
Μεγάλο μερίδιο αγοράς έχασαν μέσα σ’ έναν χρόνο τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ελλάδα. Από το 21,7% που ήταν τον Ιανουάριο του 2021, έπεσαν στο 14,5%, ακολουθώντας την γενικότερη πτωτική τάση που επικρατεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, όπου το μερίδιο αγοράς τον προηγούμενο μήνα βρέθηκε στο 19,7%.
Το χαμηλό ποσοστό πώλησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων δείχνει σε μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό των πολιτών για το μέλλον που θα έχει η συγκεκριμένη κατηγορία. Πλέον οι εταιρικές αγορές είναι αυτές που κρατούν ζωντανή την κατηγορία, καθώς αυτού του τύπου το καύσιμο θεωρείται ως το ιδανικότερο για πολλά, εκτός πόλεων, χιλιόμετρα.
Μικρότερη πτώση σημειώνουν και οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων (2,3%), καθώς και σε αυτή την κατηγορία υπάρχει ένας προβληματισμός για το τι θα γίνει από το 2030 και μετά, όπου θα εφαρμοστούν τα μέτρα απαγόρευσης πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων.
Οι κερδισμένοι
Το χαμένο έδαφος των πωλήσεων κέρδισαν τα υβριδικά αυτοκίνητα που κατέγραψαν για άλλον έναν μήνα άνοδο (3,6%) τον Ιανουάριο πραγματοποιώντας συνολικά το 25,8% των συνολικών πωλήσεων.
Διαβάστε επίσης: Αυτοκίνητο – Τι τεχνολογίες προτίμησαν οι Έλληνες το 2021
Το ίδιο ανοδικά, αλλά με μικρότερο ποσοστό, κινήθηκαν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένου και των plug in hybrid) καταγράφοντας συνολική άνοδο 1,5% και φθάνοντας το 6,5% του συνολικού μεριδίου των πωλήσεων.
Η μεγάλη αύξηση των τιμών των υγρών καυσίμων τους τελευταίους μήνες έστρεψε μεγάλη μερίδα αγοραστών στην επιλογή καινούριου αυτοκινήτου διπλού καυσίμου. Με δεδομένο ότι η τιμή του υγραερίου και του φυσικού αερίου είναι φθηνότερη, υπήρξε αύξηση 5,1%, αγγίζοντας συνολικά το 6,5% των συνολικών πωλήσεων.
Αγαπημένη κατηγορία παρέμεινε η Β κατηγορία, η οποία συνδυάζει χώρους και ευκολία μετακίνησης εντός πόλης, με τα SUV να συγκεντρώνουν τα βλέμματα των περισσοτέρων. Κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους από το 18,8% που κατείχαν τον Ιανουάριο του 2021 στο 30,5% τον προηγούμενο μήνα, την στιγμή που η κατηγορία καταφέρνει να παίρνει το 52,5% του συνολικού όγκου πωλήσεων. Δηλαδή παραπάνω από έναν στους δύο Έλληνες επιλέγουν αυτοκίνητο από αυτή την κατηγορία, δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι θέλουν να έχουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, απορρίπτοντας την επιλογή δεύτερου οχήματος.
Μικρή πτώση των πωλήσεων, τέλος, σημείωσαν οι κατηγορίες A και C (1,5% και 0,2% αντίστοιχα), ενώ οριακή άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που ανήκουν στην D κατηγορία (0,1%), φθάνοντας στο 0,9% του συνόλου των πωλήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Πώς μπορεί να «φουσκώσει» ο κρατικός κουμπαράς – Θα δοθεί κοινωνικό μέρισμα;
Τα εμπόδια και οι ευκαιρίες για να αυξηθεί το πλεόνασμα – Υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε η κυβέρνηση να δώσει κοινωνικό μέρισμα

Τρομακτική αύξηση των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων
Πρωτοβουλία για κοινωνικό διάλογο γύρω από τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας ζητά από την κυβέρνηση η ΓΣΕΕ

Ο κίνδυνοι, η στάσιμη παραγωγικότητα και οι επενδύσεις – Τα «καμπανάκια» του ΙΟΒΕ
Αν ο κίνδυνος μιας έντονης κρίσης είναι πολύ μικρός (αναφορικά με τους δασμούς), δεν ισχύει το ίδιο για το ενδεχόμενο στασιμότητας στην ελληνική οικονομία

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας