικής και της Αυστραλασίας, οι εξαγωγές είναι υψηλότερες, ενώ για τις εισαγωγές, μόνο η Μέση Ανατολή/ISC απέτυχε να αναπτυχθεί.
Latest News
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Ακτοπλοΐα και λιμάνια αλλάζουν με έργα 3 δισ. ευρώ - Ο Στυλιανίδης για τις χρηματοδοτήσεις
Aναβάθμιση λιμένων και ανανέωση στόλου είναι οι στόχοι στην ακτοπλοϊα όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης στο 4ο ΟΤ FORUM
Εγκαινιάζει την πρώτη της σεζόν στον Αραβικό Κόλπο από το Κατάρ η Celestyal
Η έναρξη σηματοδοτήθηκε με μία ημερήσια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Visit Qatar, Qatar Tourism, Qatar Airways και Mwani Port Authority
Καλογηράτος: Η Capital Clean Energy Carriers πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση - Κλειδί το LNG
Ο CEO της Capital Clean Energy Carriers, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στυλιανίδης: Απλοποιούμε το νηολόγιο για να έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μίλησε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Νέα παραγγελία 20 πλοίων με καύσιμο LNG από την Maersk
Τα 20 πλοία διπλού καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 300.000 teu έχουν παραγγελθεί από την Μaersk σε τρία ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Ο χρησμός της Bimco για τα τάνκερ - Τι αλλαγές φέρνει ο Τραμπ
Τι θα συμβεί όταν επανέλθει η κανονικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ πολλά θα εξαρτηθούν στην αγορά και από τον παράγοντα Τραμπ
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Διογκώνεται το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στη ναυτιλία - Αυξάνονται τα «ψεύτικα» βιογραφικά
Η ναυτιλία μαστίζεται από σημαντικές ελλείψεις προσωπικού λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των επιθέσεων των Χούθι